In het KLM forum wordt gesproken over rook in voorste ruim. Wat is nu juist? Al lijkt mij vanuit Algerije terugvliegen naar PMI met rook een beetje een risicootje nemen.
Geen idee hoeveel bedrijven tegenwoordig nog C- en D-checks aanbieden voor de 747. Wellicht een combinatie van beschikbare slots tegen een bepaalde prijs. De MPS heeft nou niet bepaald stil gestaan de afgelopen maanden en met alle 747F’s over de wereld die kop-staart vliegen gaat het een keer druk w...
De ATC clearance (de route klaring) kan via 121.980 gegeven worden maar gaat vaak ook digitaal. Zoals Bennie al aangeeft. Ready melden en start-up/push-back gaat op dit moment nog via voice.
De voorwaarden zijn natuurlijk vastgelegd bij de plaatsing van de bestelling. Toen waren de economische tijden nog beter. Daarnaast willen Boeing en leasemaatschappijen ook niet teveel kisten (tijdelijk) in de woestijn parkeren. Die leveren immers geen geld op. Verder heeft KLM via de lening bij de ...
Is dit bezoek aan Hahn eenmalig of is het onderhoud naar Hahn verhuisd omdat KLM geen 747's meer in haar vloot heeft en dus het onderhoud ook heeft gestaakt?
Geen idee welke route deze vlucht precies volgde maar welke luchthavens waren op die dag dichterbij en ook geschikt als uitwijkhaven? Er liggen natuurlijk een paar heuveltjes, winterse condities hebben wellicht een rol gespeeld etc. Vloog deze vlucht als een ETOPS vlucht? Wellicht kan iemand hier me...
Geen idee welke route deze vlucht precies volgde maar welke luchthavens waren op die dag dichterbij en ook geschikt als uitwijkhaven? Er liggen natuurlijk een paar heuveltjes, winterse condities hebben wellicht een rol gespeeld etc. Vloog deze vlucht als een ETOPS vlucht? Wellicht kan iemand hier me...
Ah, ik snap hem. Ik ga er dan vanuit dat het een ongeplande swap is. Wellicht kan iemand zijn/haar licht er over laten schijnen maar de MPS is natuurlijk een vrij vroeg geproduceerde -400 terwijl de BFV een relatief laat geproduceerde is, zijn de gear wel gelijk of zijn er ondertussen modificaties a...