Martinair praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
mipo72
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1571
Joined: 10 Nov 2003, 22:17
Type of spotter: Alles wat vliegt en een nummer heeft.
Subscriber Scramble Magazine: Nee
Location: EHPR ( Purmerend ) EHAM ( Schiphol B-platform )

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by mipo72 »

cHabu wrote:De enigste reden om Martinair de B767 te laten vervangen door de A330, is omdat KLM hier al mee vliegt.
Ik.
Vergeet AF niet die hadden ze namelijk al veel eerder de A330.

Grt,
Michel
Canon 1000D 18-55 en Canon 55-250/IS en Samsung WB500.
Ik zeg zomaar,... pak wat je kan pakken want anders is het weg!!!!!!... :scramble:
Als je het niet wil pakken , dan pak ik het wel.... moet je wel zeggen waar?????....
User avatar
HV7572KC
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 586
Joined: 01 Jan 2005, 16:26
Subscriber Scramble Magazine: HV7572KC
Location: Sneek

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by HV7572KC »

-KLM still has (2?) A332 on order..
-Then I heard rumours from someone working at KLM that (same as Kenya Airways) MP can lease in 1 MD11 from KLM for flights
-Or will MP be in the deal of KL/AF with those 350s/787s?
User avatar
ehusmann
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5848
Joined: 03 Aug 2005, 14:34
Location: Loures, Portugal

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by ehusmann »

HV7572KC wrote:-Then I heard rumours from someone working at KLM that (same as Kenya Airways) MP can lease in 1 MD11 from KLM for flights
-Or will MP be in the deal of KL/AF with those 350s/787s?
Op Airliners.net stond ook al het bericht dat er mogelijk weer eigen MD-11 naar pax geconverteerd zouden worden. Lijkt mij echter alleen geruchten, tenzij er echt geen enkele andere mogelijkheid is.
Die A350/B787 deal zou best kunnen, maar die worden nooit voor 2015 afgeleverd. Beide kisten vliegen nog niet en zijn voor jaren uitverkocht. In de tussentijd zal er dus echt iets anders moeten komen.

Erwin
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Een eigen MD11 ombouwen lijkt me onmogelijk, en als het mogelijk is een zeer dure zaak.
Ik geloof dat het afgelopen jaar de laatste 2 CF's ook getubed zijn naar F, en dat makkelijk terugbouwen daardoor niet meer mogelijk is...
A350 pas vanaf 2015, 787 tot ik geloof 2017 "uitverkocht"...

KL heeft nog een aantal orders en opties open staan vor de A330 series, maar neem aan dat MP een andere cabine indeling krijgt als de KL A332's... Weet niet of die optie daarin voorziet. Over alles valt uiterard te onderhandelen
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
streep
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1800
Joined: 31 Jul 2003, 16:23
Type of spotter: F1.8 voor de scherpte diepte
Location: hangmatje

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by streep »

Stoelen configuratie omzetten is echt het werk niet hoor.
Het verhaal van de MD-11 ombouw, zou wel goed kunnen, omdat dit bijna geen investering kost.
Ze hebben hier alles al voor, vliegtuig, onderhouds capaciteiten en bemanningen.


Streep
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

streep wrote:Stoelen configuratie omzetten is echt het werk niet hoor.
Behalve het omzetten van stoelen bedoel ik natuurlijk de gehele cabin-layout.... Denk dat MP een andere cabin lay-out wenst dan KLM, omdat men ook een ander soort publiek vervoert..
streep wrote: Het verhaal van de MD-11 ombouw, zou wel goed kunnen, omdat dit bijna geen investering kost.
Ze hebben hier alles al voor, vliegtuig, onderhouds capaciteiten en bemanningen.

Streep
Kost het ook geen investering als deze allemaal al "getubed" zijn??.
Daarbij, ruim 370 pax in een keer vervoeren, ze krijgen soms de 76 (274 pax bij MP) al amper vol....
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
cHabu
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5510
Joined: 22 Jan 2005, 20:49
Subscriber Scramble Magazine: cHabu
Location: Alkmaar / Wijchen
Contact:

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by cHabu »

B767-300ER wrote:
streep wrote:Stoelen configuratie omzetten is echt het werk niet hoor.
Behalve het omzetten van stoelen bedoel ik natuurlijk de gehele cabin-layout.... Denk dat MP een andere cabin lay-out wenst dan KLM, omdat men ook een ander soort publiek vervoert..
streep wrote: Het verhaal van de MD-11 ombouw, zou wel goed kunnen, omdat dit bijna geen investering kost.
Ze hebben hier alles al voor, vliegtuig, onderhouds capaciteiten en bemanningen.
Kost het ook geen investering als deze allemaal al "getubed" zijn??
Voor zover ik weet, zijn de 'eigen' MD-11's niet meer gecertificeerd om met pax te vliegen. Ik heb geen idee wat voor kosten daar aan vast ztten, maar als KLM een MD-11 over heeft dan denk ik dat MPH daar eerder voor zo kiezen.

...dan laat ik het punt van pax-aantallen even buiten beschouwing.

C.
Image

=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)

Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Leuk om misschien te kijken....
MP vloog 04-09 haar laatste AMS-MIA-AMS route

Hierbij het filmpje van het afscheid van Miami....

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ir65Ld4tkxg[/youtube]

Bron: 76-er... :wink:
All times are local times!

Regards, N.
MTOW
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 500
Joined: 14 Aug 2007, 01:13
Subscriber Scramble Magazine: MTOW

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by MTOW »

B767-300ER wrote:Leuk om misschien te kijken....
MP vloog 04-09 haar laatste AMS-MIA-AMS route
Ik denk dat er niet veel leuks aan is voor de mensen die zich jaren hebben ingezet om een product neer te zetten en er trots op zijn om het uniform te mogen dragen.
Ik weet niet of MP een eigen handling had in MIA? Het is in ieder geval een dedicated groep mensen die in een vaak kleine en hechte club werken, dan is het een grote klap als je te horen krijgt dat de opdrachtgever / baas er mee gaat stoppen :wink:

Misschien bestaat de kans dat ze overgeheveld worden naar MCO waar MP nu op gaat vliegen maar ik acht, vanwege kostenbesparingen, de kans groot dat de complete handling uitbesteed wordt aan 'n afhandelaar waarbij die 'paar' vluchten per week opgenomen wordt in de "massa" en dus minder persoonlijk van karakter zal zijn.

Tsja... welkom in de moderne tijd :|
Flown with: KL/MP/LX/SR/LH/HV/AF/RG/BD/VP/LS/FR/TG/RX
Flown on: A312/A319/A320/A321/A332/A388/B732/B733/B734/B73G/B738/B752/B763/B743/M83/RJ85/RJ1H/F70/F100/MD11/E110/CNC/PA28
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Ik heb ook nergens gezegd dat het een leuke ervaring is voor die mensen aldaar
wellicht is het wel leuk om te zien hoe daar eea gegaan is met de laatste vlucht.
Laten we geen 2 dingen (onterecht) door elkaar heen halen
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
cHabu
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5510
Joined: 22 Jan 2005, 20:49
Subscriber Scramble Magazine: cHabu
Location: Alkmaar / Wijchen
Contact:

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by cHabu »

B767-300ER wrote:Leuk om misschien te kijken....

Bron: 76-er... :wink:
Filmpje is mooi gemaakt, complimenten. Nooit eerder een watersaluut gezien bij de laatste vlucht.

KLM gaat niet naar MIA vliegen ?
Image

=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)

Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
User avatar
Hurricane
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5287
Joined: 05 Oct 2003, 18:03
Type of spotter: F4 + H5
Subscriber Scramble Magazine: Hurricane
Location: EHVB

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Hurricane »

cHabu wrote:
B767-300ER wrote:Leuk om misschien te kijken....

Bron: 76-er... :wink:
Filmpje is mooi gemaakt, complimenten. Nooit eerder een watersaluut gezien bij de laatste vlucht.
Dat geeft dan toch wel een blijk van waardering vanaf MIA naar MP.
cHabu wrote:KLM gaat niet naar MIA vliegen ?
Voorlopig niet, waarschijnlijk blijven ze de AF 747 vullen via CDG :wink:

Adios, Hurricane
Groeten,
Ron
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

IK verwacht dat Delta eerdaags gaat aankondigen de route MIA-AMS voor haar rekening te geen nemen, evenals MP met een 763 :wink:
All times are local times!

Regards, N.
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1014
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

................
Last edited by 76-er on 15 Sep 2010, 22:26, edited 1 time in total.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Zeg 76-er,

de performance van Martinair holt de laatste 2 maanden wel behoorlijk achteruit?
Komt dit door de overgang naar KL afhandeling of door uitfasering van de G en de H?
All times are local times!

Regards, N.
Post Reply