FOTO: eindrapport Dynamic Air Metro incident/written off...

ImageImageForum for all matters concerning Rotterdam airport (and control zone, including heliports).

Moderator: gatso76

Forum rules
ImageImage
Post Reply
User avatar
Stratofreighter
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 21845
Joined: 25 Jan 2006, 08:02
Location: Netherlands

FOTO: eindrapport Dynamic Air Metro incident/written off...

Post by Stratofreighter »

Image
In het Engels is een samenvatting op
http://avherald.com/h?article=438b00cb&opt=0
te vinden, de uitgebreidere PDF in het Nederlands staat op
http://www.onderzoeksraad.nl/docs/rappo ... YM_NED.pdf .

Het ging dus om deze: http://aviation-safety.net/database/rec ... 20050919-0
Status: Preliminary
Date: 19 SEP 2005
Time: ca 07:30

Type: Swearingen SA.227AC Metro III
Operator: Dynamic Air
Registration: PH-DYM
C/n / msn: AC-523

First flight: 1982
Engines: 2 Garrett TPE331-11U-611G

Crew: Fatalities: 0 / Occupants: 3
Passengers: Fatalities: 0 / Occupants: 17
Total: Fatalities: 0 / Occupants: 20

Airplane damage: Substantial
Airplane fate: Written off (damaged beyond repair)

Location: Rotterdam Airport (RTM) (Netherlands)
Phase: Takeoff (TOF)
Nature: Int'l Non Scheduled Passenger
Airnieuws stopped, update FokkerNews.nl Mei-2024
User avatar
Glidepath
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1930
Joined: 25 Mar 2006, 12:04

Re: FOTO: eindrapport Dynamic Air Metro incident/written off...

Post by Glidepath »

Raar he, dat (in NL) het kenmerk (hier van de PH-DYM) en of de naam van de maatschappij (bv 737 turkish EHAM) wordt afgedekt.
Dat daar überhaupt iemand tijd voor heeft of zich er voor moet of mag vrijmaken.
Klinkt m.i. als volstrekt misplaatst 'privacy' beleid.
In dit geval maskeert het zelfs het kenmerk op deze foto van de onderzoekers. Volkomen absurd.

de grote vraag: waarom gebeurt dat? geen speculaties svp, maar de echte valide reden(-en). :wink:
Hoera d'revolutie, 't is eindelijk zover', maar de nwe leiders blijken net zo autoritair
Post Reply

Return to “Rotterdam-The Hague”