Martinair praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

ehusmann wrote:
B767-300ER wrote:Is dat erg belangrijk waar de info vandaan komt?
B767-300ER wrote:Wellicht ben ik niet helemaal duidelijk geweest.
Ik bedoel niet zozeer dat enkelt MP dat wil. De KLM (of Kl/AF) wil dat....
MP heeft niet veel meer te vertellen nu...
Als je zo stellig dit soort beweringen maakt wel ja. Het maakt nogal verschil uit of je info bij een baliemedewerker, of de grote baas vandaan komt. Of is het gewoon jouw mening?
Hiermee wil ik overigens niets in twijfel trekken, wat je zegt klinkt op zich best logisch en zou zomaar het geval kunnen zijn. Alleen ben ik het niet eens met je mening over de long haul pax ;-)

Erwin
Teneinde meer info in de toekomst hierover te kunnen verschaffen is het wellicht handig in deze om mijn bron hier niet te vermelden.
Hopelijk begrijpen jullie dat. Overigens komt deze informatie uiteraard niet van zomaar een baliemedewerker.
mipo72 wrote:En hoe zit dan met onze oosterburen om maar even af te wijken van dit topic.
Air Berlin had ook geen long haul vluchten maar nu LTU erbij zit hebben ze dat ineens wel.
Worden deze vluchten uitgevoerd onder LTU of onder AB callsigns?

MVG -300ER
All times are local times!

Regards, N.
arkeflyfan
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 263
Joined: 24 Apr 2008, 17:22

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by arkeflyfan »

B767-300ER wrote:
Worden deze vluchten uitgevoerd onder LTU of onder AB callsigns?
beide :wink:
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

arkeflyfan wrote:
B767-300ER wrote:
Worden deze vluchten uitgevoerd onder LTU of onder AB callsigns?
beide :wink:
beide voor de longhaul? Of LTU voor long-haul en AB voor Short-haul?
All times are local times!

Regards, N.
arkeflyfan
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 263
Joined: 24 Apr 2008, 17:22

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by arkeflyfan »

B767-300ER wrote:
beide voor de longhaul? Of LTU voor long-haul en AB voor Short-haul?
voor de long haul vluchten worden beide callsigns gebruikt. :wink:
User avatar
flying_kiwi
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5451
Joined: 10 Nov 2004, 14:33
Location: Either EHEH, NZTA, or enroute
Contact:

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by flying_kiwi »

arkeflyfan wrote:
B767-300ER wrote:
beide voor de longhaul? Of LTU voor long-haul en AB voor Short-haul?
voor de long haul vluchten worden beide callsigns gebruikt. :wink:
Nee hoor, misschien dat ze zowel een LTU als Air Berlin vlucht nummer hebben, maar alle longhaul vluchten vliegen onder Air Berlin callsigns:

RSW-DUS = BER1909
LAX-DUS = BER3531
BKK-TXL = BER1761
MDA-MUC = BER1663
DUS-JFK = BER3550
DUS-MIA = BER1900

Gr.
Yorden
arkeflyfan
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 263
Joined: 24 Apr 2008, 17:22

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by arkeflyfan »

flying_kiwi wrote:
arkeflyfan wrote:
B767-300ER wrote:
beide voor de longhaul? Of LTU voor long-haul en AB voor Short-haul?
voor de long haul vluchten worden beide callsigns gebruikt. :wink:
Nee hoor, misschien dat ze zowel een LTU als Air Berlin vlucht nummer hebben, maar alle longhaul vluchten vliegen onder Air Berlin callsigns:

RSW-DUS = BER1909
LAX-DUS = BER3531
BKK-TXL = BER1761
MDA-MUC = BER1663
DUS-JFK = BER3550
DUS-MIA = BER1900

Gr.
Yorden
nee hoor, er worden ook long haul vluchten uitgevoerd met LTU callsigns. kijk maar op de AB website :wink:
User avatar
Martinvet.nl
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 171
Joined: 06 Nov 2005, 19:37
Location: AMS

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Martinvet.nl »

ik denk dat dat vluchtnummers zijn en geen callsigns
User avatar
Roel
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 958
Joined: 09 Nov 2005, 17:08
Type of spotter: S4
Subscriber Scramble Magazine: Nee
Location: 's-Hertogenbosch

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Roel »

En om alle vragen weg te nemen omtrent AB/LTU vluchtnummers:
Airline Route Update wrote:airberlin starting 25OCT09 will be shifting its long-haul flight numbers and consolidates to AB7000 - 7499 series.

The new long-haul flight number range in general are:
AB7000 - 7099 North America
AB7100 - 7199 Thailand
AB7200 - 7299 Maldives
AB7300 - 7349 Punta Cana
AB7350 - 7399 Kenya, Namibia and South Africa
AB7400 - 7449 Cuba, Jamaica and Mexico

Flights are mainly operated by group member LTU's Airbus A330-200.
  • Route till 24OCT09* eff 25OCT09
    Berlin - Bangkok AB1760 AB7160
    Bangkok - Berlin AB1761 AB7161
    Berlin - Phuket - AB7166
    Phuket - Berlin - AB7167
    Berlin - Punta Cana LT3824 AB7324
    Punta Cana - Berlin LT3825 AB7325
    Dusseldorf - Bangkok AB1750 AB7150
    Bangkok - Dusseldorf AB1751 AB7151
    Dusseldorf - Cancun LT3416 AB7416
    Cancun - Dusseldorf LT3417 AB7417
    Dusseldorf - Ft. Myers AB1908 AB7008
    Ft. Myers - Dusseldorf AB1909 AB7009
    Dusseldorf - Male AB/LT1730 AB7230
    Male - Dusseldorf AB/LT1731 AB7231
    Dusseldorf - Miami AB1900 AB7000
    Miami - Dusseldorf AB1901 AB7001
    Dusseldorf - Mombasa LT2660 AB7360
    Mombasa - Dusseldorf LT2661 AB7361
    Dusseldorf - Montego Bay LT1400 AB7400
    Montego Bay - Dusseldorf LT1401 AB7401
    Dusseldorf - Puerto Plata LT2440 AB7440
    Puerto Plata - Dusseldorf LT2441 AB7441
    Dusseldorf - Punta Cana AB/LT2446 AB7446
    Punta Cana - Dusseldorf AB/LT2447 AB7447
    Dusseldorf - Varadero AB3433 AB7433
    Varadeo - Dusseldorf AB3432 AB7432
    Munich - Bangkok AB1752 AB7152
    Bangkok - Munich AB1753 AB7153
    Munich - Cancun LT1414 AB7414
    Cancun - Munich LT1415 AB7415
    Munich - Cape Town AB2672 AB7372
    Cape Town - Munich AB2673 AB7373
    Munich - Male AB1732 AB7232
    Male - Munich AB1733 AB7233
    Munich - Mombasa AB1662 AB7362
    Mombasa - Munich AB1663 AB7363
    Munich - Phuket AB1764 AB7164
    Phuket - Munich AB1765 AB7165
    Munich - Puerto Plata LT3840 AB7340
    Puerto Plata - Munich LT3841 AB7341
    Munich - Punta Cana AB3846 AB7346
    Punta Cana - Munich AB3847 AB7347
    Munich - Varadero LT2430 AB7430
    Varadeo - Munich LT2431 AB7431
    Munich - Windhoek AB1676 AB7376
    Windhoek - Munich AB1677 AB7377
Krijg het niet helemaal onder elkaar maar met wat fantasie...

Gr,
Roel
Krgds,
Roel
boeing767
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 870
Joined: 07 Jul 2008, 11:44
Location: Kaatsheuvel

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by boeing767 »

Ik zou Martinair het liefst zien als zowel vracht- als paxmaatschappij. Als paxmaatschappij zou Martinair het denk ik toch wel goed doen op de shorthaul chartervluchten, of misschien wel lijndiensten. Ik zou het qua vluchtschema's zo zien:
(LET OP: EIGEN FANTASIE)

Paxvluchten Zomer
2x A320
3x A321
3x B763

A320 nr. 1 gestationeerd op Eindhoven:
* Lijndiensten naar o.a. Malaga, Milaan, Nice

A321 nr. 1 gestationeerd op Eindhoven:
* Charterdiensten naar o.a. Fuerteventura, Arrecife, Izmir, Dalaman, Zakynthos, Malta, Monastir, Ibiza, Larnaca, Funchal

A320 nr. 2 gestationeerd op Rotterdam:
* Charterdiensten naar o.a. Reus, Fuerteventura, Funchal, Ibiza, Monastir, Izmir, Dalaman, Malta

A321 nr. 2+3 gestationeerd op Schiphol:
* Charterdiensten naar diverse shorthaul bestemmingen

B763 nr. 1+2+3 gestationeerd op Schiphol:
* Lijndienst/Chartervluchten naar diverse longhaul bestemmingen

Paxvluchten Winter
2x A320
1x A321
2x B763

A320 nr. 1 gestationeerd op Eindhoven:
* Lijndiensten naar o.a. Salzburg, Milaan, Nice, Innsbruck, Genève, Basel
* Charterdiensten naar o.a. Salzburg, Innsbruck, Grenoble, Las Palmas, Tenerife, Dalaman

A320 nr. 2 gestationeerd op Schiphol
* Diverse charterdiensten naar winter- en zomerbestemmingen

A321 nr. 1 gestationeerd op Schiphol
* Diverse charterdiensten naar winter- en zomerbestemmingen

B763 nr. 1+2 gestationeerd op Schiphol
* Diverse longhaul charter en lijndiensten

Ik zou denken dat Martinair op deze manier goed kan inspelen op de passagierbranche
User avatar
cHabu
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5510
Joined: 22 Jan 2005, 20:49
Subscriber Scramble Magazine: cHabu
Location: Alkmaar / Wijchen
Contact:

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by cHabu »

boeing767 wrote:Ik zou Martinair het liefst zien als zowel vracht- als paxmaatschappij. (LET OP: EIGEN FANTASIE)
Ik zou denken dat Martinair op deze manier goed kan inspelen op de passagierbranche
Tja, ik kom toch weer terug op een eerdere quote: "schoenmaker blijf bij je leest".

Waarom zou je MPH weer in de shorthaul gooien en op die manier laten 'concureren' met 'partner' Transavia ? Dan laat ik het type nog even buiten mijn reactie.... ;)

Als je MPH zo graag in de pax wil laten, dan moet je MPH naar de Caribbean laten vliegen. Dat is, naast de cargo, hun sterke kant.

ik weer...
Image

=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)

Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Ik sluit me geheel bij Chris aan.

Martinair zal in de KL groep, met daarin de aanwezigheid van HV, echt niet gaan opereren op DEZELFDE MARKT als waar HV ook in opereerd.
ZO creer je concurrentie tussen beide maatschappijen, en denk dat dat het laatste is wat KLM wil.
dit zie ik NIET gebeuren.

O ja, tevens met Chris eens, de keuze van de kisten....... :?
All times are local times!

Regards, N.
Cees van der Bent
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 281
Joined: 10 May 2007, 09:30
Subscriber Scramble Magazine: Cees van der Bent

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Cees van der Bent »

B767-300ER wrote: Martinair zal in de KL groep, met daarin de aanwezigheid van HV, echt niet gaan opereren op DEZELFDE MARKT als waar HV ook in opereerd.
ZO creer je concurrentie tussen beide maatschappijen, en denk dat dat het laatste is wat KLM wil.
[off topic]
Hoe dat in luchtvaartland werkt weet ik niet, maar zo buitengewoon is dat niet.

In onder andere consumenten-electronica, en ook in doe-het-zelf-land gebeurt dit wel degelijk.
Twee verschillende winkelketens, met dezelfde producten, van dezelfde holding.
Onder het mom van "zo gaan we met zijn allen erg efficient werken" beconcureren deze bedrijven elkaar.
[/off topic]

Groeten
Cees
User avatar
ehusmann
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5848
Joined: 03 Aug 2005, 14:34
Location: Loures, Portugal

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by ehusmann »

Meestal is die onderlinge concurrentie dan op verschillende doelgroepen gericht. Neem bijvoorbeeld bier, Amstel en Heineken komen uit dezelfde brouwerij. Boze tongen beweren zelfs dat het gewoon hetzelfde bier is... Maar Heineken heeft het imago van kwaliteitsbier, Amstel meer van vriendenbier.

Binnen AF/KL zie je het ook al, Transavia en KLM hebben volgens mij best wel dubbele routes naar bijvoorbeeld Spanje en Portugal. Maar ze mikken op verschillende doelgroepen. Mocht er nog meer doelgroepen zijn te onderscheiden dan zou Martinair dat kunnen doen, maar ik zie het eerlijk gezegd ook niet gebeuren. Martinair zou dan ook charters gaan doen en dat lijkt me niet nuttig.

Het enige waar ik het dan wel weer mee eens ben zijn de gekozen types :D

Erwin
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

ehusmann wrote: Het enige waar ik het dan wel weer mee eens ben zijn de gekozen types :D

Erwin
(sc)airbus.... :wink:
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
cHabu
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5510
Joined: 22 Jan 2005, 20:49
Subscriber Scramble Magazine: cHabu
Location: Alkmaar / Wijchen
Contact:

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by cHabu »

ehusmann wrote:Het enige waar ik het dan wel weer mee eens ben zijn de gekozen types :D
Vanuit het spotters perspectief ben ik het geheel met je eens. Ook ik zou het leuk vinden om A320 / A321 op de foto te kunnen zetten in MPH kleuren.

Als je hier serieus naar kijkt, dan is het niet verstandig, tenzij men een deal maak met AFR over onderhoud enzo. De enigste reden om Martinair de B767 te laten vervangen door de A330, is omdat KLM hier al mee vliegt.
Was dat niet het geval geweest, dan was het volgens mij de B787 geworden of een afscheid van het pax vervoer.

Ik.
Image

=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)

Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
Post Reply