EHAM 24-05-2009

ImageImageForum for all matters concerning Amsterdam-Schiphol airport (and control zone, including heliport). Customary language is Dutch, but English is also accepted.

Moderator: gatso76

Forum rules
ImageImage
User avatar
Diarto
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 981
Joined: 04 Jan 2007, 15:55
Location: Zaandam

Re: EHAM 24-05-2009

Post by Diarto »

FARO wrote:And FlightAware UC1502 08:59 GMT that is 10:59 L ? just 2 min div.
Correct, just landed rwy 06.

EDIT
Last edited by Diarto on 24 May 2009, 11:17, edited 1 time in total.
User avatar
Borobudur
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 2760
Joined: 25 Dec 2007, 15:57
Subscriber Scramble: Borobudur
Location: EHLE

Re: EHAM 24-05-2009

Post by Borobudur »

Diarto wrote:
FARO wrote:And FlightAware UC1502 08:59 GMT that is 10:59 L ? just 2 min div.
Correct, just landed rwy 24.
06 :dance:
Borobudur
User avatar
Diarto
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 981
Joined: 04 Jan 2007, 15:55
Location: Zaandam

Re: EHAM 24-05-2009

Post by Diarto »

Oops :oops:
Michel
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 6953
Joined: 05 Oct 2002, 16:09

Re: EHAM 24-05-2009

Post by Michel »

jfaltena wrote:
Ger wrote:how accurate is the avaitionphotos.net list as this flight shows an arrival time of 20.15 hrs?
That was a snapshot of the CISS as of 21.18 local, yesterday... many changes have happened in the meantime, I guess...;)

Grtz, John
Blijkbaar staat het oude schema nog in het CISS. Sinds de 777 naar AMS vliegt heeft LAN een nieuw schema. Zo is er bijvoorbeeld ook geen zaterdagvlucht meer. Deze komt weer terug, als de 2e 777 aan LAN is afgeleverd.
User avatar
James
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2340
Joined: 26 Aug 2003, 20:29
Type of spotter: NIET
Location: Almere

Re: EHAM 24-05-2009

Post by James »

Michel wrote:Blijkbaar staat het oude schema nog in het CISS.
Nog een slechte afhandelaar!!!!! hahahaha :wink:
Niets maar dan ook niets is zeker in de luchtvaart
User avatar
Gietje
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3333
Joined: 03 May 2009, 14:33
Type of spotter: If it's got wings and engines...
Subscriber Scramble: Gideon van Dijk
Location: Rotterdam

Re: EHAM 24-05-2009

Post by Gietje »

Zag net wat raars:
Ik woon in Voorhout, ongeveer 30 kilometer ten zuiden van Schiphol, komt er een Corendon 737 over vanuit de richting Schiphol. Hij vloog echter erg laag (te laag om een opgestegen jet te zijn) en had zijn landingsgestel al naar beneden, boven mijn dorp maakte hij een bocht een vloog toen weer richting de Kaagbaan, weet iemand iets meer hierover?
Cheers,
Gideon
My photos at Flickr: http://www.flickr.com/photos/39101604@N08/
Maximus121
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 91
Joined: 25 Mar 2008, 19:38
Subscriber Scramble: Maximus121

Re: EHAM 24-05-2009

Post by Maximus121 »

Ik heb hem op SBS gezien! Hij kwam van PAMPUS en daalde naar 1200ft en wilde een final maken van 4 miles ongeveer. Ik woon tussen de kaagbaan en CH in. Vaak komen er dan vliegtuigen over die een 6 miles final maken. Ik vond het al raar dat ie zo een korte final maakte. Zag hem inderdaad later een going around maken. Net ook de TRA946 die een 3 miles final naar rechts draait om het opnieuw te proberen. Vanmorgen ook een B757-200 vanaf RIVIR die naar CH ging daarna richting kaagbaan ging en toen weer plotseling een rondje maakte! Ik ben ook wel benieuwd wat er allemaal aan de hand is.

Groetjes

Max
User avatar
Ricardo 767-200ER
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1383
Joined: 25 Jul 2008, 23:01
Type of spotter: Civil and Military
Subscriber Scramble: Ricardo 767-200ER
Location: EHAM/AMS
Contact:

Re: EHAM 24-05-2009

Post by Ricardo 767-200ER »

Heeft tegen de tijd iemand de Regi's van de volgende vluchten:

IB A320 MAD STA 16:45
AY A320 HEL STA 17:45
DHL 752F LEJ STA 20:25
JP CRJ1 LJU STA 20:35
DY 738 OSL STA 20:55
DY 73H CPH STA 21:00
8I CRJ BRI STA 21:05


Mvg ricardo
User avatar
330/340
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3430
Joined: 21 Jan 2004, 16:38
Type of spotter: S4 Civiel en militair transport
Location: Uithoorn

Re: EHAM 24-05-2009

Post by 330/340 »

Gietje wrote:Zag net wat raars:
Ik woon in Voorhout, ongeveer 30 kilometer ten zuiden van Schiphol, komt er een Corendon 737 over vanuit de richting Schiphol. Hij vloog echter erg laag (te laag om een opgestegen jet te zijn) en had zijn landingsgestel al naar beneden, boven mijn dorp maakte hij een bocht een vloog toen weer richting de Kaagbaan, weet iemand iets meer hierover?
Die Corendon draaide heel vroeg in, dacht eerst dat hij de 36R nog wilde proberen, draaide toen terug en dacht de 06 nog te kunnen halen, en toen maar terug in westelijke richting en weer klimmen en opnieuw naar de 06. Ben benieuwd wat de passagiers van deze capriolen gevonden hebben, met de Turkisch crash nog in het achterhoofd !
Grtz, Jan
User avatar
Key
Site Admin
Site Admin
Posts: 11193
Joined: 06 Dec 2002, 09:21
Type of spotter: F2
Subscriber Scramble: U bet
Location: ex EHAM

Re: EHAM 24-05-2009

Post by Key »

Maximus121 wrote:benieuwd wat er allemaal aan de hand is.
Mwah, de opties zijn vrij simpel:
- verkeersleider die niet scherp genoeg is
- vlieger die niet scherp genoeg is
- bovenwind die tegenvalt (waardoor de kist niet genoeg heeft aan de beschikbare afstand om ver genoeg te zakken of de snelheid te reduceren).
- toch nog niet helemaal klaar voor de landing (technisch/cabine)
Het kan een combinatie zijn, uiteraard.

Wat er in het achterhoofd zit van passagiers hou ik me niet mee bezig, maar wat net boven mij getikt is kan duiden op een visual voor de verkeerde baan. Maar dat is allemaal speculatie. Eindresultaat is dat er een extra rondje gevlogen is onder begeleiding en ze uiteindelijk netjes geland zijn.

Erik
Engines Turning Or People Swimming
User avatar
SkyPlane
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 743
Joined: 03 Jun 2006, 12:33

Re: EHAM 24-05-2009

Post by SkyPlane »

TK1953 TCJGZ
AB DABBL
XQ866 TCSUU
XQ944 TCSNI
BE1017 GKKEV
User avatar
MartijnMD11
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1165
Joined: 09 Dec 2005, 10:30
Type of spotter: Civil, bizz & military transport
Location: EHRD
Contact:

Re: EHAM 24-05-2009

Post by MartijnMD11 »

Ricardo 767-200ER wrote:Heeft tegen de tijd iemand de Regi's van de volgende vluchten:

IB A320 MAD STA 16:45
AY A320 HEL STA 17:45
DHL 752F LEJ STA 20:25
JP CRJ1 LJU STA 20:35
DY 738 OSL STA 20:55
DY 73H CPH STA 21:00
8I CRJ BRI STA 21:05


Mvg ricardo
IB = EC-JFN
AY = OH-LXI
DHL = unknown at the moment
JP = unknown at the moment
DY = LN-NOB
DY = LN-NON
8I = EI-DUU

Ciao, MartijnMD11
The airports' runway is the most important main street in any town!

http://www.airliners.net/search/photo.s ... entry=true" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mannenovervrouwen.com" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
SkyPlane
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 743
Joined: 03 Jun 2006, 12:33

Re: EHAM 24-05-2009

Post by SkyPlane »

JP = S5AAD ETA 2040LT
Stuart J
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 824
Joined: 20 Jul 2004, 15:53
Location: Schiphol East/Uithoorn

Re: EHAM 24-05-2009

Post by Stuart J »

Cygnus (RGN) 9043 on its way to 06 now (1955LT) SBS shows it as EC-KLD B757,
to be followed by G-BIKN DHL B757

Cheers
Stuart
User avatar
Ger
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1830
Joined: 17 Mar 2007, 00:13
Location: Amstelveen

Re: EHAM 24-05-2009

Post by Ger »

Maximus121 wrote:Ik heb hem op SBS gezien! Hij kwam van PAMPUS en daalde naar 1200ft en wilde een final maken van 4 miles ongeveer. Ik woon tussen de kaagbaan en CH in. Vaak komen er dan vliegtuigen over die een 6 miles final maken. Ik vond het al raar dat ie zo een korte final maakte. Zag hem inderdaad later een going around maken. Net ook de TRA946 die een 3 miles final naar rechts draait om het opnieuw te proberen. Vanmorgen ook een B757-200 vanaf RIVIR die naar CH ging daarna richting kaagbaan ging en toen weer plotseling een rondje maakte! Ik ben ook wel benieuwd wat er allemaal aan de hand is.

Groetjes

Max
Dat was de Cabo Verde Airlines B757....Wij (bij 06) dachten dat hij naar 36R werd gestuurd, maar hij draaide weer naar het westen (via zuid) en maakte hoogte en werd overgedaan naar 131.15, die deze kist weer oplijnde voor 06 en er werden veel extra instructies aan de piloten gegeven. zoals de runway frequentie en de richting(en) naar de baan en de te volgen hoogte. Uiteindelijk heeft de kist een soort 8je gevlogen..en is zonder problemen om 06 geland.

grt, Ger
Facebook Group: Schiphol Spotters - Aviation Photography
Post Reply

Return to “Amsterdam - Schiphol”