Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
Berven
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 97
Joined: 29 May 2011, 19:28
Subscriber Scramble Magazine: nee

Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner

Post by Berven »

Hier open ik speciaal voor jullie: Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner! Corendon Dutch Airlines is een vrij nieuwe Nederlandse maatschappij, een onderdeel van de Turkse Corendon Airlines. De maatschappij is opgericht door de Nederlands-Turks reisorganisatie Corendon. CDA vliegt nu nog met één Boeing 737-800 met de registratie PH-CDE De 737-800 van Corendon Dutch Airlines draagt de naam: Cornelis Haga. De vluchtcode is: CND.

De bestemmingen van CDA:
Turkije (Antalya, Dalaman, Bodrum, Istanbul)
Macedonië
Egypte (Hurghada, Sharm el-Sheikh, Luxor)
Marokko (Nador, Marrakesh, Tanger)
Bulgarije (Bourgas)
Griekenland (Kreta, Rhodos, Kos)

Corendon Dutch Airlines vliegt nu toe nog niet naar Spanje, Canarische Eilanden, Tunesië, Portugal, maar dat gaat in de toekomst wel gebeuren zodat Corendon Dutch Airlines meer 737's elk jaar bij krijgt. Ze hebben dus plannen om met de vloot van 5 á 6 Boeings 737-800's.
Bank_angle
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 300
Joined: 16 Mar 2008, 17:58

Re: Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner

Post by Bank_angle »

Wanneer komt de 2 de 737 van corendon. Ik hoorde dat ze ook naar Dubai gaan vliegen en tevens naar New York voor citytrips met de 737 goede zet!
Berven
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 97
Joined: 29 May 2011, 19:28
Subscriber Scramble Magazine: nee

Re: Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner

Post by Berven »

Bank_angle wrote:Wanneer komt de 2 de 737 van corendon. Ik hoorde dat ze ook naar Dubai gaan vliegen en tevens naar New York voor citytrips met de 737 goede zet!
Een 737 kan wel naar Dubai en New York vliegen, maar als ze dan naar New York vliegen maken ze tussenstop mogelijk in IJsland, in Rejavaik. Ik weet het ook niet wanneer de tweede 737 bij Corendon Dutch Airlines komt. Een 757 is een goede mogelijkheid voor Coerendon Dutch Airlines, als ze naar die 2 bestemmingen willen vliegen, maar denk ik het zelf ook niet zo gauw gebeuren. Een 737-900ER is een uitstekende kandidaat voor Corendon Dutch Airlines, als ze naar drukke bestemmingen wil blijven viiegen.
User avatar
nuckleuz
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1515
Joined: 07 Feb 2005, 19:16
Type of spotter: None
Subscriber Scramble Magazine: No
Location: Alphen aan den Rijn

Re: Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner

Post by nuckleuz »

Volgens mij moeten ze het gewoon lekker bij 1 type houden. Veel efficiënter en goedkoper.
User avatar
nuckleuz
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1515
Joined: 07 Feb 2005, 19:16
Type of spotter: None
Subscriber Scramble Magazine: No
Location: Alphen aan den Rijn

Re: Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner

Post by nuckleuz »

Hoe komen jullie er trouwens bij dat ze naar New York en Dubai gaan vliegen? Lijkt mij persoonlijk heel erg stug namelijk.
Berven
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 97
Joined: 29 May 2011, 19:28
Subscriber Scramble Magazine: nee

Re: Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner

Post by Berven »

nuckleuz wrote:Volgens mij moeten ze het gewoon lekker bij 1 type houden. Veel efficiënter en goedkoper.
ja dat bedoel ik ook, maar andere versie van 737 is nooit uit te sluiten als het goed blijft gaan met Corendon Dutch Airlines. Dus 737-700 en 737-900ER zijn goed aan te sluiten bij bestaande vloot van 737-800. Hangt ook veel vanaf hoe de markt zich ontwikkelt.
User avatar
nuckleuz
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1515
Joined: 07 Feb 2005, 19:16
Type of spotter: None
Subscriber Scramble Magazine: No
Location: Alphen aan den Rijn

Re: Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner

Post by nuckleuz »

Juist als je een kleine vloot hebt is het onverstandig om met 2 verschillende types te gaan vliegen. Ook al zijn het 2 verschillende subtypes. Deze hebben verschillende capaciteiten en zijn dan dus minder flexibel in te zetten.
User avatar
phkza
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2249
Joined: 21 Nov 2005, 22:38
Type of spotter: Civil > Pics or it didn't happen!

Re: Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner

Post by phkza »

Dubai heeft Corendon kort geleden geprobeerd. Vlucht ging met eigen machine naar Istanbul en vanaf daar onder een interline door met Air Arabia. Maar door een wijziging in het schema van Air Arabia is die aansluiting zo onaantrekkelijk geworden dat Dubai uit het aanbod is gehaald. Een eigen route zie ik niet zo snel van start gaan, maar zeg nooit nooit.

New York is/was meer een 'ideetje' wat is besproken tijdens het ophalen van de PH-CDE in Dubai dan een echt concreet plan. Focus ligt vooralsnog op de Middellandse Zee.
Berven
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 97
Joined: 29 May 2011, 19:28
Subscriber Scramble Magazine: nee

Re: Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner

Post by Berven »

nuckleuz wrote:Hoe komen jullie er trouwens bij dat ze naar New York en Dubai gaan vliegen? Lijkt mij persoonlijk heel erg stug namelijk.
Ja dat horen we heel vaak. Maar in het begin van dat je nieuwe maatschappij is opgericht, moet je zo'n zulke plannen niet inplannen, want het is maar ook een geruchtenmachine die goed op dreef is gekomen. Corendon Dutch Airlines moet nu nog richten op Middellandse Zee-bestemmingen, zodat de groei nog aan het ontwikkelen is. Blijft Corendon Dutch Airlines in nabije toekomst goed in de markt doen, kan het zijn dat ze later willen kijken of ze verre bestemmingen in routenetwerk willen opnemen of niet.
Berven
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 97
Joined: 29 May 2011, 19:28
Subscriber Scramble Magazine: nee

Re: Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner

Post by Berven »

nuckleuz wrote:Juist als je een kleine vloot hebt is het onverstandig om met 2 verschillende types te gaan vliegen. Ook al zijn het 2 verschillende subtypes. Deze hebben verschillende capaciteiten en zijn dan dus minder flexibel in te zetten.
Ben ik met jou eens!
Bank_angle
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 300
Joined: 16 Mar 2008, 17:58

Re: Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner

Post by Bank_angle »

757's zouden wel ideale kisten zijn voor Corendon, goed voor voor vluchten in Europa en je kan ook midden oosten en Noord Amerika gaan vliegen. Wel leuke concurentie en lekker goedkope citytrips!
Berven
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 97
Joined: 29 May 2011, 19:28
Subscriber Scramble Magazine: nee

Re: Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner

Post by Berven »

Bank_angle wrote:757's zouden wel ideale kisten zijn voor Corendon, goed voor voor vluchten in Europa en je kan ook midden oosten en Noord Amerika gaan vliegen. Wel leuke concurentie en lekker goedkope citytrips!
Natuurlijk, maar er worden steeds meer 757's omgebouwd naar vrachtvliegtuig. Er zijn nog wel veel tweedehands 757 als passagiersvliegtuig in dienst zijn bij verschillende maatschappijen. Als bij Corendon Dutch Airlines het geval kunnen zijn, dan kunnen ze in 757 ook Business Class en Comfort Class in plaatsen voor vluchten die langer dan 4,5 uur vliegen. Ik denk zelf ook niet dat ze gauw doen, want Corendon Dutch Airlines is een chartermaatschappij met een betalende catering aan boord, net als bij Transavia.com en ArkeFly.
User avatar
nuckleuz
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1515
Joined: 07 Feb 2005, 19:16
Type of spotter: None
Subscriber Scramble Magazine: No
Location: Alphen aan den Rijn

Re: Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner

Post by nuckleuz »

Loop je nou niet een beetje hard van stapel? Wat heeft het nou voor zin om het over een eventuele business class te gaan hebben in een 757 die er toch niet gaat komen?

Laten we het een beetje reëel houden.

Grt, Erik
User avatar
phkza
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2249
Joined: 21 Nov 2005, 22:38
Type of spotter: Civil > Pics or it didn't happen!

Re: Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner

Post by phkza »

nuckleuz wrote:Loop je nou niet een beetje hard van stapel? Wat heeft het nou voor zin om het over een eventuele business class te gaan hebben in een 757 die er toch niet gaat komen?

Laten we het een beetje reëel houden.

Grt, Erik
Het is een speculeer/discussie corner ;)

Grotere toestellen zouden in de toekomst best eens kunnen, maar 757? De 737-900(ER) ligt meer voor de hand en heeft vergelijkbare capaciteiten.
Berven
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 97
Joined: 29 May 2011, 19:28
Subscriber Scramble Magazine: nee

Re: Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner

Post by Berven »

phkza wrote:
nuckleuz wrote:Loop je nou niet een beetje hard van stapel? Wat heeft het nou voor zin om het over een eventuele business class te gaan hebben in een 757 die er toch niet gaat komen?

Laten we het een beetje reëel houden.

Grt, Erik
Het is een speculeer/discussie corner ;)

Grotere toestellen zouden in de toekomst best eens kunnen, maar 757? De 737-900(ER) ligt meer voor de hand en heeft vergelijkbare capaciteiten.
Heb je ook goed gezien, phkza. Ik denk dat de KLM eerste maatschappij die met een 737-900ER in nabije toekomst gaat vliegen, nu hebben ze nog 5 standaard 737-900's in de vloot zonder de speciale nooduitgang aan de beide kanten. ArkeFly heeft met 2 gelasde Boeing 737-900ER van failliette Futura Airways uit Spanje gevlogen, alleen in de zomerseizoen. Dus ArkeFly zou heel goed met 2 of 3 737-900ER's de vloot komen aansterken, dat is nu toe nog niks van bekend geworden. Wat mij betreft de 737-800 doet heel goed in Nederlandse chartermarkt!
Post Reply