Martinair praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

76-er wrote:Leuk allemaal, maar waar STAAT dat?
E,

Je hebt een PM ;)
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
ErikFB
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1279
Joined: 23 Nov 2005, 21:38
Type of spotter: civil airliners
Subscriber Scramble: ErikFB
Location: IJsselstein (Ut)
Contact:

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by ErikFB »

Kortom en kort door de bocht genomen: Wat is de bedoeling met MP als volgend jaar de pax-divisie is verdwenen en de Cargo tak overblijft. En wat gaat de rol van AF hierbij worden ?
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Passage:

Op dit moment vliegt martinair per week de volgende rotaties:
4x767 MCO
2x767 MBA
2x767 PUJ AUA
5x767 CUR AUA
4x767 HAV
4x767 CUN
1x767 VRA PUJ.

KLM vliegt in diezelfde hoek op dit moment:
3x 744 CUR
2x 744 CUR AUA
2x 744 CUR SXM

Nieuwe situatie: (tussen haakjes de code van de maatschapij die hem in de huidige situatie vliegt)
MBA (MP) gaat naar KY (772/763), deze heeft de mogelijkheden om deze bestemming, al dan niet in combinatie met NBO, aan te vliegen.
CUR (MP en KL): KLM 7x per week met een 744. De tussenstop die KLM 4x per week op AUA en SXM wordt gedaan komt te vervallen
AUA (MP en KL) en SXM (KL). Hier wordt een 332 op ingezet, in combinatie met PUJ (MP). 3x PUJ-AUA (332), 2x SXM-AUA (332) en 2x AUA (332) AUA is altijd een KLM bestemming geweest (met een tussenpoos van 1 jaar) en kunnen dit probleemloos weer oppakken.
HAV (MP) en CUN (MP). 5x per week een combinatievlucht van KLM (A332) HAV-CUN.
VRA: Komt te vervallen. Met een frequentie van 5 vluchten per week op HAV, dat 100km verwijderd ligt van VRA, heeft VRA geen toegevoegde waarde voor KLM. AF zal vanaf Parijs ook een lijndienst naar HAV starten.
MCO: Gaat naar AF. Gaat meedere keren per week vliegen met een high density 773 (472 passagiers) (reeds aangekondigd op luchtvaartnieuws.nl)
MIA: een oude MP bestemming. Onder druk van KLM opgeheven. Komt weer terug in het routenetwerk van SkyTeam. Komt of bij KLM (M11/332) of bij Delta (332/763)
Voor het uitvoeren van deze nieuwe 332 vluchten zal KLM 3x A332 extra aan moeten schaffen (reeds eerder door mij gemeld) in een high density uitvoering. Deze cabines zijn dus anders als de huidige 332's in de KLM vloot. In deze kisten alleen een economy en economy comfort zone, geen business class. (charter / leisure vervoer zeg maar) AF heeft dat ook in een gedeelte van haar vloot (zie bijvoorbeeld de 773 die ze gaan gebruiken naar MCO en nu reeds naar PUJ en SDQ) en KLM gaat dat nu ook doen. Ook al wijkt dat af van het businessmodel dat KLM hanteert, als er geld mee te verdienen valt....
All times are local times!

Regards, N.
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

Dénk je dit of wéét je dit? En mijn standaard vraag: Bron? :wink:
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Bronnen geef ik niet prijs, zoals bekend en reeds eerder vermeld.

Verder heb je een PM.
All times are local times!

Regards, N.
Maartje
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 204
Joined: 20 Aug 2010, 11:49

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Maartje »

De parttimers, 0-uren, uitzend medewerkers zijn binnenkort hun baan als stewardess bij de KLM kwijt. Dit ivm het Martinairpersoneel wat massaal bij de KLM in gaat stromen.

[ Post made via Mobile Device ]
User avatar
Custom addict
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 160
Joined: 17 May 2009, 19:21
Type of spotter: F3
Location: Tienhoven

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Custom addict »

die MIA vlucht word dat een stand alone bestemming of gaan ze deze
zoals martinair deed samentrekken met een andere bestemming?
Always a different day with aviation
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Stand alone!

Martinair vloog hem ook stand alone!
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
Custom addict
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 160
Joined: 17 May 2009, 19:21
Type of spotter: F3
Location: Tienhoven

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Custom addict »

Ja maar als ik mij niet vergis had martinair een samenwerking met AA waardoor je
zeer makkelijk door kon vliegen naar bijvoorbeeld San Jose.

correct me if i'm wrong.
Always a different day with aviation
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Klopt, maar dat was enkelt de laatste 2 (?) jaar zo. MP heeft echter vele maken langer op MIA gevlogen.
Daarbij vliegt KLM natuurlijk namens SkyTeam
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

B767-300ER wrote:Passage:

Op dit moment vliegt martinair per week de volgende rotaties:
4x767 MCO
2x767 MBA
2x767 PUJ AUA
5x767 CUR AUA
4x767 HAV
4x767 CUN
1x767 VRA PUJ.

KLM vliegt in diezelfde hoek op dit moment:
3x 744 CUR
2x 744 CUR AUA
2x 744 CUR SXM

Nieuwe situatie: (tussen haakjes de code van de maatschapij die hem in de huidige situatie vliegt)
MBA (MP) gaat naar KY (772/763), deze heeft de mogelijkheden om deze bestemming, al dan niet in combinatie met NBO, aan te vliegen.
CUR (MP en KL): KLM 7x per week met een 744. De tussenstop die KLM 4x per week op AUA en SXM wordt gedaan komt te vervallen
AUA (MP en KL) en SXM (KL). Hier wordt een 332 op ingezet, in combinatie met PUJ (MP). 3x PUJ-AUA (332), 2x SXM-AUA (332) en 2x AUA (332) AUA is altijd een KLM bestemming geweest (met een tussenpoos van 1 jaar) en kunnen dit probleemloos weer oppakken.
HAV (MP) en CUN (MP). 5x per week een combinatievlucht van KLM (A332) HAV-CUN.
VRA: Komt te vervallen. Met een frequentie van 5 vluchten per week op HAV, dat 100km verwijderd ligt van VRA, heeft VRA geen toegevoegde waarde voor KLM. AF zal vanaf Parijs ook een lijndienst naar HAV starten.
MCO: Gaat naar AF. Gaat meedere keren per week vliegen met een high density 773 (472 passagiers) (reeds aangekondigd op luchtvaartnieuws.nl)
MIA: een oude MP bestemming. Onder druk van KLM opgeheven. Komt weer terug in het routenetwerk van SkyTeam. Komt of bij KLM (M11/332) of bij Delta (332/763)
Voor het uitvoeren van deze nieuwe 332 vluchten zal KLM 3x A332 extra aan moeten schaffen (reeds eerder door mij gemeld) in een high density uitvoering. Deze cabines zijn dus anders als de huidige 332's in de KLM vloot. In deze kisten alleen een economy en economy comfort zone, geen business class. (charter / leisure vervoer zeg maar) AF heeft dat ook in een gedeelte van haar vloot (zie bijvoorbeeld de 773 die ze gaan gebruiken naar MCO en nu reeds naar PUJ en SDQ) en KLM gaat dat nu ook doen. Ook al wijkt dat af van het businessmodel dat KLM hanteert, als er geld mee te verdienen valt....
De eerste dingen worden al duidelijk.
MCO (Orlando) wordt vanaf 16 januari 2011 niet meer aangevlogen door Martinair. KLM neemt dit niet over.
VRA (Varadero) wordt eveneens vanaf 16 januari 2011 niet meer aangevlogen door Martinair.

Op de site van Martinair zijn de datums ondertussen ook al uit het boekingsproces verwijderd. Klanten die reeds een ticket hebben voor vertrek na deze data krijgen hun geld terug of worden overgeboekt naar Air France (Voor MCO) of Martinair (voor VRA, maar dan naar Havana)
All times are local times!

Regards, N.
Maartje
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 204
Joined: 20 Aug 2010, 11:49

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Maartje »

Mooie spannende tijden.

[ Post made via Mobile Device ]
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

Maartje wrote:Mooie spannende tijden.

Bedankt voor het medeleven.. :evil:
mac
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 535
Joined: 15 Apr 2010, 11:34
Type of spotter: military

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by mac »

Ik zou wel spannend noemen maar niet mooi.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Ik zou het gewoon als k.u.t willen definieeren!
Kom op zeg!
All times are local times!

Regards, N.
Post Reply

Return to “'t Praethuys”