EHAM 31-08-2009

ImageImageForum for all matters concerning Amsterdam-Schiphol airport (and control zone, including heliport). Customary language is Dutch, but English is also accepted.

Moderator: gatso76

Forum rules
ImageImage
Michel
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 6951
Joined: 05 Oct 2002, 16:09

Re: EHAM 31-08-2009

Post by Michel »

1146 OA SX-BVK
1357 RO YR-BGH
polderbaan
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 332
Joined: 12 Sep 2007, 11:36
Type of spotter: F4
Subscriber Scramble: yes
Location: Vriescheloo (Oost Groningen)

Re: EHAM 31-08-2009

Post by polderbaan »

Ja dat vermoedde ik al en daarom snapte ik het niet. Bij voorbeeld de OM-CLA heb ik al vaker in de lijst gezien en zelf op de Polderbaan geplaat op 26 juli. Verder is dit geen kritiek hoor, ik wilde het alleen zeker weten.
Groeten van Ab Gobets.
SPL wrote:Heel goed Hans :wink: !


Groeten Martijn
User avatar
XYZ
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 4192
Joined: 28 Feb 2003, 17:54

Re: EHAM 31-08-2009

Post by XYZ »

PH-BVD just departed at 14.25 from RWY 24 to Manila.
Stuart J
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 824
Joined: 20 Jul 2004, 15:53
Location: Schiphol East/Uithoorn

Re: EHAM 31-08-2009

Post by Stuart J »

On approach for 22 (1500LT) is YU-SPA Cessna 560XLS

Cheers
Stuart
User avatar
cHabu
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5524
Joined: 22 Jan 2005, 20:49
Subscriber Scramble: cHabu
Location: Alkmaar / Wijchen
Contact:

Re: EHAM 31-08-2009

Post by cHabu »

cHabu wrote:...en bij KLM Cargo staat een Bell 206.
Bell 206L-4, msn 52402. Gaat naar JNB toe.

Foto morgen avond pas in het forum.

Chris.
Image

=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)

Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
User avatar
Polleke_NL
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1892
Joined: 06 Apr 2004, 10:35
Type of spotter: photography (military only)
Subscriber Scramble: Ruud van Haaster
Location: EHAM
Contact:

Re: EHAM 31-08-2009

Post by Polleke_NL »

This morning noticed the Rossiya A319 with regi VQ-BAQ taking off...
How come this aircraft has no "RA" registration, as all their other do seem to have that? (as far as I know)

Is Rossiya considered to be strictly Government or do they operate commercially as well?

:roll:
Last edited by Polleke_NL on 31 Aug 2009, 15:22, edited 1 time in total.
Ruud
User avatar
SPL
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 11364
Joined: 12 Oct 2003, 23:56
Type of spotter: None

Re: EHAM 31-08-2009

Post by SPL »

En de genoemde RJ was iets later dan gepland.
Heeft tussenstop gemaakt in ATH ivm medical emergency.


Groeten Martijn
*just doing my thing*
User avatar
SPL
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 11364
Joined: 12 Oct 2003, 23:56
Type of spotter: None

Re: EHAM 31-08-2009

Post by SPL »

polderbaan wrote:Ja dat vermoedde ik al en daarom snapte ik het niet. Bij voorbeeld de OM-CLA heb ik al vaker in de lijst gezien en zelf op de Polderbaan geplaat op 26 juli. Verder is dit geen kritiek hoor, ik wilde het alleen zeker weten. Groeten van Ab Gobets.
Dag Ab,

ik zag dit niet als kritiek hoor en dan nog kan ik wel tegen een stootje!
Ik probeer meestal de kisten 'vet' aan te duiden, die niet vaak komen, vrij weinig of helemaal nieuw zijn.
En dat is voor de één net even wat anders dan voor de ander.
Spotters die 1x in de week naar Schiphol komen vinden de bijna dagelijkse OM-CLA nog wel leuk spul!


Groeten Martijn
*just doing my thing*
Michel
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 6951
Joined: 05 Oct 2002, 16:09

Re: EHAM 31-08-2009

Post by Michel »

Polleke_NL wrote:This morning noticed the Rossiya A319 with regi VQ-BAQ taking off...
How come this aircraft has no "RA" registration, as all their other do seem to have that? (as far as I know)

Is Rossiya considered to be strictly Government or do they operate commercially as well?

:roll:
Rossia heeft het vroegere Pulkovo overgenomen, en vliegt daarmee ook commercieel naast de overheidstaken. De Airbussen hebben ze VP-B (Bermuda) geregistreerd, maar sinds kort krijgen de nieuwe kisten een VQ-B (ook Bermuda) nummer. Het zou kunnen dat de VP-B serie "op" is en ze daarom met VQ-B verder zijn gegaan. Zelfde doet Aeroflot trouwens ook.
User avatar
MAS017
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3068
Joined: 30 Sep 2005, 09:18
Subscriber Scramble: yes
Location: 10 NM East of PAM VOR

Re: EHAM 31-08-2009

Post by MAS017 »

MAS017 wrote:PH-OFF will be withdrawn from use 01sep2009.

Last commercial KLC flights planned on this aircraft for 31aug2009:

KL1263/4 - NCE
KL0963/4 - NCL
Last flight was really KL1264 as KL0963 now operated by PH-OFA :oops:
Jan Stol
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 125
Joined: 06 May 2008, 17:30

Re: EHAM 31-08-2009

Post by Jan Stol »

Denk dat dit een afsplitsing wordt, heeft nl. niks met 31 aug op SPL te maken. Maar ik geloof dat de Russische regering of wet verboden heeft om Westerse toestellen in Rusland te registreren. Vandaar dat je geen enkele Boeing of Airbus van een Russische airline met een RA-regi zal zien. De kisten van Rossiya met RA- regi's zijn allemaal Ilyushins en Tuups, misschien een Yak ook nog wel.

EDIT: Oeps, even een foutje eruit gehaald :roll:
Bokkum
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8660
Joined: 18 Apr 2004, 21:53
Type of spotter: S5, biz prio
Location: AMS/SPL

Re: EHAM 31-08-2009

Post by Bokkum »

Jan Stol wrote:Denk dat dit een afsplitsing wordt, heeft nl. niks met 31 aug op SPL te maken. Maar ik geloof dat de Russische regering of wet verboden heeft om Westerse toestellen in Rusland te registreren. Vandaar dat je geen enkele Boeing of Airbus van een Russische airline met een RA-regi zal zien. De kisten van Rossiya met RA- regi's zijn allemaal Ilyushins en Tuups, misschien een Yak ook nog wel.

EDIT: Oeps, even een foutje eruit gehaald :roll:
VIM Airlines B757-200's zijn RA- geregistreerd.... :wink:
Image
Marcelb
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 912
Joined: 05 Apr 2004, 21:22
Subscriber Scramble: Marcelb

Re: EHAM 31-08-2009

Post by Marcelb »

Volgens mij heeft het feit dat er nauwelijks westerse toestellen met een RA- regi rondvliegen te maken met de extreem hoge belasting die door de Russische overheid wordt geheven wanneer een dergelijk toestel wordt geimporteerd.
Jan Stol
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 125
Joined: 06 May 2008, 17:30

Re: EHAM 31-08-2009

Post by Jan Stol »

Je hebt gelijk, I stand corrected :)
http://www.internationallawoffice.com/N ... 56fb24c0f1" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Hurricane
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5402
Joined: 05 Oct 2003, 18:03
Type of spotter: F4 + H5
Subscriber Scramble: Hurricane
Location: EHVB

Re: EHAM 31-08-2009

Post by Hurricane »

Jan Stol wrote:Je hebt gelijk, I stand corrected :)
http://www.internationallawoffice.com/N ... 56fb24c0f1" onclick="window.open(this.href);return false;
Small addition, next to the tax system the RA- registrated Boeing/Airbus also result in Russian companies need to be certified to keep the maintenance qualifications for these types; this also costs a lot of money/time/planning ect that isn't available. With EI- or VP-/VQ- regies you avoid this problem.

Adios, H.
Groeten,
Ron
Post Reply

Return to “Amsterdam - Schiphol”