Transavia praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

robin27198 wrote:Enig idee welke kisten als eerste de nieuwe winglets gaan krijgen?
Exact dezelfde vraag is ook op de vorige pagina reeds gesteld. Helaas nog zonder antwoord.
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
EHRD88
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1432
Joined: 30 Jul 2005, 16:45
Type of spotter: Civil, Bizjet/prop.
Location: Rotterdam (EHRD/RTM)

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by EHRD88 »

nuckleuz wrote:
Aircolours wrote:
Aircolours wrote:Inhuur zomer:
Verder vanaf juli nog 1 inhuur. Welke is nog onbekend.
Wordt naar alle waarschijnlijkheid een Miami Air 737-800
N739MA, gaat vanaf RTM vliegen.

Rotterdam 31-05-2018
1850-xxxx LL559 738 N739MA YQX
(RTHA App)
N739MA 737-800 van Miami Air is de zomer-inhuur voor Transavia en wordt op RTM gebaseerd.
User avatar
Aircolours
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 2930
Joined: 04 Mar 2004, 13:39
Subscriber Scramble: Aircolours
Location: Hoofddorp
Contact:

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by Aircolours »

B767-300ER wrote:
robin27198 wrote:Enig idee welke kisten als eerste de nieuwe winglets gaan krijgen?
Exact dezelfde vraag is ook op de vorige pagina reeds gesteld. Helaas nog zonder antwoord.
Het gaat initieel om 5 machines die de SSW's gaan krijgen. Het betreft ALC machines en bij mijn weten zijn dat de PH-HSK/HSM/HXB/HXC/HXG.
Een jaar na installatie zal beoordeeld worden of nog meer machines zullen worden voorzien van SSW's.
User avatar
Aircolours
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 2930
Joined: 04 Mar 2004, 13:39
Subscriber Scramble: Aircolours
Location: Hoofddorp
Contact:

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by Aircolours »

PH-HXI named "Peter J. Legro" and first flight as such 14/06/2018 AMS-VRN as HV5465
Berven1
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 108
Joined: 21 Feb 2014, 21:46
Subscriber Scramble: Berry Veneberg

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by Berven1 »

Transavia gaat vliegen met Boeing 737 MAX vanaf 2021
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... ng-737-max

Het lijkt sterk op dat Transavia bezig is met onderhandelen met Boeing voor een order van Boeing 737 MAX toestellen. Zowel denk ik dat ze alleen Boeings 737-MAX8-200's én Boeing 737-MAX8 gaan bestellen, echter is het niet uitgesloten dat ze nog grotere Boeings 737 nog willen hebben, zowel Boeings 737-MAX9. Echter vind ik een Boeing 737-MAX10 te groot voor Transavia, want ze kunnen dan moeilijk 230 passagiers in een toestel op een vlucht krijgen.
We gaan van uit dat ze gewoon voor Boeing 737-MAX8 zowel dat dit gedoodverfde kandidaat is om Boeing 737-800 op een duur te vervangen. Het zou om 40-60 toestellen gaan en gaan ze verdelen over Hollandse en Franse Transavia.
User avatar
Aircolours
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 2930
Joined: 04 Mar 2004, 13:39
Subscriber Scramble: Aircolours
Location: Hoofddorp
Contact:

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by Aircolours »

Berven1 wrote:Echter vind ik een Boeing 737-MAX10 te groot voor Transavia, want ze kunnen dan moeilijk 230 passagiers in een toestel op een vlucht krijgen.
Waar baseer je dat op?? Je zou er zomaar eens heel erg naast kunnen zitten.
User avatar
HV757
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 224
Joined: 13 Feb 2003, 11:00
Location: TRA A321 & B737

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by HV757 »

Echter vind ik een Boeing 737-MAX10 te groot voor Transavia,
Beste Berry,

Ook ik denk dat je er best wel eens naast kan zitten, maar licht het vooral toe.
Benieuwd naar jouw aanvullende info.

Grt Frank
User avatar
Optimus
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 982
Joined: 12 Feb 2004, 10:16
Subscriber Scramble: Optimus

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by Optimus »

Berven1 wrote:Transavia gaat vliegen met Boeing 737 MAX vanaf 2021
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... ng-737-max

Het lijkt sterk op dat Transavia bezig is met onderhandelen met Boeing voor een order van Boeing 737 MAX toestellen. Zowel denk ik dat ze alleen Boeings 737-MAX8-200's én Boeing 737-MAX8 gaan bestellen, echter is het niet uitgesloten dat ze nog grotere Boeings 737 nog willen hebben, zowel Boeings 737-MAX9. Echter vind ik een Boeing 737-MAX10 te groot voor Transavia, want ze kunnen dan moeilijk 230 passagiers in een toestel op een vlucht krijgen.
We gaan van uit dat ze gewoon voor Boeing 737-MAX8 zowel dat dit gedoodverfde kandidaat is om Boeing 737-800 op een duur te vervangen. Het zou om 40-60 toestellen gaan en gaan ze verdelen over Hollandse en Franse Transavia.
Chapeau: je weet wel hoe je een speculeer en discussie-forum naar de kroon steekt! Veel zelfspeculatie en discussies met jezelf. :respect:

Kees
Image
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

HV757 wrote:
Echter vind ik een Boeing 737-MAX10 te groot voor Transavia,
Beste Berry,

Ook ik denk dat je er best wel eens naast kan zitten, maar licht het vooral toe.
Benieuwd naar jouw aanvullende info.

Grt Frank
230 man door 1 deur (de-)boarden helpt niet qua afhandelings-omdraaitijd..
Aan de andere kant, als je niet in de breedte (vloot) kan groeien door de slotproblematiek, dan maar in de lengte (van het toestel)
All times are local times!

Regards, N.
Berven1
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 108
Joined: 21 Feb 2014, 21:46
Subscriber Scramble: Berry Veneberg

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by Berven1 »

HV757 wrote:
Echter vind ik een Boeing 737-MAX10 te groot voor Transavia,
Beste Berry,

Ook ik denk dat je er best wel eens naast kan zitten, maar licht het vooral toe.
Benieuwd naar jouw aanvullende info.

Grt Frank
Hoi Frank,
Ter aanvulling van mijn eerdere topic: Dat is alleen mogelijk als op Schiphol nog slotproblemen blijft voortduren dan is echt wel aantrekkelijk voor Transavia om een aantal Boeing 737-MAX10's aan te schaffen en zal alleen op drukke bestemmingen gevlogen waar veel vraag naar is. Ik denk een vloot van HV en Franse Transavia Boeing 737-MAX8 en Boeing 737-MAX10 wordt, vooral Boeing 737-700's wordt dan vervangen door Boeing 737-MAX8's. Tussen Boeing 737-MAX8: 186 passagiers en Boeing 737-MAX10: 230 passagiers, is een geringe verschil van 41 stoelen, dat valt wel op zich mee.
Het voornaamste voordeel is een Boeing 737-MAX dan direct van Amsterdam direct naar Kaapverdië, Gambia en Dubai kunnen vliegen zonder tussenstop. Boeing 737-800 en Boeing 737-MAX8 hebben dan wel een verschil in vliegbereik: Boeing 737-800: 5.665 km en Boeing 737-MAX8: 6.570 km, verschil: 905 km.
Groeten
Berry
Berven1
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 108
Joined: 21 Feb 2014, 21:46
Subscriber Scramble: Berry Veneberg

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by Berven1 »

B767-300ER wrote:
HV757 wrote:
Echter vind ik een Boeing 737-MAX10 te groot voor Transavia,
Beste Berry,

Ook ik denk dat je er best wel eens naast kan zitten, maar licht het vooral toe.
Benieuwd naar jouw aanvullende info.

Grt Frank
230 man door 1 deur (de-)boarden helpt niet qua afhandelings-omdraaitijd..
Aan de andere kant, als je niet in de breedte (vloot) kan groeien door de slotproblematiek, dan maar in de lengte (van het toestel)
Klopt, maar Boeing had beter om 1 deur extra kunnen installeren op een romp, dan had het wel veel meer kunnen helpen met (de-)boarden qua afhanelings-omdraaitijd. 230 man voor één duur is dan inefficiënt voor lowbudget maatschappijen, maar vroeger met Boeing 757 was het ook zo dat mensen moeten (de-)boarden door deur 2. Eigenlijk was het veel handiger dat een grotere toestel 2 deuren moeten openen voor snelle (de-)boarden van passagiers, waarbij 2 aviobruggen geleidelijk op apart op deur 1 en deur aangesloten kunnen worden.

KLM voert alsnog een proef uit bij een pier op Schiphol waarbij mensen via de laatste deur van een Boeing 737 (de-)boarden in buitenlucht van en op de trap af. Het is de bedoeling dat KLM de passagiers veel sneller (de-) boarden in of uit een Boeing 737.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

1 deur extra kost je 12 zitplaatsen.

Overigens (klein) fikkie in Eindhoven in de motor van de PHHSW. https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... en-airport
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
Aircolours
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 2930
Joined: 04 Mar 2004, 13:39
Subscriber Scramble: Aircolours
Location: Hoofddorp
Contact:

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by Aircolours »

Lease van Miami Air is verlengd tot einde van het zomerseizoen. Verder gaat er een 737-700 voor KLM vliegen.
Biem
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 468
Joined: 05 Jan 2017, 13:49

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by Biem »

Aircolours wrote:Lease van Miami Air is verlengd tot einde van het zomerseizoen. Verder gaat er een 737-700 voor KLM vliegen.
Gaat die 737-700 voor een tijdje naar KLM of vast zoals de HSE/HSD? Enig idee op welke termijn die gebeurt?

Mvg,
Biem
User avatar
Aircolours
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 2930
Joined: 04 Mar 2004, 13:39
Subscriber Scramble: Aircolours
Location: Hoofddorp
Contact:

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by Aircolours »

Biem wrote:
Aircolours wrote:Lease van Miami Air is verlengd tot einde van het zomerseizoen. Verder gaat er een 737-700 voor KLM vliegen.
Gaat die 737-700 voor een tijdje naar KLM of vast zoals de HSE/HSD? Enig idee op welke termijn die gebeurt?

Mvg,
Biem
Het betreft een tijdelijke lease die dit jaar nog start. Exacte data nog niet bekend.
Post Reply

Return to “'t Praethuys”