KLM praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
Berven1
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 108
Joined: 21 Feb 2014, 21:46
Subscriber Scramble: Berry Veneberg

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Berven1 »

76-er wrote:Cor en Don: MAX
TUI: MAX
Ben bang dat voor KL hetzelfde gaat gelden. Tzt. Blèk. :mercy:
Transavia vanaf 2021: MAX
KLM vanaf (?)2023/2024: MAX
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

Dat bedoel ik, daar wordt je toch niet vrolijk van. :C>:
User avatar
YS11
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 24198
Joined: 09 Mar 2010, 14:49

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by YS11 »

76-er wrote:Dat bedoel ik, daar wordt je toch niet vrolijk van. :C>:
Hoezo?

Eerst kat uit de boom kijken, dan bestellen, niks mis mee,doet KLM meestal.
Rgds,Martin.
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

Doe mij maar de NEO, maar met kat uit de boom kijken is an sich niks mis inderdaad.
Biem
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 468
Joined: 05 Jan 2017, 13:49

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Biem »

de PH-BFN staat al twee dagen AOG in Nairobi, iemand enig idee waarom? Is op 20-11 na nog geen half uur vliegen weer teruggekeerd naar NBO.
Iemand91
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 282
Joined: 04 Apr 2017, 19:22

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Iemand91 »

Biem wrote:de PH-BFN staat al twee dagen AOG in Nairobi, iemand enig idee waarom? Is op 20-11 na nog geen half uur vliegen weer teruggekeerd naar NBO.
Ik las een keer iets van een motorproblemen (generator).
User avatar
RudiMD11
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 737
Joined: 25 Apr 2016, 22:53
Location: EHRD/RTM
Contact:

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by RudiMD11 »

26/11 als het goed is dus de laatste commerciele vlucht van PH-BFB. Weet iemand toevallig al welke vlucht dat zal zijn?
RVG
Biem
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 468
Joined: 05 Jan 2017, 13:49

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Biem »

RudiMD11 wrote:26/11 als het goed is dus de laatste commerciele vlucht van PH-BFB. Weet iemand toevallig al welke vlucht dat zal zijn?
Geen idee nog, wel is al bekend dat ze (onder voorbehoud) vandaag naar CUR vliegt, morgen naar YYZ en overmorgen naar LAX.
737freak
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 85
Joined: 05 Apr 2015, 20:28
Subscriber Scramble: René Dijkema

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 737freak »

Dan zet ik mijn geld op LAX als laatste commerciële vlucht voor deze oude dame.
User avatar
phkza
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2260
Joined: 21 Nov 2005, 22:38
Type of spotter: Civil > Pics or it didn't happen!

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by phkza »

Helaas, geen A380's voor KLM. Had dat kleurenschema wel op die whale willen zien ;)

https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... rbus-a380s
User avatar
Bennie
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 16536
Joined: 02 Mar 2009, 15:12
Type of spotter: Military (numbers & photography)
Subscriber Scramble: Ofcourse
Location: @ home, @ work or elsewhere in the world!

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Bennie »

phkza wrote:Helaas, geen A380's voor KLM. Had dat kleurenschema wel op die whale willen zien ;)

https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... rbus-a380s
Lijkt me verre van verrassend dat deze niet in het KLM 'plaatje' passen.. :o
Ben
Scramble member, reader & contributor since 1984
Berven1
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 108
Joined: 21 Feb 2014, 21:46
Subscriber Scramble: Berry Veneberg

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Berven1 »

Bennie wrote:
phkza wrote:Helaas, geen A380's voor KLM. Had dat kleurenschema wel op die whale willen zien ;)

https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... rbus-a380s
Lijkt me verre van verrassend dat deze niet in het KLM 'plaatje' passen.. :o

Op zich is wel logisch dat Airbus A380 te groot voor de KLM is en niet efficiënt genoeg om vol te krijgen per vlucht met zo'n grote superjumbo. Ik zie meer heil in een Boeing 777-9X voor de KLM dan die Airbus A380.
User avatar
phkza
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2260
Joined: 21 Nov 2005, 22:38
Type of spotter: Civil > Pics or it didn't happen!

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by phkza »

Bennie wrote:
phkza wrote:Helaas, geen A380's voor KLM. Had dat kleurenschema wel op die whale willen zien ;)

https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... rbus-a380s
Lijkt me verre van verrassend dat deze niet in het KLM 'plaatje' passen.. :o
In een tijd dat er qua slots nauwelijks ruimte meer bijkomt (vanwege de gedateerde afspraken met de omwonenden in het Alders-akkoord) zou extra capaciteit per vliegbeweging niet gek zijn, zeker op drukke routes. Alleen de gates die de A380 aankunnen zijn er niet in overvloed. Alhoewel, met de drie die er zijn zou er misschien wel gewerkt kunnen worden...
User avatar
RudiMD11
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 737
Joined: 25 Apr 2016, 22:53
Location: EHRD/RTM
Contact:

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by RudiMD11 »

737freak wrote:Dan zet ik mijn geld op LAX als laatste commerciële vlucht voor deze oude dame.
In dat geval zal PH-BFB een geplande aankomsttijd van 0905 hebben op Schiphol op 26/11 en zal dat de laatste commerciële landing zijn.
RVG
Iemand91
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 282
Joined: 04 Apr 2017, 19:22

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Iemand91 »

Berven1 wrote: Op zich is wel logisch dat Airbus A380 te groot voor de KLM is en niet efficiënt genoeg om vol te krijgen per vlucht met zo'n grote superjumbo. Ik zie meer heil in een Boeing 777-9X voor de KLM dan die Airbus A380.
Of de A350-1000 of -1100.
Hoewel; ik lees de laatste week dat de A350 niet bij KLM komt maar naar Joon gaat en KLM meer 787's gaat krijgen; maar ja; zolang ik dat nog niet bevestigd zie worden door AF/KLM neem ik aan dat we in Amsterdam nog steeds een aantal A350's gaan krijgen.
phkza wrote: In een tijd dat er qua slots nauwelijks ruimte meer bijkomt (vanwege de gedateerde afspraken met de omwonenden in het Alders-akkoord) zou extra capaciteit per vliegbeweging niet gek zijn, zeker op drukke routes. Alleen de gates die de A380 aankunnen zijn er niet in overvloed. Alhoewel, met de drie die er zijn zou er misschien wel gewerkt kunnen worden...
In een KLM A380 zouden gemakkelijk 650+ stoelen gaan; meer dan welke A380 configuratie nu in gebruik.
Algemeen bekend dat je wel een 5-10 toestellen moet hebben en niet minder. Hoe zou KLM 5-10 A380's met 650+ stoelen het hele jaar lang kunnen inzetten?
Dat zou alleen kunnen als je frequenties omlaag brengt.

En AF/KLM zit er dus duidelijk mee in de maag; als je het zo leest deden ze alle 10 A380's het liefst zo snel mogelijk weg; die 5 blijven alleen maar over omdat ze ze aan de straatstenen niet kwijt kunnen.


Een andere vraag; vandaag werd bekend dat de laatste A330-300 in de hangar staat voor de cabin upgrade. Ik probeer de ombouw van de A330's een beetje te volgen maar ik kan niet meer herleiden wanneer PH-AON is omgebouwd.
Dit moet redelijk vroeg zijn gebeurd in A330 ombouwproject; maar ik kan data niet terugvinden (zo zie ik op FR24 nooit een periode dat deze kist langdurig op AMS stond).
Iemand die dit wel weet?
Post Reply

Return to “'t Praethuys”