737 winglets in de systemen

ImageImageForum for all matters concerning Amsterdam-Schiphol airport (and control zone, including heliport). Customary language is Dutch, but English is also accepted.

Moderator: gatso76

Forum rules
ImageImage
Bokkum
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8660
Joined: 18 Apr 2004, 21:53
Type of spotter: S5, biz prio
Location: AMS/SPL

737 winglets in de systemen

Post by Bokkum »

SPL wrote:SK -> 17:5 73W? Bedoelen ze een 737-800?
B737-700 incl winglets
Image
User avatar
SPL
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 11364
Joined: 12 Oct 2003, 23:56
Type of spotter: None

Re: EHAM 13-02-2009

Post by SPL »

Bokkum wrote:
SPL wrote:SK -> 17:5 73W? Bedoelen ze een 737-800?
B737-700 incl winglets
Dacht juist dat dat de 73G zijn in het CISS?

Never mind... :zzzzz:


Groeten Martijn
*just doing my thing*
ivo de groot

Re: EHAM 13-02-2009

Post by ivo de groot »

737-300 met winglets, 73W
737-800 met winglets, 73H
737-700, met/zonder winglets,73G
topsafe
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1062
Joined: 20 Jun 2004, 00:02
Type of spotter: does/did it fly...I'll write it down....
Subscriber Scramble: 4122
Location: Rijswijk

Re: EHAM 13-02-2009

Post by topsafe »

ivo de groot wrote:737-300 met winglets, 73W
But S.A.S. has no 737-300's in the fleet... So what will it be ??

rgds Mark
Father of twins since 23-01-2009

topsafe1970@twitter.com
User avatar
skycruiser
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1957
Joined: 19 Mar 2005, 21:46
Subscriber Scramble: skycruiser
Location: AMS

Re: EHAM 13-02-2009

Post by skycruiser »

ivo de groot wrote:737-300 met winglets, 73W

73W is de standaard voor B737-700WL
73G voor B737-700

73H voor B737-800WL
73J voor B737-900WL

Gr.
Eric
ivo de groot

Re: EHAM 13-02-2009

Post by ivo de groot »

73W is alleen 737-300 winglets
Bokkum
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8660
Joined: 18 Apr 2004, 21:53
Type of spotter: S5, biz prio
Location: AMS/SPL

Re: EHAM 13-02-2009

Post by Bokkum »

ivo de groot wrote:73W is alleen 737-300 winglets
Niet zo eigenwijs doen Ivo: http://www.airlinecodes.co.uk/arctypes.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
Image
ivo de groot

Re: EHAM 13-02-2009

Post by ivo de groot »

en op schiphol.nl transavia met 73G zonder winglets dus ???
User avatar
ErikFB
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1279
Joined: 23 Nov 2005, 21:38
Type of spotter: civil airliners
Subscriber Scramble: ErikFB
Location: IJsselstein (Ut)
Contact:

Re: EHAM 13-02-2009

Post by ErikFB »

HV heeft bij mijn weten geen kisten meer zonder winglets :?
ivo de groot

Re: EHAM 13-02-2009

Post by ivo de groot »

dan klopt schiphol.nl ook niet dus !
User avatar
James
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2340
Joined: 26 Aug 2003, 20:29
Type of spotter: NIET
Location: Almere

Re: EHAM 13-02-2009

Post by James »

Probleem met de winglets is dat de afhandelaar de types via de luchthaven moeten laten veranderen als kisten winglets krijgen.
Zo zie je bijvoorbeeld ook nog wel verkeerde a/c types in het ciss staan voor de AT machines daar wij niet door krjgen welke
machines upgraded zijn met winglets :wink:
Niets maar dan ook niets is zeker in de luchtvaart
User avatar
Dutch Spotter
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 913
Joined: 19 Jan 2005, 12:10
Location: Delft/EHRD/EHAM

Re: 737 winglets in de systemen

Post by Dutch Spotter »

voor zover ik weet:

7W3 = B737-300 mét winglets
7W5 = B737-500 mét winglets

Denk hierbij maar aan de 737's van Ukraine.

Gr DJ
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: 737 winglets in de systemen

Post by B767-300ER »

En om het helemaal verwarrend en compleet te maken.

een 73W is een B737-500Winglets
een 73C is een B737-300Winglets
een 73G is een B737-700Winglets
een 73H is een B737-800Winglets
een 73J is een B737-900Winglets

Betreffende Vlucht is uitgevoerd met de LN-BRS. En dat is in ieder geval een B737-500. Of die ondertussen ook winglets heeft heb ik geen idee van, heb de kist niet visueel gezien :wink:
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
T7
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 15518
Joined: 11 Aug 2004, 15:26
Type of spotter: S5/SBS
Location: EHAM/Hoofddorp

Re: 737 winglets in de systemen

Post by T7 »

Dutch Spotter wrote:voor zover ik weet:

7W3 = B737-300 mét winglets
7W5 = B737-500 mét winglets

Denk hierbij maar aan de 737's van Ukraine.

Gr DJ
DJ, they are not the official ICAO-types but are incorrect CISS-types.
En om het helemaal verwarrend en compleet te maken.

een 73W is een B737-500Winglets
een 73C is een B737-300Winglets
een 73G is een B737-700Winglets
een 73H is een B737-800Winglets
een 73J is een B737-900Winglets
Still not good, according ICAO DOC.8585 it is:
73G is normal 737-700
73W is 737-700 winglets
73C is 737-300 winglets
73E is 737-500 winglets

I know it is a bit confusing..I just heard Continental is now flying the first 757-300 with winglets..so after the 757-200 winglets (75W) what will they make of that new type..??
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: 737 winglets in de systemen

Post by B767-300ER »

T7 wrote:
Dutch Spotter wrote:voor zover ik weet:

7W3 = B737-300 mét winglets
7W5 = B737-500 mét winglets

Denk hierbij maar aan de 737's van Ukraine.

Gr DJ
DJ, they are not the official ICAO-types but are incorrect CISS-types.
En om het helemaal verwarrend en compleet te maken.

een 73W is een B737-500Winglets
een 73C is een B737-300Winglets
een 73G is een B737-700Winglets
een 73H is een B737-800Winglets
een 73J is een B737-900Winglets
Still not good, according ICAO DOC.8585 it is:
73G is normal 737-700
73W is 737-700 winglets
73C is 737-300 winglets
73E is 737-500 winglets

I know it is a bit confusing..I just heard Continental is now flying the first 757-300 with winglets..so after the 757-200 winglets (75W) what will they make of that new type..??
ok. toch apart dat alle klm 737-700winglets (af-fabriek!) als 73G in de systemen staat dan. de winglets zijn daarbij niet er later op gezet
All times are local times!

Regards, N.
Post Reply

Return to “Amsterdam - Schiphol”