Forum for all matters concerning Amsterdam-Schiphol airport (and control zone, including heliport). Customary language is Dutch, but English is also accepted.
sikkeman wrote:Millman, inderdaad... er wordt meteen weer uitgegaan dat het hier een aanval is op een airline. We weten allemaal dat dit door de pax komt, en niet door de airline.
Ik vond het al vervelend genoeg te horen dat er mensen in paniek raakte. Er wordt maar vanuit gegaan dat iedereen het cool vindt om te vliegen terwijl er natuurlijk dagelijks mensen instappen met (veel of weinig) vliegangst.
Ik hoorde gisteravond (rond half 10) een Lufthansa op mijn scanner (sorry call sign vergeten) die, nadat hij was geklommen naar FL120 terug keerde naar Schiphol vanwege een defect aan een deur... Kan iemand hier iets meer over vertellen?
InterAvia wrote:Iemand 'n idee waarom de BA441 weer terug komt? Het toestel (G-BZHB) was al op kruishoogte (FL240), maar zie 'm nu op de radar bij SUGOL weer dalen.
Zojuist 08:55lt op de SBS radar gezien dat de KL1869 PH-OFF terug komt naar Schiphol.
Hij maakte een grote draai in de buurt van Didam en is nu op weg naar Artip / Lelystad.
Iemand een reden??......
Grt,
Michel
Canon 1000D 18-55 en Canon 55-250/IS en Samsung WB500. Ik zeg zomaar,... pak wat je kan pakken want anders is het weg!!!!!!... Als je het niet wil pakken , dan pak ik het wel.... moet je wel zeggen waar?????....
Jerrie wrote:Ik hoorde gisteravond (rond half 10) een Lufthansa op mijn scanner (sorry call sign vergeten) die, nadat hij was geklommen naar FL120 terug keerde naar Schiphol vanwege een defect aan een deur... Kan iemand hier iets meer over vertellen?
alvast bedankt,
Jeroen
Even uit mijn hoofd hoor, was geloof ik de D-ACKJ en kreeg een waarschuwing dat de aft cargo door niet gesloten was. bij terugkomst op de stand bleek de handle open te staan, die is waarschijnlijk niet goed gelocked en later open geschoten..