Was de AMS AMS vlucht een test vlucht? Of was de vlucht naar Oslo maar wegens storing teruggekeerd naar AMS?747classic wrote: ↑30 Aug 2023, 11:03 PH-MPS schijnt toch wat betrouwbaarheidsproblemen te hebben sinds de D-check in CGK.
zie : https://www.flightradar24.com/data/aircraft/ph-mps
Gisteren (31 Augustus) weer een testvlucht !patrick@tediek.com wrote: ↑30 Aug 2023, 12:42Was de AMS AMS vlucht een test vlucht? Of was de vlucht naar Oslo maar wegens storing teruggekeerd naar AMS?747classic wrote: ↑30 Aug 2023, 11:03 PH-MPS schijnt toch wat betrouwbaarheidsproblemen te hebben sinds de D-check in CGK.
zie : https://www.flightradar24.com/data/aircraft/ph-mps
Aan het vluchtnummer te zien geen reguliere vlucht.patrick@tediek.com wrote: ↑30 Aug 2023, 12:42Was de AMS AMS vlucht een test vlucht? Of was de vlucht naar Oslo maar wegens storing teruggekeerd naar AMS?747classic wrote: ↑30 Aug 2023, 11:03 PH-MPS schijnt toch wat betrouwbaarheidsproblemen te hebben sinds de D-check in CGK.
zie : https://www.flightradar24.com/data/aircraft/ph-mps
De leeftijd speelt in principe een geringe rol, alleen de te controleren structuur (fatigue) en het te vervangen onderdelen tijdens elke D-check nemen toe en daardoor de lengte van de check.
Daar zit hem dan ook de crux: Is het na 30+ jaar nog mogelijk om een D-check goed uit te voeren?747classic wrote: ↑03 Sep 2023, 08:17Bij een goed uitgevoerde D-check moet het vliegtuig daarna weer tip top functioneren.
F-GIUF ( initieel besteld als de vierde KLM Cargo freighter), eigenaar Air Castle had een erg hoge "lease rate" afgesloten door Air France Cargo in 2007, na bijna twee jaar operatie bij AF Cargo overgenomen door KLM Cargo in September 2008 als PH-CKD.
Die JNB-HRE is ook niet uitgevoerd, volgens FR24 staat ze nu al 3 dagen op JNBpatrick@tediek.com wrote: ↑15 Sep 2023, 05:21 11 sep vloog de MPS van JNB naar HRE. Ik zie geen vlucht meer na de 11e. Staat de MPS stuk op HRE?
De VS beraden zich op het aan banden leggen van het aantal vluchten van onder meer KLM en vrachtdochter Martinair
op en van Amerikaanse luchthavens.
Die maatregel is een direct gevolg van het beperken van het aantal slots van 500.000 naar 460.000 vanaf de zomer van 2024
op Schiphol
door de Nederlandse overheid via de zogeheten experimenteer-regel.
Dat treft ook een groot aantal Amerikaanse carriers.
Het ministerie van Transport (DOT) in Washington noemt die experimenteer-regel, die de Nederlandse regering hanteert,
‘onrechtmatig’ en stelt verder dat het beperken van het aantal vluchten
‘onrechtvaardig en onredelijk’ is.
Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen zouden daardoor een groot aantal historische landingsrechten op Schiphol verliezen,
terwijl de budget-airline JetBlue de toegang tot Schiphol geheel wordt ontzegd
vanaf het zomerseizoen van 2024.
In strijd met luchtvaartverdragen
De DOT wijst er verder op dat de Nederlandse krimpmaatregelen in strijd zijn met de EU-slotregels,
maar ook met de International Air Transportation Fair Competitive Practices Act en het VS-EU luchtvaartverdrag.
Het Amerikaanse ministerie heeft derhalve KLM, Martinair
en vakantieoperator TUI gevraagd om nog deze week hun roosters op te sturen voor vluchten van en naar de VS.
Dat daarbij ook Martinair Cargo wordt genoemd is opvallend
en laat zien dat Washington ook vreest dat de Nederlandse krimpmaatregel de vrachtbelangen van de VS-carriers zal treffen.
Overleg op 13 november
De DOT wijst er verder op dat nog niet tot concrete tegenmaatregelen is besloten,
maar dat die zullen afhangen van de uitkomsten van een komend overleg op 13 november 2023 met de Nederlandse regering
en de Europese Commissie over de slotbeperking op Schiphol.
Washington waarschuwt er daarbij wel voor dat ‘zonder betekenisvolle vooruitgang’ er ‘verdere gepaste maatregelen’ zullen volgen
Intussen heeft Delta Air, partner van KLM,
aangekondigd juridische stappen te ondernemen tegen het krimpbesluit,
dat in Nederland wordt uitgevoerd door de slotcoordinator ACNL.
Het blijft toch ongelofelijk en triest hoe de politiek de nek omdraait van de luchtvaart. Heel makkelijk Den-Haag, we nemen het risico wel. Uiteindelijk gaat Harbers toch weg, het zal hem een rotzorg zijn hoe dit gaat aflopen. De staat is notabene aandeelhouder. Ik begrijp het werkelijk niet. Het gevaar wat ik hier zie is wanneer de US vluchten gaat strepen van KLM, MP en TUI dat de volgende landen dit ook gaan doen..Stratofreighter wrote: ↑10 Nov 2023, 09:36 https://www.nt.nl/luchtvracht/2023/11/0 ... -schiphol/
De VS beraden zich op het aan banden leggen van het aantal vluchten van onder meer KLM en vrachtdochter Martinair
op en van Amerikaanse luchthavens.
Die maatregel is een direct gevolg van het beperken van het aantal slots van 500.000 naar 460.000 vanaf de zomer van 2024
op Schiphol
door de Nederlandse overheid via de zogeheten experimenteer-regel.
Dat treft ook een groot aantal Amerikaanse carriers.
Het ministerie van Transport (DOT) in Washington noemt die experimenteer-regel, die de Nederlandse regering hanteert,
‘onrechtmatig’ en stelt verder dat het beperken van het aantal vluchten
‘onrechtvaardig en onredelijk’ is.
Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen zouden daardoor een groot aantal historische landingsrechten op Schiphol verliezen,
terwijl de budget-airline JetBlue de toegang tot Schiphol geheel wordt ontzegd
vanaf het zomerseizoen van 2024.
In strijd met luchtvaartverdragen
De DOT wijst er verder op dat de Nederlandse krimpmaatregelen in strijd zijn met de EU-slotregels,
maar ook met de International Air Transportation Fair Competitive Practices Act en het VS-EU luchtvaartverdrag.
Het Amerikaanse ministerie heeft derhalve KLM, Martinair
en vakantieoperator TUI gevraagd om nog deze week hun roosters op te sturen voor vluchten van en naar de VS.
Dat daarbij ook Martinair Cargo wordt genoemd is opvallend
en laat zien dat Washington ook vreest dat de Nederlandse krimpmaatregel de vrachtbelangen van de VS-carriers zal treffen.
Overleg op 13 november
De DOT wijst er verder op dat nog niet tot concrete tegenmaatregelen is besloten,
maar dat die zullen afhangen van de uitkomsten van een komend overleg op 13 november 2023 met de Nederlandse regering
en de Europese Commissie over de slotbeperking op Schiphol.
Washington waarschuwt er daarbij wel voor dat ‘zonder betekenisvolle vooruitgang’ er ‘verdere gepaste maatregelen’ zullen volgen
Intussen heeft Delta Air, partner van KLM,
aangekondigd juridische stappen te ondernemen tegen het krimpbesluit,
dat in Nederland wordt uitgevoerd door de slotcoordinator ACNL.
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more