Ooit zijn er afspraken gemaakt dat de productie in Parijs evenredig moet toe en afnemen als in Amsterdam. Dit is ook ooit door de bonden gesteund. Nu kwam gisteren het bericht op internet dat Air France op Lima en Orlando gaat vliegen. Zou het kunnen betekenen dat de passagiers bestemmingen als wiss...
Ik vraag me inderdaad af waar ze in meten want met die 747 combi's van KLM en alle belly vracht maak je een hoop goed. Maar ik weet natuurlijk ook niet voor welke periode het doel gesteld is.
Je hebt gelijk. Het zijn er natuurlijk 7. Verder keek ik natuurlijk alleen naar de 747's die de komende tijd (zo goed als) productie kunnen gaan draaien. Die 2 voor ACG blijven een tijdje weg. Maar dat neemt in mijn nog steeds niet weg dat het evenaren van Cargolux niet zo'n ambitieus plan is.
Dat is toch niet zo'n mega ambitieus plan? Cargolux heeft 15 747-400 vliegen met 10 747-800's in bestelling ter vervanging van de oudste 400's. Met Martinair hebben ze 11 MD11's en 5 747-400 ter beschikking. Tel daarbij alle belly en combi capaciteit van KLM en Air France op en dan zit je er al heel...
Hurricane, CityJet is een dochteronderneming van AF en niet van KLM. Net zoals KLC geen dochteronderneming van AF is. Dus daarom zal samenvoegen al minder logisch zijn.
Ik vraag mij af of dat gaat gebeuren. Cityhopper is een dochteronderneming van KLM en CityJet van Air France. Met deze move zal dus het aandeel KLM in de AF-KLM groep afnemen en het AF aandeel groeien. Zitten ze niet om te springen in Amstelveen en het lijkt mij dat hierover afspraken zijn gemaakt b...
XL Airways in Engeland had wel A330's besteld en waren bijna klaar om afgeleverd te worden. Zijn uiteindelijk voor aflevering in XL kleuren naar Mexico verdwenen.
Zou het ook te maken kunnen hebben dat de prijzen in de luchtvaart een correctie krijgen tov voorgaande jaren? Martinair heeft jaren verlies geleden op hun pax operatie. KLM heeft ook een aantal magere jaren achter de rug. Als ik de prijzen voor vakantievluchten van HV van dit jaar vergelijk met die...
Liggen de kosten bij KLM in dit geval echt hoger? Een passagiers afdeling bij een maatschappij in stand houden kost enorm veel geld. Zeker als het maar om 4 kisten gaat. De constante kosten in verhouding met de variabele zijn veel hoger dan bij een maatschappij met meer kisten. Als KLM bijvoorbeeld ...
Om het verhaal van de OFM even te verduidelijken. De kist had een Engine Driven Generator die stuk was. Hiermee mocht men vliegen als de APU ook tijdens de vlucht zou draaien waardoor er, naast de andere Engine Driven Generator (er zijn er twee aan boord) en tweede electrische bron is. De APU stopte...
Kan iemand duidelijkheid geven of Martinair nog wel een charter airline is? Ik heb begrepen dat Martinair enkele jaren geleden alle vluchten als lijndienst is gaan uitvoeren en dan is het overnemen van deze vluchten door KLM een reële optie. Daarnaast zal productie niet zomaar aan de concurrent gege...
In what kind of condition did it go into the dessert for storage and in what condition did it come out? What happened that it currently is in such a bad shape that it not able to fly?