Transavia praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Van welke 73H's wordt er dit haar of is er afgelopen winter afscheid genomen?

[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!

Regards, N.
vrieswj
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 108
Joined: 29 Apr 2011, 19:50

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by vrieswj »

B767-300ER wrote:Van welke 73H's wordt er dit haar of is er afgelopen winter afscheid genomen?

[ Post made via Mobile Device ]
Afgelopen winter is alleen de HZG verhuurd aan Suncountry. Verder is alles gebleven.
Voorlopig gaan er geen vliegtuigen de vloot uit. Binnen 5 jaar willen ze gaan vliegen met 40 vliegtuigen
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Zover ik weet is binnen 5 jaar de hele XR- serie foetsie. Er gaat dus wel degelijk wat uit de komende jaren..

HZG idd verhuurd, het gaat mij om de machines welke er helemaal uit gaan...

HV757 wellicht een antwoord?

[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
Roel
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 964
Joined: 09 Nov 2005, 17:08
Type of spotter: S4
Subscriber Scramble: Nee
Location: 's-Hertogenbosch

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by Roel »

XRX was de eerste gegadigde. Zou na deze winter vertrekken maar dit is veranderd. Ik zal eens checken wat er al bekend is bij de T/D.
Leuk feitje: XRA t/m XRE zijn leasekisten. XRV t/m XRZ zijn eigen kisten.
Krgds,
Roel
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Roel wrote:XRX was de eerste gegadigde. Zou na deze winter vertrekken maar dit is veranderd. Ik zal eens checken wat er al bekend is bij de T/D.
Leuk feitje: XRA t/m XRE zijn leasekisten. XRV t/m XRZ zijn eigen kisten.
Ha Roel,

Bedankt voor je reactie. Dat van die leases en eigendom was mij bekend, zover ik weet is dat bij de HZ reeks exact hetzelfde, maar dan andersom.

De XRX als eerste? Dacht dat de XRW al weg was?
All times are local times!

Regards, N.
Joolde
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 386
Joined: 20 Jan 2014, 09:27
Location: Zeeland

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by Joolde »

B767-300ER wrote: De XRX als eerste? Dacht dat de XRW al weg was?
Ja, XRW is in 2013 al verhuisd. Is nu OY-JTS van JetTime in Denemarken.
User avatar
Roel
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 964
Joined: 09 Nov 2005, 17:08
Type of spotter: S4
Subscriber Scramble: Nee
Location: 's-Hertogenbosch

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by Roel »

Joolde wrote:
B767-300ER wrote: De XRX als eerste? Dacht dat de XRW al weg was?
Ja, XRW is in 2013 al verhuisd. Is nu OY-JTS van JetTime in Denemarken.
Correct, had het anders moeten omschrijven. De eerste die nu gepland staat de vloot te verlaten. Dus tweede in rij, maar eerste die nu weg gaat.
Maar ik zal vrijdag eens checken, dan ben ik weer aan het werk.
Krgds,
Roel
User avatar
AviaView
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 2593
Joined: 21 Sep 2008, 16:10
Subscriber Scramble: Jeroen
Contact:

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by AviaView »

Dacht ergens te hebben gezien dat XRA & XRB in maart 2015 er al uit gingen.
Backtrack
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 203
Joined: 10 Jan 2006, 11:59
Subscriber Scramble: Backtrack
Location: Schiedam

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by Backtrack »

Aircolours wrote:
Backtrack wrote:Daarbij moeten de klanten toch weer wennen aan het nieuwe geheel. voor iets van de 4de keer in 13 jaar. Dat is echt extreem veel. de herkenbaarheid van de airline bij het grote publiek (in het buitenland) is helemaal naar de knoppen.

.....
die zijn toch een stuk herkenbaarder dan een paar dunne groene lettertjes op een geheel witte romp (lettertype en logo). Daarbij zijn hun de afgelopen jaren niet 4 keer drastisch veranderd.
4e keer in 13 jaar?? Overdrijven is ook een vak. Je zal 30 jaar bedoelen....

Het laatste kleurenschema heeft het 10 jaar volgehouden (december 2005-januari 2015), daarvoor had Transavia het "komkommerschema" die ergens in 1994/1995 is geintroduceerd (heeft het dus ook 10 jaar volgehouden). Daarvoor het streepjes schema wat zijn intrede deed zo rond 1985/1996 (dus ook zo'n 10 jaar). Dus bij mijn weten heeft Transavia 3 kleurenschema's gehad in 30 jaar tijd.

Grt, Peter
Rectificatie, het waren 3 veranderingen de afgelopen 13 jaar.
Komkommer, uitstapje naar Basiq-air en weer terug en toen het schema wat nu weer wordt vervangen voor een nieuwe.
Ja das toch vrij veel.
wil juist het beste voor onze groene vrienden. Laten we hopen dat het brengt wat ze hopen. Maar ik vrees ervoor dat het niet gaat lukken.


Om maar in te haken op de actuele discussie. Dacht idd ook ergens gelezen te hebben dat er dit jaar een aantal -700's eruit gaan.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Basiq-Air is nooit naar alle toestellen uitgerold. Slechts 2 (!!)machines waren voorzien van het basiq-air kleurenschema, (niet echt noemenswaardig) wat weer eindigde in 2004.
Nu was ik niet zo goed in rekenen, maar dan kom ik met jouw theorie nog steeds niet bij 3 in 13 jaar. Wel 3 in 20 jaar als je basiq meerekent. Komkommer(1995)-basiq(2003 tot 2004)-transavia.com(2006)
Sluit me verder aan bij het verhaal van Peter.
Ben benieuwd wat de vlootontwikkelingen worden.

[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
Aircolours
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 2930
Joined: 04 Mar 2004, 13:39
Subscriber Scramble: Aircolours
Location: Hoofddorp
Contact:

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by Aircolours »

B767-300ER wrote:Basiq-Air is nooit naar alle toestellen uitgerold. Slechts 2 (!!)machines waren voorzien van het basiq-air kleurenschema, (niet echt noemenswaardig) wat weer eindigde in 2004.
Nu was ik niet zo goed in rekenen, maar dan kom ik met jouw theorie nog steeds niet bij 3 in 13 jaar. Wel 3 in 20 jaar als je basiq meerekent. Komkommer(1995)-basiq(2003 tot 2004)-transavia.com(2006)
Sluit me verder aan bij het verhaal van Peter.
Ben benieuwd wat de vlootontwikkelingen worden.

[ Post made via Mobile Device ]
En wellicht ten overvloede: Basiqair was een marketing naam, is nooit een nieuwe naam voor Transavia geweest. Basiqair bestond naast Transavia en alleen de PH-XRA en XRE waren voorzien van Basiqair titels.

Grt, Peter
wingview
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 150
Joined: 01 Oct 2009, 17:30

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by wingview »

Nu was ik niet zo goed in rekenen, maar dan kom ik met jouw theorie nog steeds niet bij 3 in 13 jaar. Wel 3 in 20 jaar als je basiq meerekent. Komkommer(1995)-basiq(2003 tot 2004)-transavia.com(2006)
Hij bedoelde waarschijnlijk ook de nieuwe cs (HZE) erbij. Dan kom je wel aan de 3. :)
En wellicht ten overvloede: Basiqair was een marketing naam, is nooit een nieuwe naam voor Transavia geweest. Basiqair bestond naast Transavia en alleen de PH-XRA en XRE waren voorzien van Basiqair titels.
Volgens mij is er toen een enquête geweest onder het personeel en de naam Basiqair is toen afgeschoten en is Transavia.com geworden.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Check

Op die manier is KLM ook al aan zijn 3e schema bezig in amper 10 jaar. Het klassieke KLM, dan de dunnere lijn en nu het delphin schema.

[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!

Regards, N.
wingview
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 150
Joined: 01 Oct 2009, 17:30

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by wingview »

Op die manier is KLM ook al aan zijn 3e schema bezig in amper 10 jaar. Het klassieke KLM, dan de dunnere lijn en nu het delphin schema.
Ja, het is een gekkenhuis in die spuithal ;)
User avatar
n5205e00421
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 661
Joined: 08 Nov 2003, 23:45
Type of spotter: S3 & Mode-S
Subscriber Scramble: Y
Location: n5223e00593
Contact:

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by n5205e00421 »

Misschien tijd voor een Retro, om het ongeïnspereerde schema een beetje te compenseren...

Image

Laurent
Post Reply

Return to “'t Praethuys”