Martinair praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

aviodromefriend wrote:
Gonzo wrote:er is een deal gesloten en die is akkoord, ondertekend door de bonden en voorgelegd bij de vliegers....geen rechtelijkemacht die dit tegen kan houden. Als het zo was dan was het al gebeurd.
Onzin. Deals die worden gesloten en die in strijd zijn met de wet (en daar LIJKT het wel op, als ik dit hier lees) kunnen/moeten/zullen door de rechter indien zoiets aan hem wordt voorgelegd worden vernietigd. Dat is het handelen in de geest van de Grondwet (art. ligt in de buurt van de 50 IIRC van toen ik die eens in de bibliotheek heb gelezen) en dat gebeurd in de praktijk ook regelmatig. Maar als dit al wel is goedgekeurd door een rechter en er is geen beroep ingesteld of dit is ook al afgerond zie ik graag en met interesse een link naar deze uitspraak.
in de wet is alleen van belang datum on dienst. Senioriteit staat daar los van. De datum in dienst blijft dan ook de oorspronkelijke indienstdatum bij mp. Alleen de senioriteits datum veranderd. Geen rechter die daar wat aan kan veranderen. Er is namelijk geen sprake van overgang van onderneming. Dat is het probleem martinair stopt en klm springt in het gat wat is ontstaan. Medewerkers van mp hebben helemaal geen rechten in deze. Daarom is dit akkoord er ook. Voorbeeldje :Als jij stopt met jouw winkel, en de buurman gaat zo een zelfde winkel runnen, dan heeft jouw personeel ook geen rechten. Als ze geluk hebben mohen ze bij je buurman beginnen maar ze hebben daar geen recht op. Zo ook in dit geval.
Datum in dienst blijft dus hetzelfde. Senioritietsdatum is de datum waarop men (zowel klm als mp mannen) hun eerste vlucht voor kl vliegen. Deze datum is dus niet per dedinitie gelijk aan de datum in dienst. Zo ook niet in dit geval. Btw een aantal van de mp vliegers hebben een gang naar de rechter overwogen maar na juridisch advies niet voortgezet. Deze vliegers waren verenigd in het zogenoemde algemeen vliegerbelang kortweg AVB.

[ Post made via Mobile Device ]
Last edited by B767-300ER on 24 Oct 2011, 06:22, edited 1 time in total.
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Gonzo als ik je verhaal zo lees gaat het dus idd om een vrijwillige move van deze baas omdat hij zelf niets meer met mp te maken wil hebben....

[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
Gonzo
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 861
Joined: 03 May 2007, 07:40

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Gonzo »

B767-300ER wrote:Gonzo als ik je verhaal zo lees gaat het dus idd om een vrijwillige move van deze baas omdat hij zelf niets meer met mp te maken wil hebben....

[ Post made via Mobile Device ]
Hij wel maar de twee op de MD11 daar moet ik nog ff achterkomen, echter signalen zijn niet rustgevend om het maar zo zachtjes te noemen. Er spelen nog een paar zaken die niet fris ruiken.......maar dat doet de gehele overname of volgens iemand anders de integratie van MP toch al niet.

@ Aviodromefriend, het is geen onzin en dit heeft helemaal niks met de grondwet te maken, dit is een heel ander verhaal. Ik zou zeggen ga je eens verdiepen in de geschiedenis MP en KL de laatste twee jaar en lees dan als slotakkoord het Ringvaartakkoord. Beter konden ze niet krijgen als ze een baan in de luchtvaart hier in nederland wilde hebben. Daarnaast heeft dit ook MP Cargo meer houvast gegeven voor in de toekomst.
Bij bedrijven gebeurd dit regelmatig in Nederland een overname/integratie door een ander bedrijf, en de rechten op bepaalde arbeidsvoorwaarden vervallen dan allemaal. Klinkt heel gemeen maar het is puur zaken doen.
Gonzo

When nothing goes right.......go left.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Klopt. Het is take it or leave it
Je hebt geen rechten want het is geen overgang van onderneming.
Dus of je gaat akkoord en je krijgt een baan bij de KLM, of daar is het gat van de deur want je bent bij MP overbodig.

Ik krijg het idee dat er hier mensen reageren die de precieze inhoud van het ringvaartakkoord niet kennen en ook niet weten hoe senioriteit precies in elkaar steekt. Op verzoek kan ik het ringvaartakkoord online plaatsen voor de geintereseerden?

Gonzo, ik durf met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te beweren dat die 2 M11 bazen waar jij het over hebt vrijwillig kiezen voor de KLM en daar dus als eerst als CoCo te werk gaan. De reden laat zich radn: Ook hun hebben waarschijnlijk geen vertrouwen in het voortbestaan van MP als vrachbedrijft, en kiezen er nu voor carriere te maken bij de KLM. Als deze jongens nog redelijk jong zijn dan kunnen ze bij de KLM ook nog baas ICA worden. Als ze wachten totdat over een paar jaar de stekker ook uit MP cargo gaat en ze moeten dan nog beginnen aan hun carriere bij de KLM, is de kans op baas ICA in d toekomst wellicht al verkeken ivm hun leeftijd.
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
Gonzo
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 861
Joined: 03 May 2007, 07:40

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Gonzo »

B767-300ER wrote:Klopt. Het is take it or leave it
Je hebt geen rechten want het is geen overgang van onderneming.
Dus of je gaat akkoord en je krijgt een baan bij de KLM, of daar is het gat van de deur want je bent bij MP overbodig.

Ik krijg het idee dat er hier mensen reageren die de precieze inhoud van het ringvaartakkoord niet kennen en ook niet weten hoe senioriteit precies in elkaar steekt. Op verzoek kan ik het ringvaartakkoord online plaatsen voor de geintereseerden?

Gonzo, ik durf met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te beweren dat die 2 M11 bazen waar jij het over hebt vrijwillig kiezen voor de KLM en daar dus als eerst als CoCo te werk gaan. De reden laat zich radn: Ook hun hebben waarschijnlijk geen vertrouwen in het voortbestaan van MP als vrachbedrijft, en kiezen er nu voor carriere te maken bij de KLM. Als deze jongens nog redelijk jong zijn dan kunnen ze bij de KLM ook nog baas ICA worden. Als ze wachten totdat over een paar jaar de stekker ook uit MP cargo gaat en ze moeten dan nog beginnen aan hun carriere bij de KLM, is de kans op baas ICA in d toekomst wellicht al verkeken ivm hun leeftijd.
B767-300ER,

Dit keer begrijp ik je visie van opheffen MP Cargo in de toekomst niet. Misschien naief maar ga er maar niet vanuit dat dit gaat gebeuren. Er zijn geen signalen binnen de groep dat dit gaat gebeuren. Eerste slachtoffer nu zal eerder HV worden gezien de cijfers. MP Cargo is een winstgevende onderneming en die gaat niet zo maar de deur uit. Mijn idee is eerder dat als de cijfers stijgende zijn dat op den duur +/5 jaar er een besluit komt tot standarisatie MP Cargo vloot. En ook al doet mijn glazenbolletje het niet echt goed meer.......B777F is nog altijd de wens van AF en KL bij MP Cargo. Echter de tijden zijn veranderd de laatste twee jaar en de spanning tussen KL en AF is soms om te snijden dus je weet het nooit. Maar AF heeft MP Cargo nodig en dat klinkt misschien gek maar het is wel zo.....MP Cargo heeft kisten die kunnen landen waar Cargolux niet kan landen maar wel waar heel veel handel is. Cargolux is een doorn in het oog van AF waarom weet ik niet maar AF zal alles doen om Cargolux het leven zuur te maken op de cargomarkt.

En nu komt het probleem de vakbonden in Frankrijk houden dit tegen, maar hoe lang nog.... AF gebrukt de winst van partners om overeind te blijven staan. Dus er komt een dag dat ook de vakbonden zullen inzien dat het zo niet langer kan gaan en dat ze akkoord zullen met de MP Cargo uitbreiding. MP Cargo is in het bezit van een groep gemotiveerde mensen die er alles aan doen om MP Cargo één groot succes te maken en te laten zien hoe belangrijk ze zijn. Mensen die nog wel achter het produkt MP Cargo en de kwaliteiten staan en alleen met deze groep mensen kan MP Cargo doorgaan. Ik blijf heel optimistisch en zie zeker geen einde in zicht van MP Cargo, maar ze moeten en zullen winsten moeten maken voor voortbestaan.
Gonzo

When nothing goes right.......go left.
User avatar
ErwinS
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2109
Joined: 09 Mar 2005, 12:34
Subscriber Scramble: ErwinS

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by ErwinS »

.
Last edited by ErwinS on 27 Oct 2011, 16:00, edited 1 time in total.
User avatar
Gonzo
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 861
Joined: 03 May 2007, 07:40

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Gonzo »

ErwinS wrote:Cargo word mijns inziens langzaam maar zeker ingekrompen. Steeds meer gaten in het vliegschema, waarschijnlijk een 11 volgend jaar weg en geen zicht op een vervangende kist. Vroeger was het kop staart vliegen met de 11, tegenwoordig staan ze langer en vaak ook te leunen.

En zie hoeveel airlines tegenwoordig op Sierra staan. LH MD-11 vliegt gewoon de MP route! Centurion/Sky Lease vliegt bloemen. De markt die ooit gedomineerd werd door MP Cargo.

AF/KLM heeft veel meer prio voor bellyfreight ipv full freight.

Wat ik begreep is dat van AF MP cargo maar met 11 units mag opereren.....
ErwinS,

Het feit dat er tegenwoordig andere maatschappijen daar staan is door het beleidt wat op dit moment door AF wordt gevoerd. Dit doet ook zeker pijn bij vele MP mensen. Dat de MD11's staan te leunen ben ik zeker niet met je eens, als ik kijk naar het rooster is het aardig druk met de MD11's. De gaten die er nu zijn, zijn pas over een week aan de orde, die worden nog voortijdig ingezet. De B747's die hebben het nog te rustig maar ook hier zie ik wel meer vluchten komen.

Martinair mag idd maar met 11 units opereren maar dat kan je ook anders zien. Ad hoc vluchten vallen niet onder de units dus vandaar dat er nu 13 units zijn :D . Maar vermindering zie ik niet gebeuren qua units op dit moment, maar nog één crisis en dan hebben we wel een probleem.
Als er wat wegmoet gaat de MD11 zeker niet eruit, rendement op deze kist is zo goed dat doe je niet weg, kijk maar eerdere naar de BCF's. Trouwens de twee uitgeleasde BCF's maken wel winst voor MP Cargo en ACG heeft behoeft aan meer capaciteit, dus wie weet.
Gonzo

When nothing goes right.......go left.
SpotterNL
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 708
Joined: 01 Mar 2005, 19:34

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by SpotterNL »

Niels, ik ben zeker geïnteresseerd in het ringvaartakkoord, mocht je die kunnen delen dan graag!
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Gonzo
Gezien de huidige gang van zaken mbt beslissingen in de vracht vanuit Parijs is er wel degelijk angst onder de mp vliegers dat dit gaat gebeuren in de toekomst. Die 2 bcf voor acg leveren dan misschien wel geld op, ze worden niet gevlogen door mp vliegers. Kans dat dat met de mps ook gaat gebeuren is zeer groot daar deze niet en mp kleuren terug mocht komen van parijs. Weer een kist minder te vliegen.

Spotter nl ok zet hem later vandaag even online voor je

[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
Gonzo
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 861
Joined: 03 May 2007, 07:40

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Gonzo »

B767-300ER wrote:Gonzo
Gezien de huidige gang van zaken mbt beslissingen in de vracht vanuit Parijs is er wel degelijk angst onder de mp vliegers dat dit gaat gebeuren in de toekomst. Die 2 bcf voor acg leveren dan misschien wel geld op, ze worden niet gevlogen door mp vliegers. Kans dat dat met de mps ook gaat gebeuren is zeer groot daar deze niet en mp kleuren terug mocht komen van parijs. Weer een kist minder te vliegen.

Spotter nl ok zet hem later vandaag even online voor je

[ Post made via Mobile Device ]
De reden dat de MPS niet in MP kleuren is gespoten heeft o.a. met een deal te maken die niet doorgegaan is. Daarnaast is de MPS puur voor ad-hoc activiteiten ingezet :wink: . Nu MP druk bezig is 767 vliegers op te leiden voor de cargo vloot is zowel bij KL als AF de intentie om de MPS meer in te zetten. Wat je hebt aan vliegers moet je wel gebruiken.

De reden dat er vracht uit Parijs moet worden gevlogen is dat de bestemmingen van AF die ze nu vliegen alleen door een MD11 gevlogen kunnen worden. AF ziet niet veel in de operaties van MP Cargo te verplaasten of over te nemen van hun. Als ik even in de planning van cargo kijk zie ik wel degelijk een verhoogd inzet van de MPS.

Maar het blijft een glazenbol die door de mist van AF en zijn vakbonden niet betrouwbaar is.
Gonzo

When nothing goes right.......go left.
User avatar
ErwinS
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2109
Joined: 09 Mar 2005, 12:34
Subscriber Scramble: ErwinS

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by ErwinS »

.
Last edited by ErwinS on 27 Oct 2011, 16:00, edited 1 time in total.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

ErwinS wrote:Cargo word mijns inziens langzaam maar zeker ingekrompen. Steeds meer gaten in het vliegschema, waarschijnlijk een 11 volgend jaar weg en geen zicht op een vervangende kist. Vroeger was het kop staart vliegen met de 11, tegenwoordig staan ze langer en vaak ook te leunen.

En zie hoeveel airlines tegenwoordig op Sierra staan. LH MD-11 vliegt gewoon de MP route! Centurion/Sky Lease vliegt bloemen. De markt die ooit gedomineerd werd door MP Cargo.

AF/KLM heeft veel meer prio voor bellyfreight ipv full freight.

Wat ik begreep is dat van AF MP cargo maar met 11 units mag opereren.....
11,3 producerende eenheden om precies te zijn ;)
Die 0,3 is gebaseerd op de wekelijkse 3 dagen durende rotatie van een M11 in opdracht van AF
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

ErwinS wrote: Van die 11 die weg zou gaan zou de lease eind volgend jaar niet verlengd worden. Naar verluidt de MCY....

.
De lease van de MCY loopt af 12-12-2012, dus dat zou goed kunnen.
Andere gegadigde is dan de MCT, waarvan de lease afloopt op 12-03-2013.
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

SpotterNL wrote:Niels, ik ben zeker geïnteresseerd in het ringvaartakkoord, mocht je die kunnen delen dan graag!
Daar is ie dan..... Het ringvaartakkoord
Of scan de volgende code met je mobiel:
Image
Succes met lezen.
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Gonzo wrote:
B767-300ER,

Dit keer begrijp ik je visie van opheffen MP Cargo in de toekomst niet. Misschien naief maar ga er maar niet vanuit dat dit gaat gebeuren. Er zijn geen signalen binnen de groep dat dit gaat gebeuren. Eerste slachtoffer nu zal eerder HV worden gezien de cijfers. MP Cargo is een winstgevende onderneming en die gaat niet zo maar de deur uit. Mijn idee is eerder dat als de cijfers stijgende zijn dat op den duur +/5 jaar er een besluit komt tot standarisatie MP Cargo vloot. En ook al doet mijn glazenbolletje het niet echt goed meer.......B777F is nog altijd de wens van AF en KL bij MP Cargo. Echter de tijden zijn veranderd de laatste twee jaar en de spanning tussen KL en AF is soms om te snijden dus je weet het nooit. Maar AF heeft MP Cargo nodig en dat klinkt misschien gek maar het is wel zo.....MP Cargo heeft kisten die kunnen landen waar Cargolux niet kan landen maar wel waar heel veel handel is. Cargolux is een doorn in het oog van AF waarom weet ik niet maar AF zal alles doen om Cargolux het leven zuur te maken op de cargomarkt.

En nu komt het probleem de vakbonden in Frankrijk houden dit tegen, maar hoe lang nog.... AF gebrukt de winst van partners om overeind te blijven staan. Dus er komt een dag dat ook de vakbonden zullen inzien dat het zo niet langer kan gaan en dat ze akkoord zullen met de MP Cargo uitbreiding. MP Cargo is in het bezit van een groep gemotiveerde mensen die er alles aan doen om MP Cargo één groot succes te maken en te laten zien hoe belangrijk ze zijn. Mensen die nog wel achter het produkt MP Cargo en de kwaliteiten staan en alleen met deze groep mensen kan MP Cargo doorgaan. Ik blijf heel optimistisch en zie zeker geen einde in zicht van MP Cargo, maar ze moeten en zullen winsten moeten maken voor voortbestaan.
SyndiCaux.....
Een Fransere vakbond kan je niet verzinnen.
Ik zie voorlopig echt geen uitbreiding komen. Als er in de noordtak uitgebried wordt, dan moet dat ook in de zuidtak. Ook al is er geen werk. Dat is de mening van de Franse vliegers vertegenwoordigd door Syndicaux. Als hun er niet waren, vlogen de MPS, MPP en MPQ gewoon in MP kleurtjes bloemen naar Amsterdam, wat nu bijvoorbeeld gedaan wordt door SQ en andere concurrenten van MP.
AF vind Cargo maar bijzaak en zolang Parijs de touwtjes in handen heeft ziet mijn glazen bol de toekomst van MP Cargo somber in.
Mede getuige het feit dat 2 nieuw 77F door AF bestelde toestellen rechtstreeks geleverd zijn aan TNT. Ze hadden ze ook door kunnen schuiven naar het Noorden ;)
All times are local times!

Regards, N.
Post Reply

Return to “'t Praethuys”