EHGR 12-02-2009

ImageImageA special Forum for Gilze-Rijen and Gilze Rijen Aviation Society (GRAS) with news, facts and social talk from the south.

Moderator: SWAT 11

Forum rules
Image
Image
This forum is supervised by GRAS, Scramble only hosts this forum. The basic rules of the Scramble Message Board also apply to this forum, but GRAS may have additional regulations. Dutch is the main language here but English is allowed too.
User avatar
SWAT 11
Moderator
Moderator
Posts: 1712
Joined: 26 Aug 2002, 22:22
Type of spotter: S4
Subscriber Scramble: SWAT 11
Location: Galder
Contact:

Re: EHGR 12-02-2009

Post by SWAT 11 »

Hierbij de gehoorde movements via mijn scanner op Gilze-Rijen van 12 feb 2009:

based
CH-47D 298sqn: -
AS.532U-2 300sqn: Wildcat 70
SA.316B 300sqn: Bluebird 59
AH-64D 301sqn: -
* = avondvliegen

visitor
J-062 F-16AM 312sqn "Bonzo" f/s 10:00u/13:30u
L-06 PC-7 131EMVOsqn "Diamond 04" x 14:36u
L-07 PC-7 131EMVOsqn "Diamond 17" * 15:37u
L-11 PC-7 131EMVOsqn "Diamond 02" x 14:41u
T-264 KDC-10 334sqn "NAF 41" * 15:58u-16:21u



Opmerking;
- Onderstreepte serials zijn afkomstig van SBS-1 en zijn dus geen garantie!
- Bovenstaande log is hetgeen wat gehoord is, er bestaat altijd de mogelijkheid dat er meer gevlogen heeft!
- We zien je aanvullingen en/of correcties graag tegemoet!
Arno Cornelissen

==========================
Canon EOS 20D + Canon BG-E2
Canon EF-S 18-55/3.5-5.6
Canon EF 28-105/3.5-4.5 II USM
Canon EF 100-400/4.5-5.6 L IS ultrasonic
User avatar
Swind
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 383
Joined: 19 Sep 2002, 22:03
Location: Lage Zwaluwe, The Netherlands

Re: EHGR 12-02-2009

Post by Swind »

Hi allen,

De "Bluebird 59" was de A-301.

Over de procedure van de kabel: Nadat de F-16 geland is taxied hij hier rustig overheen, waarna de test met de haak naar beneden gedaan wordt op een zeer rustige snelheid. Bij de tweede run die enige tijd later is, gaat de F-16 hier met een wat hogere (maar nog steeds langzame) snelheid in de kabel. Geloof de eerste run 30-50 knopen, tweede run 60-80 knopen. Beide testen worden gedaan vanaf de kop en pakt daarbij de kabel gelijk op, zodat in geval dat de kabel het niet doet, de F-16 nog zo'n kilometer of 2 aan baan voor zich heeft om de rem te vinden.

Greets, Sander
Greets, Sander Wind
Post Reply

Return to “Gilze-Rijen & GRAS”