Rembrandt wrote:Serieus verzoek:
Zijn er ook fotografen die het mij eens willen leren?
Ik heb dan wel een EOS300D, maar ben nog nooit met een Airliners.net-waardig plaatje thuis gekomen...
Altijd last van dofheid van de foto's, en ben erg benieuwd of dit nou aan de hardware of aan de software ligt...
Wordt er een beetje gallisch van...
Ik sta morgen rond 14:00 op de spottersplek Polderbaan; stuur me een PM als je denkt: dat doe ik wel even...
Nou, dat is een duidelijk verzoek. Kun je eens wat uploaden zoals al door m'n voorganger is aangegeven? Wellicht kunnen we hier eens kijken wat er evt. aan scheelt. In verschillende topics zijn al veel tips gegeven over instellingen en mogelijkheden van camera's en over hoe je je bijv het beste uit je lens kan halen (afdruk en kijk techniek) Uiteindelijk ben jij degene die op de knopjes druktRembrandt wrote:Serieus verzoek:
Zijn er ook fotografen die het mij eens willen leren?
Ik heb dan wel een EOS300D, maar ben nog nooit met een Airliners.net-waardig plaatje thuis gekomen...
Altijd last van dofheid van de foto's, en ben erg benieuwd of dit nou aan de hardware of aan de software ligt...
Wordt er een beetje gallisch van...
Ik sta morgen rond 14:00 op de spottersplek Polderbaan; stuur me een PM als je denkt: dat doe ik wel even...
Euh sorry, maar het echte werk doe je toch echt op het moment dat je de ontspanner indrukt hoor. dat is de basis van je gehele foto, en je weet, poor quality in, is poor quality out. Als de foto in het beginsel al niet goed is, kun je nabewerken wat je wilt, maar dat gaat m dan toch echt niet worden......het échte werk gebeurd toch serieus langs de baan, is mijn mening....wrxflyer wrote:Geen enkele foto op Jetphotos.net of Airlniners.net komt zó uit de camera.
Daar gaat een serieuze bewerking in Photoshop (of een gelijkwaardig programma) aan vooraf.
Iedere foto kost mij zo'n 3-8 minuten om te bewerken tot een uploadbare foto.
Kost het méér tijd, dan is de foto in principe al niet geschikt voor het web.(mijn mening)
Fotografeerhulp langs de baan is 1 ding, 'het 'echte' werk doe je pas thuis, op de pc.
Succes,
Freek
Hoewel dit volledig off-topic is, kon ik het echt niet laten om te reageren.Copter wrote:Tja, met photoshop kun je de meest lelijke foto's nog acceptabel maken
Pancake wrote:Hoewel dit volledig off-topic is, kon ik het echt niet laten om te reageren.Copter wrote:Tja, met photoshop kun je de meest lelijke foto's nog acceptabel maken
En van een knoestig stuk eikenhout maakt een timmerman zeker een mooi meubel ?
On-topic @ Rembrandt
Als je morgen tijd hebt, ik sta morgen(11-07) de hele dag op Brussel in de omgeving van de watertoren bij Steenokkerzeel. Niet in de buurt van de Polderbaan, maar zeker zo leuk !
Groeten,
Johan
Goedemorgen,Hans Rolink wrote:Zet hier eens zo'n foto van je neer, Rembrandt, dan buigen we ons er wel over.
Zoals aangegeven door velen:
- geen enkele foto haalt zonder een vorm van nabewerking Airliners.net en
- het basis materiaal moet goed zijn.
Laat maar wat zien, er kunnen verschillende dingen aan de hand zijn, Ab gaf al een voorzet.
Hans.
ErikFB wrote:Weet van Flickr dat de EXIF waarden daar getoond worden bij de foto incl. alle bijkomende waarden. Zelf haar ik daar veel uit mbt slecht weer-foto's en foto's met sterk wisselende belichtingsmomenten. Zoals aangegeven plaats een foto of PM de plaat zodat we kunnen zien waar het aan scheelt. Ben morgenochtend even op SPL ( Centrum of langs een van de banen) zal zien wat mijn waardes doen met verschillende lenzen en bodies
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more