Martinair praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

747classic wrote:Mijn persoon, de KLM en de AF leiding zullen er geen problemen mee hebben, maar de vlieger vakbonden in Frankrijk zullen het als een rode vlag zien.
Ik ben het in dit geval niet met je eens. Sorry.
All times are local times!

Regards, N.
mac
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 485
Joined: 15 Apr 2010, 11:34
Type of spotter: military

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by mac »

747classic wrote:Mijn persoon, de KLM en de AF leiding zullen er geen problemen mee hebben, maar de vlieger vakbonden in Frankrijk zullen het als een rode vlag zien.
Echter het zal wel nooit zover komen, gezien de status (en de "guts" om snelle beslissingen te nemen) van het huidige KL/MP cargo.

Ik denk dat je gelijk zou hebben als de kist van AF naar KL/MP overgeheveld zou worden. Dan is er een mogelijkheid dat de Fransen het als productie wegkapen gaan zien. Echter blijft het aantal productie eenheden zowel binnen AF als KLM/MP hierbij gelijk.

Ik ga wel met je mee dat de tijd van snelle beslissingen binnen de NL vrachttak voorbij. Ik kan het nergens aan toetsen dansel bewijzen maar ik heb de indruk dat in de good old days of Martin Schröder er sneller werd ingesprongen op vloot veranderingen en de kansen daarin.

Overigens vind ik het wel opvallend dat Cargolux de laatste tijd redelijk on the ball is qua aanschaffen beschikbare 747-400 kisten. Er zullen vast wat oudere kisten het schip verlaten hebben maar dit doen ze toch goed.
737freak
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 75
Joined: 05 Apr 2015, 20:28
Subscriber Scramble Magazine: René Dijkema

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by 737freak »

Als men deze kans aan zich voorbij laat gaan dan zou het echt zonde zijn, mits de lease rate lager is dan de CKD destijds.
mac
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 485
Joined: 15 Apr 2010, 11:34
Type of spotter: military

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by mac »

Je weet nooit of er meerdere kapers op de kust zijn. Blijft een occasion op de open market.

Zie ik nu de CKB weer vanuit EZE vliegen op FR24? Dacht dat die bestemming voorbij was.
User avatar
E-R-I-C
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3608
Joined: 27 Aug 2004, 13:24

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by E-R-I-C »

mac wrote:Zie ik nu de CKB weer vanuit EZE vliegen op FR24? Dacht dat die bestemming voorbij was.
EZE is sinds medio vorige week weer terug naar normale operaties aldus een pers bericht wat ik tegenkwam toen.
Eric
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

737freak wrote:Als men deze kans aan zich voorbij laat gaan dan zou het echt zonde zijn, mits de lease rate lager is dan de CKD destijds.
Och. Wat is nu 1,2 Mljn per maand.
All times are local times!

Regards, N.
mac
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 485
Joined: 15 Apr 2010, 11:34
Type of spotter: military

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by mac »

E-R-I-C wrote:
mac wrote:Zie ik nu de CKB weer vanuit EZE vliegen op FR24? Dacht dat die bestemming voorbij was.
EZE is sinds medio vorige week weer terug naar normale operaties aldus een pers bericht wat ik tegenkwam toen.
Dat had ik gemist.

En 1,2 miljoen per maand is 40000 per dag ongeveer. Peanuts toch!
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Inderdaad peanuts.
All times are local times!

Regards, N.
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1014
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

Alle ex MP’rs bij CLA mogen in ieder geval wederom op zoek naar een nieuwe baan. Zucht..
The Dude
Scramble Newbie
Scramble Newbie
Posts: 30
Joined: 20 Apr 2011, 23:31

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by The Dude »

Momenteel wordt er hard aan gewerkt en verkocht om de PH-MPS donderdag 19 maart eenmalig op en neer naar New York te vliegen

MP 8141 /19
REG: PHMPS
RTE. JFK
STD. 0900
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1014
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

The Dude wrote:eenmalig
Mwah.. 8)
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1014
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

The Dude wrote:eenmalig
Confirmed, de 23ste maakt ook de CKA een tripje naar JFK.
User avatar
747classic
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 277
Joined: 30 May 2013, 15:38
Location: Near EHTW

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by 747classic »

Nu nog de resterende vier 747 combi's gaan inzetten voor (ad hoc) vrachtvervoer.
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
The Dude
Scramble Newbie
Scramble Newbie
Posts: 30
Joined: 20 Apr 2011, 23:31

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by The Dude »

De vier combi's worden voorlopig op de reguliere lijnvluchten ingezet ( JFK,LAX,MEX,YYZ )

Adhoc voor vrachtvervoer is niet erg zinnig, combi is erg lastig in balans te krijgen -zonder passagiers- en hooguit 12 palletjes leveren niet genoeg op om rendabel te vliegen.
User avatar
747classic
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 277
Joined: 30 May 2013, 15:38
Location: Near EHTW

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by 747classic »

The Dude wrote:De vier combi's worden voorlopig op de reguliere lijnvluchten ingezet ( JFK,LAX,MEX,YYZ )

Adhoc voor vrachtvervoer is niet erg zinnig, combi is erg lastig in balans te krijgen -zonder passagiers- en hooguit 12 palletjes leveren niet genoeg op om rendabel te vliegen.
Ik heb zelf jaren gevlogen met KLM 747-206M 12 pallet combi's, daar waren alleen soms problemen met uitstappen van passagiers na de landing. (DLMAC)

Op de 742/3 en 744 6/7 pallet combi's hebben we nooit W&B problemen gehad na het uitstappen van alle passagiers, met volle vrachtbelading.

Met een verstandige belading : de zwaarste (hi-density) vracht in de Fwd Lwr cargo loads, zijn er geen beladings problemen te verwachten.

En bovendien : een achterlijk zwaartepunt is brandstof besparend.
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
Post Reply