Forse sanering bij KLM-dochters

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
User avatar
Gonzo
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 861
Joined: 03 May 2007, 07:40

Re: Forse sanering bij KLM-dochters

Post by Gonzo »

kl/af hebben de intensie om qua capaciteit groter te worden dan Cargolux. Op cargo gebied een grote concurrent.
Gr.
Gonzo

[ Post made via Mobile Device ]
Gonzo

When nothing goes right.......go left.
mac
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 535
Joined: 15 Apr 2010, 11:34
Type of spotter: military

Re: Forse sanering bij KLM-dochters

Post by mac »

Dat is toch niet zo'n mega ambitieus plan? Cargolux heeft 15 747-400 vliegen met 10 747-800's in bestelling ter vervanging van de oudste 400's. Met Martinair hebben ze 11 MD11's en 5 747-400 ter beschikking. Tel daarbij alle belly en combi capaciteit van KLM en Air France op en dan zit je er al heel dicht tegenaan. Geen idee hoeveel full freighters AF op dit moment nog heeft.
User avatar
ErikFB
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1279
Joined: 23 Nov 2005, 21:38
Type of spotter: civil airliners
Subscriber Scramble: ErikFB
Location: IJsselstein (Ut)
Contact:

Re: Forse sanering bij KLM-dochters

Post by ErikFB »

Niet veel meer, merendeel is al verkocht of staat stored. En dan praat je dus over kisten van het formaat 747 en 777 :oops:
Dus de cargo-tak van AF is in principe al overleden, maar moet nog begraven worden. En misschien klinkt dat heel hard maar KL/MP
plukt daar wel de vruchten van en zal dus overleven. ( Tenzij ze weer in The States gaan rommelen, zie topic over discussies MP in dit praethuys).

Daarnaast ben je wel van het probleem van de Franse vakbonden af die de afgelopen periodes regelmatig dwars lagen bij de onderhandelingen
van MP/KL en AF betreffende de verdeling van de cargo-capaciteiten. En dan kan je beter met Nederlandse dan met Franse vakbonden de strijd aangaan, want de Fransen hebben een hele slechte reputatie wat betreft het veroorzaken / uitroepen van stakingen ( wat zo een beetje een twee natuur is in dat land). En dan praat ik niet alleen over de luchtvaart, maar ook over spoorwegen en wegtransport. Voorbeelden te over daarvan.
User avatar
Hurricane
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5402
Joined: 05 Oct 2003, 18:03
Type of spotter: F4 + H5
Subscriber Scramble: Hurricane
Location: EHVB

Re: Forse sanering bij KLM-dochters

Post by Hurricane »

mac wrote:. Geen idee hoeveel full freighters AF op dit moment nog heeft.
Dat had ik ook al bij het MP-topic gemeld; AF heeft nu nog 2 747-400ERF's vliegen (waren er 3 maar eentje verkocht naar AirBridge)en 2 B777F's (maar die gaan binnenkort naar FedEx).
Groeten,
Ron
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Forse sanering bij KLM-dochters

Post by B767-300ER »

mac wrote:Met Martinair hebben ze 11 MD11's en 5 747-400 ter beschikking.
Kuch...
Wist niet dat er 4x M11 bij waren gekomen bij MP en dat ze 3x 744 verkocht hadden? :wink:

Vloot MP/KL Cargo:
7xM11
4x744BCF (waarvan 2 uitgeleased aan ACG, en 1 in de woestijn, welke 02-2011 terug in service komt)
4x744ERF
All times are local times!

Regards, N.
mac
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 535
Joined: 15 Apr 2010, 11:34
Type of spotter: military

Re: Forse sanering bij KLM-dochters

Post by mac »

Je hebt gelijk. Het zijn er natuurlijk 7. Verder keek ik natuurlijk alleen naar de 747's die de komende tijd (zo goed als) productie kunnen gaan draaien. Die 2 voor ACG blijven een tijdje weg. Maar dat neemt in mijn nog steeds niet weg dat het evenaren van Cargolux niet zo'n ambitieus plan is.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Forse sanering bij KLM-dochters

Post by B767-300ER »

Misschien wel in tonnen vracht?
Volgens mij wordt de grotte van de maatschappij niet bepaald door de grootte van de vloot, maar de hoeveelheid vervoerde vracht (al dan niet per kilometer/NM) in tonnen
All times are local times!

Regards, N.
mac
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 535
Joined: 15 Apr 2010, 11:34
Type of spotter: military

Re: Forse sanering bij KLM-dochters

Post by mac »

Ik vraag me inderdaad af waar ze in meten want met die 747 combi's van KLM en alle belly vracht maak je een hoop goed. Maar ik weet natuurlijk ook niet voor welke periode het doel gesteld is.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Forse sanering bij KLM-dochters

Post by B767-300ER »

ze meten in tonnen vtracht
All times are local times!

Regards, N.
Post Reply

Return to “'t Praethuys”