Naast dat het leest als een erg mooi verhaal, ook dit: ‘Eerst maar eens zien wat er met de PH-MPS in 2023 gaat gebeuren. De op dit moment oudste 747-400 ter wereld is in 2023 toe aan een D-check. Deze check heeft nog nooit eerder plaatsgevonden bij een 32-jarige 747. Het is afwachten, maar natuurli...
Sinds deze week zijn alle ICA toestellen voorzien van Wifi sinds PH-BVF, BVV en BVW de afgelopen twee maanden zijn afgerond Ik moet zeggen dat de wifi goed werkt op de 777, zelfs streaming van de GP Bahrain (toeslag 30 euro) m.b.v. VPN Nord and Viaplay ,leverde een perfecte stream op gedurende AMS-...
Cargologicair mag (voorlopig) doorvliegen omdat formeel Alexey Isaikin de eigenaar is, een voormalige Soviet kolonel, met een cypriotische nationaliteit ! Zie : https://www.fbj-online.com/cargologicair-can-keep-flying-says-report/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=cargologicair-can-...
Cargologicair en AirBridge Cargo zijn beide dochtermaatschappijen van de Volga Dnepr groep, met het hoofdkantoor in Rusland, dus behoren onder de huidige sancties te vallen, ondanks de Britse registraties van de beide CLU vliegtuigen. Verandering van registratie (Bermuda - UK) zal door de lessors ni...
PH-BQP net vertrokken naar MLA, voor een schilderbeurt als KL9873 KLM prioriteiten : Waarom worden deze (777-200ER) vliegtuigen alleen voor een nieuwe livery naar Malta gestuurd, op de meest recente foto's van bv. PH=BQO , ziet de "oude " beschildering er nog prima uit. Worden tegenwoordi...
ex-KLM 747-400 PH-BFV (nu VQ-BWM voor Longtail Aviation) - die sinds juni in Sharjah staat, heeft een nieuwe paintjob: https://www.airfleets.net/photo/Longtail-Aviation_VQ-BWM_60016_b747.htm A cheap paint job :wink: Maar wel mooier dan de lelijke "drooped cheatline KLM livery " op de 744.
Als directe buur van de luchthaven Twente, tegenwoordig met de benaming "Technology Base" op de ANWB borden, hoop ik niet dat dit de zoveelste poging tot "luchtfietserij" is. Tot nu toe is de luchthaven een bodemloze put van gemeenschapsgeld (o.a. Litium werks fiasco), onder een ...
Ik heb er verder geen kijk op, maar waarom weer een toestel met RR motoren? Op AMS kan je toch beter met een GE motor terecht lijkt mij? De lease zal wel goedkoper zijn dan één van beide (ex) KLM A330-200's. Inderdaad zou een A330-200 met GE CF6-80E1A3 motoren handiger zijn voor maintenance, gezien...
Lufthansa zal nog 2/3 dagen langer vliegen met de MD11! 15-10 STA 1205 JFK STD 1720 JFK 16-10 STA 1210 JFK STD 1720 JFK 17-10 STA 1210 De laatste vrachtvlucht dat dit vliegtuig uitvoert! Dat komt omdat de "Post Delivery Maintenance" (PDM)van de nieuw afgeleverde Lufthansa Cargo 777F (D-AL...
Waarom zou er een nieuw interieur in het toestel moeten? Ik denk ( ik weet niet of er nog een interieur in het toestel is) KLM interieur prima is.. Vraag me af of ze hier wel geld voor hebben?. Wel mooi als de lease door zou gaan. Waarom zou je iets aan het interieur veranderen, mede gezien de fina...
EK had de A6-EFF geleased van DAE Capital voor 10 jaar, met mogelijkheid tot verlenging/koop. EK in service : 25 Augustus 2011. EK en DAE hebben waarschijnlijk geen overeenstemming kunnen bereiken over verlenging van de lease of zelfs een koop (niet gebruikelijk voor EK). Zoals te zien op flightrada...