Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
NL1972
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 83
Joined: 05 Apr 2023, 19:21

Re: Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner

Post by NL1972 »

FredvZ wrote: 27 Aug 2023, 12:03
NL1972 wrote: 25 Aug 2023, 20:02 Je bedoelt een soort Economy Premium Comfort net als bij de KLM? Zou wel kunnen, maar gaat niet gebeuren. Maar het is een soort Comfort Class net als bij TUI in haar Boeing 787's.
Zoals ik het lees heeft de "Adult Only zone" niet eens extra beenruimte, zoals de "Comfort Class" van TUI dat wel heeft

De mogelijkheden voor Corendon zijn natuurlijk beperkt aangezien de lay-out van de wet-lease A350 niet zomaar aangepast kan worden.
Persoonlijk zou ik de "Adult Only zone" nog aanvullen met een extra a la "European Business Class", waarbij tegen bijbetaling de middelste stoel vrij gehouden kan worden. Dat is nog steeds niet hetzelfde als de Premium (Economy) producten van KLM en TUI, maar geeft koppels in elk geval de mogelijkheid om met zijn tweeën naast elkaar te zitten.
OK, als het met Corendon succes wordt met eigen vakantievluchten naar Curaçao is het niet ondenkbaar dat ze ook eigen toestellen gaan bestellen bij Boeing of Airbus, maar heb nog wel voorkeur aan Boeing 787 bij Corendon. Ik denk dat Corendon als ze eigen 787 of Airbus A350 gaan bestellen kunnen ze bijvoorbeeld eigen Comfort Class of Club de Luxe(net als bij TUI) aanbieden voor vluchten naar Curaçao of andere verre bestemmingen.
User avatar
Mollie
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 985
Joined: 25 Dec 2007, 22:26
Subscriber Scramble: yes

Re: Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner

Post by Mollie »

SkyUp inhuur gaat terug naar 1 kist en dat wordt tevens een andere:
URSQQ gaat 11sep terug
URSQB gaat 15sep terug
URSQO komt 15sep als vervanging
robin27198
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 512
Joined: 03 Nov 2014, 13:06
Type of spotter: Civiel
Subscriber Scramble: nee
Location: EHGG/GRQ

Re: Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner

Post by robin27198 »

Eerste 737 max in nieuwe livery gespot.
Image
Inkjet
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 501
Joined: 30 Dec 2016, 21:37

Re: Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner

Post by Inkjet »

30-9: PH-CDP is onderweg van Seattle naar Europa.
User avatar
YS11
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 23657
Joined: 09 Mar 2010, 14:49

Re: Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner

Post by YS11 »

robin27198 wrote: 10 Sep 2023, 19:56 Eerste 737 max in nieuwe livery gespot.
Image
Zou een tussenlanding maken in GLA,maar komt nu rechtstreeks
Rgds,Martin.
Inkjet
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 501
Joined: 30 Dec 2016, 21:37

Re: Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner

Post by Inkjet »

Ze plannen een tech stop voor als het nodig is. Als de tailwind dan voldoende blijkt gaan ze door. Dat zie je wel meer met ferry flights.
User avatar
Mollie
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 985
Joined: 25 Dec 2007, 22:26
Subscriber Scramble: yes

Re: Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner

Post by Mollie »

A350 voor de CUR vluchten wordt de world2fly EC-NOI. Aank in AMS 01nov 1530.
Eerste vlucht naar CUR op de 3e om 1200.
Schema wordt arr AMS 1100 dep AMS 1400; behalve de eerste vlucht.
robin27198
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 512
Joined: 03 Nov 2014, 13:06
Type of spotter: Civiel
Subscriber Scramble: nee
Location: EHGG/GRQ

Re: Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner

Post by robin27198 »

Mollie wrote: 11 Oct 2023, 08:23 A350 voor de CUR vluchten wordt de world2fly EC-NOI. Aank in AMS 01nov 1530.
Eerste vlucht naar CUR op de 3e om 1200.
Schema wordt arr AMS 1100 dep AMS 1400; behalve de eerste vlucht.
Als deze reg ook nog in Corendon kleuren gespoten moet worden wordt het kort dag. Vliegt nog steeds leuk vanaf Madrid routes.
User avatar
YS11
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 23657
Joined: 09 Mar 2010, 14:49

Re: Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner

Post by YS11 »

robin27198 wrote: 21 Oct 2023, 15:37
Mollie wrote: 11 Oct 2023, 08:23 A350 voor de CUR vluchten wordt de world2fly EC-NOI. Aank in AMS 01nov 1530.
Eerste vlucht naar CUR op de 3e om 1200.
Schema wordt arr AMS 1100 dep AMS 1400; behalve de eerste vlucht.
Als deze reg ook nog in Corendon kleuren gespoten moet worden wordt het kort dag. Vliegt nog steeds leuk vanaf Madrid routes.
Omspuiten duurt gemiddeld 10 tot 14 dagen,afhankelijk van de grote van de kist, maar zelf denk ik dat het alleen met een Corendon sticker blijft.
Rgds,Martin.
robin27198
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 512
Joined: 03 Nov 2014, 13:06
Type of spotter: Civiel
Subscriber Scramble: nee
Location: EHGG/GRQ

Re: Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner

Post by robin27198 »

Image

Max nummer 2 PH-CDQ is inmiddels uit de fabriek gerold
NL1972
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 83
Joined: 05 Apr 2023, 19:21

Re: Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner

Post by NL1972 »

robin27198 wrote: 22 Oct 2023, 10:54 Image

Max nummer 2 PH-CDQ is inmiddels uit de fabriek gerold
Wanneer wordt de PH-CDQ in Amsterdam verwacht? Daarnaast kan het zijn dat Corendon Dutch Airlines in de toekomst meer Boeings 737-MAX krijgt, bijvoorbeeld kleinere Boeing 737-MAX8. Een vloot van 3 toestellen is best wel aan magere kant, denk ik. Een vloot van 8 toestellen zou beter zijn voor Corendon Dutch Airlines.
User avatar
Gietje
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3325
Joined: 03 May 2009, 14:33
Type of spotter: If it's got wings and engines...
Subscriber Scramble: Gideon van Dijk
Location: Rotterdam

Re: Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner

Post by Gietje »

NL1972 wrote: 22 Oct 2023, 23:48
Wanneer wordt de PH-CDQ in Amsterdam verwacht? Daarnaast kan het zijn dat Corendon Dutch Airlines in de toekomst meer Boeings 737-MAX krijgt, bijvoorbeeld kleinere Boeing 737-MAX8. Een vloot van 3 toestellen is best wel aan magere kant, denk ik. Een vloot van 8 toestellen zou beter zijn voor Corendon Dutch Airlines.
Waarom is 3 toestellen mager? Ze vliegen al jaren met dat aantal.
Cheers,
Gideon
My photos at Flickr: http://www.flickr.com/photos/39101604@N08/
User avatar
pjotrtje
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3356
Joined: 30 Jan 2004, 10:12
Subscriber Scramble: Pi

Re: Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner

Post by pjotrtje »

Denk dat er een (on)gezonde dosis wishfull thinking aan ten grondslag ligt…
== All is well, as long as we keep spinning ==
User avatar
niekkie
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 6052
Joined: 26 Apr 2018, 21:39
Type of spotter: Civiel/Regi
Location: AMS/MST/CGN/LGG

Re: Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner

Post by niekkie »

Corendon zal 8 van haar vliegtuigen verhuren aan Spicejet, waarvan 4 van Corendon Dutch Airlines. Dus de B738 blijft nog een poosje dan?

In het artikel op insta staat trouwens 4 B38M van CND, zijn dit dan misschien toch alleen 8 B38M van CAI? 🤷
robin27198
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 512
Joined: 03 Nov 2014, 13:06
Type of spotter: Civiel
Subscriber Scramble: nee
Location: EHGG/GRQ

Re: Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner

Post by robin27198 »

niekkie wrote: 30 Oct 2023, 12:52 Corendon zal 8 van haar vliegtuigen verhuren aan Spicejet, waarvan 4 van Corendon Dutch Airlines. Dus de B738 blijft nog een poosje dan?

In het artikel op insta staat trouwens 4 B38M van CND, zijn dit dan misschien toch alleen 8 B38M van CAI? 🤷
Zal me niks verbazen als de hele CAI max vloot weer die kant op verhuisd was vorig jaar ook het geval ook 2 kisten van europe zijn al actief daar.

De UR-SQO die nu nog voor CND vliegt verlaat morgen de vloot.
Post Reply

Return to “'t Praethuys”