Transavia praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
flying_kiwi
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5451
Joined: 10 Nov 2004, 14:33
Location: Either EHEH, NZTA, or enroute
Contact:

Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by flying_kiwi »

PH-HZE is nu aan de grond in Eindhoven nadat ie drie vogels tegen kwam op dinsdag tijdens de TRA924 uit Antalya.
Kist staat in de Rainbow hangaar terwijl de reparaties worden uitgevoerd, en verwacht wordt dat ie wordt zondag naar Amsterdam geferried om weer de lijn op te kunnen gaan.

Om maar een idee te geven, hier de engine intake:
Image

Gr.
Yorden
User avatar
cHabu
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5510
Joined: 22 Jan 2005, 20:49
Subscriber Scramble Magazine: cHabu
Location: Alkmaar / Wijchen
Contact:

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by cHabu »

Dit soort dingen wordt vaak onderschat.

Het schoon spuiten van de 'verontreiniging' is overigens ook geen pretje...

Ik neem aan dat de intake te AMS wordt vervangen of doen ze alles meteen op Eindhoven ?
Image

=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)

Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
User avatar
flying_kiwi
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5451
Joined: 10 Nov 2004, 14:33
Location: Either EHEH, NZTA, or enroute
Contact:

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by flying_kiwi »

cHabu wrote:Ik neem aan dat de intake te AMS wordt vervangen of doen ze alles meteen op Eindhoven ?
Alles op Eindhoven, intake en outboard slat waren snel vervangen, maar er moesten plaatwerkers komen om de beschadigde inboard slat te verwijderen, en een nieuwe te plaatsen.

Gr.
Yorden
User avatar
Roel
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 958
Joined: 09 Nov 2005, 17:08
Type of spotter: S4
Subscriber Scramble Magazine: Nee
Location: 's-Hertogenbosch

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by Roel »

flying_kiwi wrote:...en verwacht wordt dat ie wordt zondag naar Amsterdam geferried om weer de lijn op te kunnen gaan...
HV 052 EIN 1950 AMS 2030
Tijden utc.

Roel
Krgds,
Roel
User avatar
cHabu
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5510
Joined: 22 Jan 2005, 20:49
Subscriber Scramble Magazine: cHabu
Location: Alkmaar / Wijchen
Contact:

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by cHabu »

.

Met het 'verdwijnen' van drie kisten naar Denemarken, reizen natuurlijk wat vragen naar de oppervlakte:

- Gevolgen voor aantal vluchten vanaf Schiphol ?

- Mogelijk openen van nog meer buitenlandse stations ?

- Zien we de Deense kisten ooit op AMS ?

Ennuh, gaat de PH-ZOM Frans geregistreerd naar ORY ?

C.

_________________

Image Image
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

cHabu wrote:.

Met het 'verdwijnen' van drie kisten naar Denemarken, reizen natuurlijk wat vragen naar de oppervlakte:

- Gevolgen voor aantal vluchten vanaf Schiphol ?

- Mogelijk openen van nog meer buitenlandse stations ?

- Zien we de Deense kisten ooit op AMS ?

Ennuh, gaat de PH-ZOM Frans geregistreerd naar ORY ?

C.

_________________

Image Image
Chris,

De kisten zijn al een behoorlijke tijd verdwenen, dus de gevolgen zijn zoals ze nu al zijn toch, of zie ik dat nou te simpel in?
Ten opzichte van vorige zomer is er deze zomer al een capaciteitsvermindering en dus een aantal vlucht vermindering.
(Vorig jaar 2x KLM, 1x Miami, 2x Sun country bovenop de normale vloot, nu normalevloot -3, plus 1x KLM, 2x GOL, 1x TVF en 2x eigen nieuw)
Deze zomer dus 2 kisten minder dan vorige zomer, tel uit je winst (verlies)

Mogelijk openen van nogmeer buitenlandse stations zal zeker gebeuren als de kans zich voordoet.
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
cHabu
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5510
Joined: 22 Jan 2005, 20:49
Subscriber Scramble Magazine: cHabu
Location: Alkmaar / Wijchen
Contact:

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by cHabu »

B767-300ER wrote:De kisten zijn al een behoorlijke tijd verdwenen, dus de gevolgen zijn zoals ze nu al zijn toch, of zie ik dat nou te simpel in?
Ik had begrepen dat de operatie in Denemarken een tijdelijke was, om de terugval in eigen land op te vangen. Met het registreren van drie kisten in het Deense register, vallen er dus drie kisten uit de 'eigen' vloot en ik vroeg me af wat voor impact dat heeft voor die operatie.

Kan me voorstellen dat dit voor de winter niet zoveel scheelt, maar komende zomer zou het invloed kunnen hebben. Zeker als deze trend (station in het buitenland) gaat doorzetten.

Zomaar een kronkel...
Image

=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)

Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
aviodromefriend
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3506
Joined: 03 Dec 2006, 22:10
Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by aviodromefriend »

cHabu wrote:Ik had begrepen dat de operatie in Denemarken een tijdelijke was, om de terugval in eigen land op te vangen.
Ik had begrepen dat het een move was om in het gat te springen dat Sterling had achtergelaten.
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
User avatar
skycruiser
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1956
Joined: 19 Mar 2005, 21:46
Location: AMS

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by skycruiser »

Dan kan Transavia straks ook mooi in het gat springen dat SkyEurope achter gaat laten...
Of anders doet Wizzair het wel, verwacht ik...

:roll:
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

cHabu wrote:
Kan me voorstellen dat dit voor de winter niet zoveel scheelt, maar komende zomer zou het invloed kunnen hebben. Zeker als deze trend (station in het buitenland) gaat doorzetten.
Bedoel je met komende zomer de zomer van 2010?. Want de huidige zomer is al zo goed als voorbij :wink:

Daarbij hebben ze nog een aantal 73NG in optie staan bij boeing. Plus dat zemet de huidige vloot langer zoudenkunnen gaan vliegen zodat nieuwe kisten (2x in 2010) ter uitbreiding zijn en niet ter vervanging.

Dat deze trend zich gaat voortzetten staat meer dan vast. Op welke termijn hangt af van de financiele posities van de buitenlandse tegenhangers (zoals genoemd SkyEurope etc.)
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
Roel
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 958
Joined: 09 Nov 2005, 17:08
Type of spotter: S4
Subscriber Scramble Magazine: Nee
Location: 's-Hertogenbosch

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by Roel »

cHabu wrote:Ennuh, gaat de PH-ZOM Frans geregistreerd naar ORY ?
De PH-ZOM blijft, meen ik, tot 01apr10 bij HV vliegen en zal dan naar TO gaan.

Roel
Krgds,
Roel
User avatar
Roel
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 958
Joined: 09 Nov 2005, 17:08
Type of spotter: S4
Subscriber Scramble Magazine: Nee
Location: 's-Hertogenbosch

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by Roel »

Aanstaande woensdag, 26aug09, zal de PH-HZL bestickerd worden.
Gaat om de aktie "Cosmo Secret Fashion Trip" in samenwerking met Cosmo Hair Styling en SkyRadio.
Krgds,
Roel
User avatar
cHabu
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5510
Joined: 22 Jan 2005, 20:49
Subscriber Scramble Magazine: cHabu
Location: Alkmaar / Wijchen
Contact:

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by cHabu »

Roel wrote:
cHabu wrote:Ennuh, gaat de PH-ZOM Frans geregistreerd naar ORY ?
De PH-ZOM blijft, meen ik, tot 01apr10 bij HV vliegen en zal dan naar TO gaan.
Waarom is deze eigenlijk Nederlands geregistreerd ?

Maakt dat voor het vliegen vanuit NL zoveel uit ?
Image

=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)

Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

cHabu wrote:
Roel wrote:
cHabu wrote:Ennuh, gaat de PH-ZOM Frans geregistreerd naar ORY ?
De PH-ZOM blijft, meen ik, tot 01apr10 bij HV vliegen en zal dan naar TO gaan.
Waarom is deze eigenlijk Nederlands geregistreerd ?

Maakt dat voor het vliegen vanuit NL zoveel uit ?
Volgens mij had dat met de leasevorm te maken. Als hij Frans geregistreerd was, valt hij onder de Franse AOC. Welicht dat daar dan weer andere regels/beperkingen gelden als in de Nederlandse AOC. Misschien moest eea dan wel met Franse vliegers gevlogen worden (Zoals bijvoorbeeld de C-FLOX bij ArkeFly)of is de Crewrest (voor bijvoorbeeld de vluchten naar HRG/SSH) in de Franse AOC anders geregeld als in de Nederlandse. Denk dat de VNV het daar niet helemaal mee eens was... Maar dat is alleen maar een suggestie
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
Roel
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 958
Joined: 09 Nov 2005, 17:08
Type of spotter: S4
Subscriber Scramble Magazine: Nee
Location: 's-Hertogenbosch

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by Roel »

Schema voor de PH-HZO als invaller voor AB:

31aug
AB 254P AMS 1530 1615 DUS 0:45 73H

01sep
AB 3450 DUS 0625 0900 CFU 2:35 73H
AB 3451 CFU 1000 1245 DUS 2:45 73H
AB 4368 DUS 1330 1635 DJE 3:05 73H
AB 4369 DJE 1740 2045 DUS 3:05 73H

02sep
AB 666P DUS 0400 0445 AMS 0:45 73H

Alle vernoemde tijden zijn UTC.
Krgds,
Roel
Post Reply