Transavia praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
pjotrtje
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3356
Joined: 30 Jan 2004, 10:12
Subscriber Scramble: Pi

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by pjotrtje »

Zo te zien aan de constructienummers komen de leasebakken ook rechtstreeks van de fabriek…
== All is well, as long as we keep spinning ==
NL1972
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 82
Joined: 05 Apr 2023, 19:21

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by NL1972 »

pjotrtje wrote: 13 May 2023, 20:16 Zo te zien aan de constructienummers komen de leasebakken ook rechtstreeks van de fabriek…
Ok, ze worden deze jaar verwacht, leasebakken?
User avatar
HV757
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 224
Joined: 13 Feb 2003, 11:00
Location: TRA A321 & B737

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by HV757 »

Ja, de eerste A321 (niet uit Toulouse, maar Hamburg) wordt dit jaar verwacht. Deze is idd lease, maar wel helemaal op HV specs gebouwd. Cockpitsectie is overigens net klaar in Meaulte en kan richting St Nazaire.

Frank
NL1972
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 82
Joined: 05 Apr 2023, 19:21

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by NL1972 »

HV757 wrote: 13 May 2023, 21:16 Ja, de eerste A321 (niet uit Toulouse, maar Hamburg) wordt dit jaar verwacht. Deze is idd lease, maar wel helemaal op HV specs gebouwd. Cockpitsectie is overigens net klaar in Meaulte en kan richting St Nazaire.

Frank
Een A321NEO van Transavia kan makkelijk in winterseizoen bijna non stop van Amsterdam naar Dubai vliegen in 6,5 uur, evenals ook is deze toestel uiterst geschikt voor de vluchten naar Noord-Afrika en inclusief Kaapverdië. Maar biedt ook meer mogelijkheden voor HV met A321NEO zowel iets verder gelegen bestemmingen voor 5 of 6-uur vluchten. Ik denk dat bij HV ook in de toekomst meer A321NEO nodig zijn voor verdere groei binnen milieueisen, geluidshinder, minder CO-2 uitstoot en anderen regelement, echter is een A320NEO mooie bijkomstigheid. Ik denk dat HV een A320NEO zal inzetten op routes waar veel minder vraag is en zeer dunne routes vanaf regionale luchthaven zoals Rotterdam en Eindhoven. Maar ook een A321NEO kan ook vanaf Eindhoven of Rotterdam gevlogen naar drukke Europese vakantiebestemmingen.
FredvZ
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 98
Joined: 07 Apr 2015, 01:13
Subscriber Scramble: Fred van Zet

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by FredvZ »

Edit: Nevermind, deze post sloeg nergens op :D
robin27198
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 510
Joined: 03 Nov 2014, 13:06
Type of spotter: Civiel
Subscriber Scramble: nee
Location: EHGG/GRQ

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by robin27198 »

Inkjet wrote: 13 May 2023, 15:40
Marcelb wrote: 12 May 2023, 16:05 Weet iemand wat de oorzaak is van het papierwerk waardoor de ex BlueAir (3 stuks) nog steeds niet voor HV vliegen? Heeft dat met techniek te maken? Heeft dat met juridische zaken te maken? BlueAir is failliet. Heeft dat er iets mee te maken?
Voorzover ik weet was er een 'papieren' probleem maar is dat opgelost voor de levering van de eerste. Inmiddels is de ombouw van de derde aan de gang, op Schiphol. De andere twee zullen volgen als er capaciteit is voor de ombouw.
HBK staat inmiddels op PRG en de ander schijnt daar ook naar toe te gaan
Inkjet
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 500
Joined: 30 Dec 2016, 21:37

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by Inkjet »

robin27198 wrote: 20 May 2023, 21:54
HBK staat inmiddels op PRG en de ander schijnt daar ook naar toe te gaan
HBK is onderweg naar Amsterdam na een testvlucht rond Praag (8 juni). HBN staat er inderdaad.
Inkjet
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 500
Joined: 30 Dec 2016, 21:37

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by Inkjet »

HBK is onderweg naar Amsterdam na een testvlucht rond Praag (8 juni). HBN staat er inderdaad.
... en HBK is de lijn op met HV5955.
Inkjet
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 500
Joined: 30 Dec 2016, 21:37

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by Inkjet »

PH-XRC is eindelijk terug uit Praag en weer de lijn op.
NL1972
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 82
Joined: 05 Apr 2023, 19:21

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by NL1972 »

Ik dacht toen als Transavia Airbus A321NEO in ontvangst zou nemen, zowel een nieuwe huisstijl zouden gepresenteerd worden. Net als vroeger heeft Transavia vele keren zijn huisstijl vernieuwd in enkele 5 of 6 jaar, geloof ik. In 2015 werd bij Transavia voor het laatst nieuwe huisstijl gepresenteerd wat het meest licht groen is en vele kleuren bij gekomen. Op de staat is witte T in een lichtgroene cirkel...
mac
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 535
Joined: 15 Apr 2010, 11:34
Type of spotter: military

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by mac »

Dus je vraag is of HV dat nu weer gaat doen?

NL1972 wrote: 03 Aug 2023, 21:36 Ik dacht toen als Transavia Airbus A321NEO in ontvangst zou nemen, zowel een nieuwe huisstijl zouden gepresenteerd worden. Net als vroeger heeft Transavia vele keren zijn huisstijl vernieuwd in enkele 5 of 6 jaar, geloof ik. In 2015 werd bij Transavia voor het laatst nieuwe huisstijl gepresenteerd wat het meest licht groen is en vele kleuren bij gekomen. Op de staat is witte T in een lichtgroene cirkel...
NL1972
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 82
Joined: 05 Apr 2023, 19:21

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by NL1972 »

mac wrote: 03 Aug 2023, 21:44 Dus je vraag is of HV dat nu weer gaat doen?

NL1972 wrote: 03 Aug 2023, 21:36 Ik dacht toen als Transavia Airbus A321NEO in ontvangst zou nemen, zowel een nieuwe huisstijl zouden gepresenteerd worden. Net als vroeger heeft Transavia vele keren zijn huisstijl vernieuwd in enkele 5 of 6 jaar, geloof ik. In 2015 werd bij Transavia voor het laatst nieuwe huisstijl gepresenteerd wat het meest licht groen is en vele kleuren bij gekomen. Op de staat is witte T in een lichtgroene cirkel...
Klopt ja, maar kan ook later. Maar er is niets van vernomen.
mac
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 535
Joined: 15 Apr 2010, 11:34
Type of spotter: military

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by mac »

Ik heb ook geen idee.
FredvZ
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 98
Joined: 07 Apr 2015, 01:13
Subscriber Scramble: Fred van Zet

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by FredvZ »

Gezien het huidige sentiment rondom het merk Transavia zouden ze alleen wegkomen met een kleurstelling met iets van blauw en een kroontje.
NL1972
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 82
Joined: 05 Apr 2023, 19:21

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by NL1972 »

FredvZ wrote: 03 Aug 2023, 22:44 Gezien het huidige sentiment rondom het merk Transavia zouden ze alleen wegkomen met een kleurstelling met iets van blauw en een kroontje.
Zou kunnen, dezelfde blauw als vroegere huisstijl van Transavia past beste bij HV, toen ze ook met Boeing 757 vlogen. Vooral vond ik huisstijl van HV in 1986-1993 en 1993-1997 het mooiste met strepen onder de ramen en Transavia schuin op de staart afgebeeld...

https://www.airliners.net/photo/Transav ... Uw8A%3D%3D
Deze huisstijl vond ik erg stijlvol en zeer modern, paste goed bij de tijd.

https://www.airliners.net/photo/Transav ... Uw8A%3D%3D
Deze huisstijl vond ik het mooiste.

https://www.airliners.net/photo/Transav ... ArgMMPQ%3D
Deze huisstijl vond ik erg mooi vooral heel strak afgebeeld, was echt modern...

Jaren'80 huisstijl van Transavia Holland
https://www.airliners.net/photo/Transav ... ArfmMPM%3D
Deze oude huisstijl vond ik ook mooi en strak afgebeeld, vooral was de zwarte T erg belangrijk in groene huisstijl.

https://www.airliners.net/photo/Transav ... D7g1MPU%3D
Deze oudste huisstijl van jaren '70 was ook erg mooi en strak vooral was de zwarte T ook al erg belangrijk in deze kleurenschema.

https://www.airliners.net/photo/Transav ... C7edMPE%3D
Deze huisstijl vond ik te druk afgebeeld en vooral niet echt mooi.

https://www.airliners.net/photo/Transav ... X13bMIg%3D
Huidige huisstijl vind ik te goedkoop, de naam Transavia vind ik te groot op een romp en buiken van vliegtuig is veel te kleurig, te druk. Niet echt mooi.

Mijn conclusie is dat de huisstijlen van midden jaren '80 tot en midden jaren '90 van vorige eeuw zeer modern waren en zeer strakke lijnen met de T voorop onder de cockpitraam erg mooi waren. De romp van het vliegtuigen waren veel wit oogt veel rustiger en de merknaam Transavia op de staart schuin werd afgebeeld, was het beste huisstijl die ik gezien heb. Maar de huisstijl van Transavia die in 1995(?) werd geïntroduceerd was ook zeer stijlvol met veel groen op een vliegtuigromp schuin afgebeeld en mooie 3 kleine schuine afbeeldingen waren erg mooi..
Post Reply

Return to “'t Praethuys”