EHAM 23-08-2010 off-topic

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

EHAM 23-08-2010 off-topic

Post by B767-300ER »

Nozem wrote:Heeft de air india al een vermoeden landingsbaan toegewezen gekregen?
Aangezien ook 22 wordt gebruikt om te landen...
Heb gekke dingen gezien met baangebruik.

[ Post made via Mobile Device ]
22 voor een volle 773????????
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
Nozem
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 800
Joined: 21 May 2005, 11:43
Type of spotter: F1
Location: Alkmaar

Re: EHAM 23-08-2010

Post by Nozem »

B767-300ER wrote:
Nozem wrote:Aangezien ook 22 wordt gebruikt om te landen...
Heb gekke dingen gezien met baangebruik.
[ Post made via Mobile Device ]
22 voor een volle 773????????
yeah klinkt vreemd maar ooit ook een een 747 en een 777-200 zien landen daar met ook zo'n rare wind.....
en vol wat is vol :?:
Image
flown in cr9 md-82 f-70 f-100 737-3 737-4 737-8 320 321 757 767 747 md-11
User avatar
Nlspot2003
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3054
Joined: 06 Sep 2003, 23:06
Location: Haarlem,Eham
Contact:

Re: EHAM 23-08-2010

Post by Nlspot2003 »

Nozem wrote:
B767-300ER wrote:
Nozem wrote:Aangezien ook 22 wordt gebruikt om te landen...
Heb gekke dingen gezien met baangebruik.
[ Post made via Mobile Device ]
22 voor een volle 773????????
yeah klinkt vreemd maar ooit ook een een 747 en een 777-200 zien landen daar met ook zo'n rare wind.....
en vol wat is vol :?:
Op de 22 kunnen geen 747 of 777 landen.
Michel
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 6953
Joined: 05 Oct 2002, 16:09

Re: EHAM 23-08-2010

Post by Michel »

Nozem wrote:
B767-300ER wrote:
Nozem wrote:Aangezien ook 22 wordt gebruikt om te landen...
Heb gekke dingen gezien met baangebruik.
[ Post made via Mobile Device ]
22 voor een volle 773????????
yeah klinkt vreemd maar ooit ook een een 747 en een 777-200 zien landen daar met ook zo'n rare wind.....
en vol wat is vol :?:
Ben je niet in de war met de 24?
mac
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 535
Joined: 15 Apr 2010, 11:34
Type of spotter: military

Re: EHAM 23-08-2010

Post by mac »

En waarom kan dat dan niet?
User avatar
tonjochems
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 2551
Joined: 06 Apr 2005, 12:34
Type of spotter: civil
Subscriber Scramble: tonjochems
Location: Voorhout

Re: EHAM 23-08-2010

Post by tonjochems »

yeah klinkt vreemd maar ooit ook een een 747 en een 777-200 zien landen daar met ook zo'n rare wind.....
en vol wat is vol :?:[/quote]

Op de 22 kunnen geen 747 of 777 landen.[/quote]
Toch wel een 777 van de KLM zien landen op 22, geloof 2of 3 jaar terug gedurende een zware storm..
Zelfs nog op TV geweest..
User avatar
Nozem
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 800
Joined: 21 May 2005, 11:43
Type of spotter: F1
Location: Alkmaar

Re: EHAM 23-08-2010

Post by Nozem »

Michel wrote:Ben je niet in de war met de 24?
Nope.... en zie het bericht van Ton Jochems.het is toen zelfs op tv geweest....
ik stond daar en keek mn ogen uit.enne ze hadden ruimte over.
dus het kan wel en daarom vroeg ik het dus gisteren en aangezien er ook een vreemde wind stond hzou het me niet verbaasd hebben(waarschijnlijk anderen wel)
begint lekker off-topic te raken(mij benieuwen wanneer er in wordt gegrepen:))
Image
flown in cr9 md-82 f-70 f-100 737-3 737-4 737-8 320 321 757 767 747 md-11
User avatar
Key
Site Admin
Site Admin
Posts: 11200
Joined: 06 Dec 2002, 09:21
Type of spotter: F2
Subscriber Scramble: U bet
Location: ex EHAM

Re: EHAM 23-08-2010

Post by Key »

Nozem wrote:begint lekker off-topic te raken(mij benieuwen wanneer er in wordt gegrepen:))
Nu. En het zou nou wel eens aardig geweest zijn als iemand zelf het initiatief genomen had in deze area verder te gaan. Maar goed, back to topic. 8)

De regel is dat 04/22 niet beschikbaar is voor vliegtuigen met een max. take-off weight boven de 90 ton, of een max. landing weight boven de 76 ton. De restrictie geldt niet voor taxiën en bij hoge uitzondering kan er van afgeweken worden. Kennelijk is dat een paar jaar terug gedaan, maar normaliter zie je er hooguit een A321/B739.


Erik
Engines Turning Or People Swimming
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: EHAM 23-08-2010

Post by B767-300ER »

Key wrote:
Nozem wrote:begint lekker off-topic te raken(mij benieuwen wanneer er in wordt gegrepen:))
Nu. En het zou nou wel eens aardig geweest zijn als iemand zelf het initiatief genomen had in deze area verder te gaan. Maar goed, back to topic. 8)

Erik
Beste Erik

Ik heb dat vaak genoeg gedaan. Echter enige vorm van wardering komtdaarnooit uit, gezien het feit dat de gemiddelde moderator het draadje uit het dagtopic pakt en dit in het praethyus plakt, en het onderwerp in hetpresthuys daarover te negeren. Mooi voorbeeld, de A380... uiteindelijk 3 draadjes in het preathuys, waarvan er 1 was geopend door mij met nota bene een verwijzing erin in het dagtopic.

Just my 2 cents 8)
All times are local times!

Regards, N.
Post Reply

Return to “'t Praethuys”