Het A-net forum is bijna onleesbaar geworden door de kleurstelling en spacing, ook is het aantal getoonde onderwerpen per pagina veel te weinig, zodat je al gauw moet scrollen naar de volgende pagina om een bepaald onderwerp weer terug te vinden. Bovendien is het niet meer mogelijk om een bestandje ...
De eigenaar is niet meer in staat zijn schulden te betalen en is gevlucht voor de justitie. Dit speelde al enkele jaren, in een dergelijk ondernemersklimaat is onderhoud wel het laatste waaraan gedacht wordt. Het desbetreffende vliegtuig werd onderhouden (uitgezonderd HMV) door zijn eigen luchtvaatm...
Maar goed dat "dit buitenkansje" niet is doorgegaan, gezien de bedenkelijke reputatie van het onderhoud in India (zie alle Air India 787 perikelen)
Het zou zo een "Gulfstream deja vu" kunnen zijn geworden.
Ook dan noet er gecertificeerd worden... Supplemental Type Certificatie is noodzakelijk als nieuwe stoelen, partitions, galleys, WIFI and eventueel een bed of douche worden geinstalleerd. Dit wordt standaard geregeld met de (Europese) autoriteiten, indien wordt gekozen voor een "certified" VIP inte...
Hebben we eerder gezien. CH-47D (D-661 e.v.), C-130H's verbouwd uit EC-130Q's, G-1159C. Same as with the kdc-10 Typisch Nederlands... Kijk naar de oeperdure BCF's ex SQ voor MP Jullie vergelijken mijns inziens appels met peren De beide eerste genoemde ombouwprojecten waren militair. Gezien de vele ...
Misschien een tweedehands 737-700ER vliegtuig (9-10 jaar oud) ANA heeft momenteel 2 excellent onderhouden 737-700ER's uit 2007 beschikbaar (via Boeing BBJ ?), beide zijn eind Maart 2016 uit de vaart genomen (stored) Een HMV plus cabine update bij Lufthansa Technik Hamburg (gespecialiseerd in VIP cab...
STC = Supplemental Type Certification. Deze certificatie kan nodig zijn als een (gedeeltelijk) nieuwe binneninrichting wordt aangebracht, bv. andere stoelen of een aangepaste galley. Meestal wordt één toestel omgebouwd voor het certificatie proces, aangezien er misschien nog extra wijzigingen nodig ...
Mijns inziens is het fout gegaan bij MP na de aanschaf van de vier B747-412BCF vliegtuigen via een (veel te) dure leaseconstructie met een lange looptijd (12 jaar) en hoge " early termination penalties" via Guggenheim Aviation Partners (GuAP), eind 2006, net voor de economische dip van 2008. Deze le...
Momenteel staan er 10+ 747-400BCF vliegtuigen te koop, alleen op de Boeing site staan er 9, welke zijn ingeruild voor nieuwere 747-8 freighters ! De 747-400BC naar 747-400BCF modificatie wordt nog wel aangeboden door Boeing, maar de laatste 4-5 jaar is er geen enkele meer actueel omgebouwd. Alleen d...
747-406M (= mixed) - niet officiële, maar vaak gebruikte (sub)type aanduiding voor een KLM 747-400 combi De officiële Boeing type aanduiding voor een KLM 400 series combi is : 747-406BC Een volledig convertible 747-400 uitvoering is nooit aangeboden door Boeing en bestaat dus niet. Er zijn slechts 1...
Het verticale stabilo voor de derde KLM B787-9 is reeds gereed en van verf voorzien. PH-BHD KLM Royal Dutch Airlines Boeing 787-9, C/N 38763 / LN 381. Paine Field, 21 Oktober 2015 https://c1.staticflickr.com/1/711/22387154561_2aafda53a2_z.jpg Original uploaded by WoodydAeroimages, zie : http://www.f...