EHAM 30-01-2012 Brussel Strike, additional info

ImageImageForum for all matters concerning Amsterdam-Schiphol airport (and control zone, including heliport). Customary language is Dutch, but English is also accepted.

Moderator: gatso76

Forum rules
ImageImage
User avatar
330/340
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3427
Joined: 21 Jan 2004, 16:38
Type of spotter: S4 Civiel en militair transport
Location: Uithoorn

EHAM 30-01-2012 Brussel Strike, additional info

Post by 330/340 »

Kan iemand aangeven hoeveel kisten Schiphol aan uitwijkers aan kan in een dergelijke situatie
van stakingen of slecht weer op naburige luchthavens ?
Zes A-330's erbij in de ochtendspits lijkt me al een behoorlijke opgave.
Grtz, Jan
User avatar
rené
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2178
Joined: 26 Dec 2004, 09:49
Subscriber Scramble: yes
Location: Amsterdam

Re: EHAM 30-01-2012 (JET AIRWAYS ALERT 6X)

Post by rené »

User avatar
Aircolours
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 2930
Joined: 04 Mar 2004, 13:39
Subscriber Scramble: Aircolours
Location: Hoofddorp
Contact:

EHAM 30-01-2012

Post by Aircolours »

And what about the Brussels Airlines A330s ??? Is AMS going to be A330-heaven for a short while??

Brgds, Peter
User avatar
tonjochems
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 2551
Joined: 06 Apr 2005, 12:34
Type of spotter: civil
Subscriber Scramble: tonjochems
Location: Voorhout

Re: EHAM 30-01-2012 (JET AIRWAYS ALERT 6X)

Post by tonjochems »

Brussels usually uses Lille or LUX.
User avatar
Diarto
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 981
Joined: 04 Jan 2007, 15:55
Location: Zaandam

Re: EHAM 30-01-2012 (JET AIRWAYS ALERT 6X)

Post by Diarto »

330/340 wrote:Kan iemand aangeven hoeveel kisten Schiphol aan uitwijkers aan kan in een dergelijke situatie
van stakingen of slecht weer op naburige luchthavens ?
Zes A-330's erbij in de ochtendspits lijkt me al een behoorlijke opgave.
Dit is geen probleem, zolang de airline een afhandelaar kiest die het aankan (personeel is het grootste probleem, zeker als er ongepland zoveel komen). Schiphol zelf kan dit, zeker deze tijd, makkelijk aan!

[ Post made via Mobile Device ]
DG AIR
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 848
Joined: 08 Mar 2005, 19:23
Subscriber Scramble: DG AIR
Location: Nieuw - Vennep

Re: EHAM 30-01-2012 (JET AIRWAYS ALERT 6X)

Post by DG AIR »

Dat is kort door de bocht om te zeggen dat SPL het makkelijk aankan. Veel wide body's extra naast deze A330's op SPL is in de spits niet mogelijk. Daar komt ook nog bij dat P10/P12/P14/P16 gezien de weersvooruitzichten (de-icing) niet bruikbaar zijn als buffer.
Kleinere zijn wel iets makkelijker echter C6/8/10 zijn u/s ivm hydrantisering dus dat legt ook druk op de ruimte.

Wat nog wel zou kunnen zijn vrachtkisten.

gr.

Ger
User avatar
330/340
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3427
Joined: 21 Jan 2004, 16:38
Type of spotter: S4 Civiel en militair transport
Location: Uithoorn

Re: EHAM 30-01-2012 (JET AIRWAYS ALERT 6X)

Post by 330/340 »

DG AIR wrote:Dat is kort door de bocht om te zeggen dat SPL het makkelijk aankan. Veel wide body's extra naast deze A330's op SPL is in de spits niet mogelijk. Daar komt ook nog bij dat P10/P12/P14/P16 gezien de weersvooruitzichten (de-icing) niet bruikbaar zijn als buffer.
Kleinere zijn wel iets makkelijker echter C6/8/10 zijn u/s ivm hydrantisering dus dat legt ook druk op de ruimte.

Wat nog wel zou kunnen zijn vrachtkisten.

gr.

Ger
Vroeg me al af welke 6 gates er vrij zouden kunnen worden gemaakt in de ochtendspits.
Grtz, Jan
User avatar
Hurricane
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5402
Joined: 05 Oct 2003, 18:03
Type of spotter: F4 + H5
Subscriber Scramble: Hurricane
Location: EHVB

Re: EHAM 30-01-2012 (JET AIRWAYS ALERT 6X)

Post by Hurricane »

De Golf en Echo buffer bieden ook plaats voor een A330.
Op de Charlie kan je er ook max 2 kwijt.
Groeten,
Ron
User avatar
FlyTheWorld
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 276
Joined: 30 Aug 2006, 20:30
Location: Rijnsburg

Re: EHAM 30-01-2012 (JET AIRWAYS ALERT 6X)

Post by FlyTheWorld »

Lijkt me aannemelijk dat ze op de Julliet en Golf-buffer afgehandeld worden.
Dan kunnen alle KLM kisten die daar normaal staan verdeelt worden over B31-B34, Romeo en oost.

Of praat ik nu onzin? Correct me if I'm wrong!
User avatar
Borobudur
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 2760
Joined: 25 Dec 2007, 15:57
Subscriber Scramble: Borobudur
Location: EHLE

Re: EHAM 30-01-2012 (JET AIRWAYS ALERT 6X)

Post by Borobudur »

FlyTheWorld wrote:verdeelt worden over B31-B34
A31>A35 :wink:
Borobudur
LJ
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 142
Joined: 29 Oct 2003, 19:22
Location: Heiloo, The Netherlands

Re: EHAM 30-01-2012 Brussel Strike, additional info

Post by LJ »

In ieder geval is het niet "ongepland" aangezien men blijkbaar nu al een keuze heeft gemaakt. De vraag is ook of de kisten wel volgens het normale schema zullen aankomen/vertrekken of dat er een vertraging zal zijn. Ik neem overigens aan dat Schiphol wel een plan heeft liggen voor dit soort situaties (omdat het toch niet zo vreemd is dat een aantal vliegtuigen extra komen vanwege uitwijkingen). Overigens, voor AMS is dit weer goed voor de statistieken (en om dit jaar de 50 miljoen te halen).
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: EHAM 30-01-2012 Brussel Strike, additional info

Post by B767-300ER »

Met alle respect, als schiphol deze paar extra bewegingen al niet eens kan verwerken, dan is er iets goed mis lijkt me.
Het zijn 2x 3 kisten (gezien het tijdspatroon), dus lijkt me verder geen probleem. MP had voorheen ook 4 MP vluchten rond die tijden (tussen 11 en 15), en daar was toch ook plek voor? Dan maar even geen 737's op de D2/4/8. Of past daar geen 330?
All times are local times!

Regards, N.
LJ
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 142
Joined: 29 Oct 2003, 19:22
Location: Heiloo, The Netherlands

Re: EHAM 30-01-2012 Brussel Strike, additional info

Post by LJ »

B767-300ER wrote:Met alle respect, als schiphol deze paar extra bewegingen al niet eens kan verwerken, dan is er iets goed mis lijkt me.
Het zijn 2x 3 kisten (gezien het tijdspatroon), dus lijkt me verder geen probleem. MP had voorheen ook 4 MP vluchten rond die tijden (tussen 11 en 15), en daar was toch ook plek voor? Dan maar even geen 737's op de D2/4/8. Of past daar geen 330?
Wordt volgens mij wel erg krap (een A330 is toch aardig breder dan een B767). Echter volgens mij is D43 wel mogelijk. Volgens heb ik vroeger daar wel eens een MD11 zien staan (alhoewel ook deze 8.3 meter minder breed is dan een A330).
Raptor16
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 391
Joined: 28 Jul 2006, 17:50
Type of spotter: F2
Subscriber Scramble: Raptor16

Re: EHAM 30-01-2012 Brussel Strike, additional info

Post by Raptor16 »

Er staat regelmatig een A330 op de D43, men krijgt het zelfs voor elkaar een 747 op die plek te persen. D3 is naar mijn weten ook geschikt.
User avatar
mipo72
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1571
Joined: 10 Nov 2003, 22:17
Type of spotter: Alles wat vliegt en een nummer heeft.
Subscriber Scramble: mipo72
Location: EHPR ( Purmerend ) EHAM ( Schiphol B-platform )

Re: EHAM 30-01-2012 Brussel Strike, additional info

Post by mipo72 »

LJ wrote:
B767-300ER wrote:Met alle respect, als schiphol deze paar extra bewegingen al niet eens kan verwerken, dan is er iets goed mis lijkt me.
Het zijn 2x 3 kisten (gezien het tijdspatroon), dus lijkt me verder geen probleem. MP had voorheen ook 4 MP vluchten rond die tijden (tussen 11 en 15), en daar was toch ook plek voor? Dan maar even geen 737's op de D2/4/8. Of past daar geen 330?
Wordt volgens mij wel erg krap (een A330 is toch aardig breder dan een B767). Echter volgens mij is D43 wel mogelijk. Volgens heb ik vroeger daar wel eens een MD11 zien staan (alhoewel ook deze 8.3 meter minder breed is dan een A330).
Op D-43 kan zelfs een 744 staan dus een A330 zeer zeker...
Heb er van de week nog 1 gelost op D-43..

Grt,
Michel
Canon 1000D 18-55 en Canon 55-250/IS en Samsung WB500.
Ik zeg zomaar,... pak wat je kan pakken want anders is het weg!!!!!!... :scramble:
Als je het niet wil pakken , dan pak ik het wel.... moet je wel zeggen waar?????....
Post Reply

Return to “Amsterdam - Schiphol”