Extra lease:
1x 76 (Thomson, wss PHOYE)
3x 73 (waaronder TUI Nordic, MiamiAir en nog een 3e)
[ Post made via Mobile Device ]
Zozo! 3 737's en ook de OYE terug! Dat wordt een drukke zomer! Thanks voor je snelle reply!
[ Post made via Mobile Device ]
Slot-babysitting.
En in S2013 was het 8x 737 en 5x 767. Dus dat scheelt niet zoveel. In S2014 inderdaad minder, maar dat was niet uit lixe maar door het op het laatste moment niet doorgaan van een zomerlease.
Jeffrey, je werkt toch zelf bij TFL? Dan ben je toch op de hoogte van bovenstaande???
Voordelen:
Prima stoelen
Zat beenruimte
Genoeg hoogte, kon overal veilig staan
Geen droge mond door andere atmosfeer
Meer dan voldoende ruimte voor de handbagage
IFE systeem prima
220V wat vorige Arke machines niet hadden
Nadelen:
Geen voetensteun waar je voeten op rusten
Eten matig
Krapper toilet als in de 76w aan de voorkant van de cabine
Als je eruit wil en je voorganger heeft zijn stoel volledig naar achteren, kan je er niet uit.
iPhone aangesloten krijgen en gebruiken op IFE lukte mij niet. Mijn medepassagier ook niet.
Al met al blijft het een chartervlucht maar vind het absoluut een verbetering tov de 76W
HANNOVER - Reisconcern TUI heeft plannen om de luchtvaartmaatschappijen binnen de groep samen te voegen. Dat melden verschillende media in Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Uit het Duitse TuiFly, het Britse Thomson Airways, het Scandinavische TuiFly Nordic, het Belgische Jetairfly en het Nederlandse ArkeFly zou dan één luchtvaartmaatschappij met een vloot van 140 vliegtuigen moeten ontstaan.
Als basis voor de geplande samengevoegde airline zou het Britse Thomson Airways moeten dienen. Dat betekent dat ook de thuisbasis van de gefuseerde TUI-maatschappijen in het Verenigd Koninkrijk zou moeten komen. In Hannover, het huidige hoofdkwartier van TUI Airlines, staan als gevolg van de plannen 400 tot 500 banen op de tocht.
De luchtvaartmaatschappijen van TUI werken al nauw samen, en vallen onder de alliantie TUI Airlines. Maar door de verschillende maatschappijen binnen de groep samen te voegen zou een besparing van honderd miljoen euro mogelijk zijn, melden ingewijden aan persbureau Reuters.
Vooralsnog is er niets besloten. En woordvoerder van TUI meldt dat het reisconcern naar verschillende businessmodellen kijkt om de airline-operaties te versterken, maar een besluit daarover kan nog enige tijd in beslag nemen. Een andere bron meldt dat een besluit rond Pasen wordt verwacht.
Geen onderdeel van de fusieplannen is het Franse Corsair International, voorheen bekend als Corsairfly. TUI heeft plannen om de luchtvaartmaatschappij, gespecialiseerd in longhaul-vakantievluchten naar de Franse overzeese gebiedsdelen, te verkopen.
Ik had ook begrepen dat het voornamelijk zou gaan om een betere vlootplanning, wat dus zou inhouden dat de vliegtuigen niet meer lokatie (= land) gebonden zouden zijn.
Ik weet alleen niet of dat wettelijk mogelijk is.... Dat is natuurlijk iets anders dan het sub-lease idee.
Klopt. Daarom worden alle configuraties in de 787's dit jaar gelijk getrokken zodat je makkelijker kan switchen. De 767 volgt ook door de uitfasering van verschillende varianten en maar met 1 variant door te vliegen.
Zoals je kunt lezen in het artikel hierboven is dat nog helemaal niet aan de orde.
Er is nog geen eens een beslissing genomen of alles onder 1 dak gaat komen, laat staan wanneer en laat staan de praktische invulling ervan
Het enige wat ze nu wel doen is de vlootunifirmiteit afronden
B767-300ER wrote:Klopt. Daarom worden alle configuraties in de 787's dit jaar gelijk getrokken zodat je makkelijker kan switchen. De 767 volgt ook door de uitfasering van verschillende varianten en maar met 1 variant door te vliegen.
[ Post made via Mobile Device ]
Is het al bekend wat de configuratie van de 787 gaat worden? Hoeveel premium comfort? Blijft voorin de 2-3-2 opstelling? Minder stoelen in andere klassen? Etc.
B767-300ER wrote:Klopt. Daarom worden alle configuraties in de 787's dit jaar gelijk getrokken zodat je makkelijker kan switchen. De 767 volgt ook door de uitfasering van verschillende varianten en maar met 1 variant door te vliegen.
[ Post made via Mobile Device ]
Is het al bekend wat de configuratie van de 787 gaat worden? Hoeveel premium comfort? Blijft voorin de 2-3-2 opstelling? Minder stoelen in andere klassen? Etc.
[ Post made via Mobile Device ]
47 premium comfort seats in een 2-3-2 seating.
253 economy /comfort seats
Total 300 Seats.