Cathay visits en config

ImageImageForum for all matters concerning Amsterdam-Schiphol airport (and control zone, including heliport). Customary language is Dutch, but English is also accepted.

Moderator: gatso76

Forum rules
ImageImage
User avatar
Dutchman
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1839
Joined: 14 Sep 2002, 15:42
Location: Amsterdam

Cathay visits en config

Post by Dutchman »

Edit: ja, toch een los topic, zoals het al was..!

Wanneer is de B-HXL voor het laatste op Schiphol geweest?

Klopt het dat deze A340 van Cathay Pacific bijna nooit naar AMS wordt ingezet? Ik heb deze nog niet gezien na al die jaren.

Gr,

Dimitri
User avatar
phkza
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2258
Joined: 21 Nov 2005, 22:38
Type of spotter: Civil > Pics or it didn't happen!

Post by phkza »

Hmm, nu je het zegt. HXA t/m HXK heb ik allemaal een plaatje van, maar van de HXL t/m HXO dan weer niet...
User avatar
skycruiser
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1957
Joined: 19 Mar 2005, 21:46
Subscriber Scramble: skycruiser
Location: AMS

Post by skycruiser »

phkza wrote:Hmm, nu je het zegt. HXA t/m HXK heb ik allemaal een plaatje van, maar van de HXL t/m HXO dan weer niet...
De precieze details weet ik niet, maar ik ben er 99% zeker van dat enkele CX A343's onderling verschillen qua cabine-configuratie.
d.w.z.; CX270/271 is volgens mij alleen Business/Economy Class.
Enkele A343's zullen echter ook First Class hebben, en misschien een kleinere Economy Class. Deze worden normaliter op meer 'high-yield' bestemmingen ingezet (in Europa zouden dat LHR/FRA/CDG kunnen zijn).

Hetzelfde geldt voor vele andere grote maatschappijen in de wereld. Deze strategie wordt o.a. ook door KE, JL, NH, CI, BA, SQ toegepast. En ongetwijfeld door nog veel meer..

Gr.
Eric
User avatar
jfaltena
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3005
Joined: 09 Dec 2003, 17:08
Type of spotter: S4
Subscriber Scramble: jfaltena
Location: Home or @ any Airfield

Post by jfaltena »

Eerste keer dat ik deze zag op AMS was in oktober 2003... maar hij zal vast wel vaker geweest zijn na die tijd, gok ik...

Grtz, John
Flown from / to; AMS ATH BCN CDG EFL EWR FRA GMP INV LAX LGW LHR LPL MAN RTM SFO VIE YVR YYZ ZRH
Flown in: 300 310 319 320 321 330 737 747 747SP 757 767 Bae146 DC10 F70
Planned flights: none
User avatar
SPL
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 11364
Joined: 12 Oct 2003, 23:56
Type of spotter: None

Post by SPL »

Dimitri, laatste keer is op 07-01-2008 geweest, met een vertraging van 3 en een half uur. Misschien door slecht weer of dat een kist uitviel.


Groeten Martijn
*just doing my thing*
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Post by B767-300ER »

skycruiser wrote:De precieze details weet ik niet, maar ik ben er 99% zeker van dat enkele CX A343's onderling verschillen qua cabine-configuratie.
d.w.z.; CX270/271 is volgens mij alleen Business/Economy Class.
Enkele A343's zullen echter ook First Class hebben, en misschien een kleinere Economy Class. Deze worden normaliter op meer 'high-yield' bestemmingen ingezet (in Europa zouden dat LHR/FRA/CDG kunnen zijn).
Klopt, zowel de B-HXI, HXL, HXM,HXN en HXO hebben inderdaad een afwijkende stoelconfiguratie.(is inderdaad een first class aanwezig, ten koste van economy class)
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
SPL
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 11364
Joined: 12 Oct 2003, 23:56
Type of spotter: None

Post by SPL »

Als we toch bezig met statistieken :wink: !

B-HXI geen recent bezoek.
B-HXL zie mijn vorige reactie.
B-HXM geen recent bezoek.
B-HXN laatste keren: 27-08-2007, 29-01-2008, 09-8-2008 en 18-10-2008.
B-HXO laatste keer: 07-06-2008.


Groeten Martijn
*just doing my thing*
Michel
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 6953
Joined: 05 Oct 2002, 16:09

Post by Michel »

SPL wrote: B-HXI geen recent bezoek.
B-HXM geen recent bezoek.
HXI kom ik de afgelopen 3 jaar maar 2 keer tegen: 09-04-07 en 25-08-07. Als ik de HXM invoer krijg ik zelfs een error, dus die is al heeeeeel lang niet meer langsgeweest :wink:
User avatar
SPL
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 11364
Joined: 12 Oct 2003, 23:56
Type of spotter: None

Post by SPL »

Michel wrote:
SPL wrote:B-HXI geen recent bezoek.
HXI kom ik de afgelopen 3 jaar maar 2 keer tegen: 09-04-07 en 25-08-07.
Hum, nu ik B-HXI weer intype krijg ik het wel :? ! Geen idee wat ik net heb ingevoerd... Die nachtdiensten zijn niet goed voor me :wink: .


Groeten Martijn
*just doing my thing*
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Post by B767-300ER »

skycruiser wrote:De precieze details weet ik niet, maar ik ben er 99% zeker van dat enkele CX A343's onderling verschillen qua cabine-configuratie.
d.w.z.; CX270/271 is volgens mij alleen Business/Economy Class.
Enkele A343's zullen echter ook First Class hebben, en misschien een kleinere Economy Class. Deze worden normaliter op meer 'high-yield' bestemmingen ingezet (in Europa zouden dat LHR/FRA/CDG kunnen zijn).
Wel grappig dan dat per aankomende winter de capacitiet (inclusief first class) behoorlijk wordt uitgebreid naar AMS.... :
BOEING7E7 wrote:CX271/270
06:25 - 13:15 (momenteel met B-HUE)

Jawel, de Cathay weer terug met B747s na 7 jaar afwezigheid op een paar uitzonderingen na.
De 744's van Cathay hebben een 12F/47C/324Y pax configuratie, aanzienlijk meer als nu met de A340, en dus ook een first class
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
skycruiser
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1957
Joined: 19 Mar 2005, 21:46
Subscriber Scramble: skycruiser
Location: AMS

Post by skycruiser »

B767-300ER wrote:
skycruiser wrote:De precieze details weet ik niet, maar ik ben er 99% zeker van dat enkele CX A343's onderling verschillen qua cabine-configuratie.
d.w.z.; CX270/271 is volgens mij alleen Business/Economy Class.
Enkele A343's zullen echter ook First Class hebben, en misschien een kleinere Economy Class. Deze worden normaliter op meer 'high-yield' bestemmingen ingezet (in Europa zouden dat LHR/FRA/CDG kunnen zijn).
Wel grappig dan dat per aankomende winter de capacitiet (inclusief first class) behoorlijk wordt uitgebreid naar AMS.... :
BOEING7E7 wrote:CX271/270
06:25 - 13:15 (momenteel met B-HUE)

Jawel, de Cathay weer terug met B747s na 7 jaar afwezigheid op een paar uitzonderingen na.
De 744's van Cathay hebben een 12F/47C/324Y pax configuratie, aanzienlijk meer als nu met de A340, en dus ook een first class
Wat overigens niet hoeft te betekenen dat er op de AMS vluchten ook First Class wordt verkocht en service wordt verleend.
Het komt regelmatig voor dat airlines VIP's, en/of frequent flyers met hoge status (of oneworld Sapphire & Emerald) daar plaatsen, een betere stoel aanbieden maar service van Business Class geven.

Gr.
Eric
User avatar
330/340
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3430
Joined: 21 Jan 2004, 16:38
Type of spotter: S4 Civiel en militair transport
Location: Uithoorn

Post by 330/340 »

Kleine aanvulling:

De B-HXM, HXN en HXO zijn ex Singapore Airlines, de rest hebben ze af fabriek gekocht.

Ik had de HXM EHAM 27-03-2004
HXN EHAM 01-12-2003
HXO EHAM 06-07-2008 ( na hem op Londen 3 keer gezien te
hebben maar niet kunnen lezen $#&$#)
Grtz, Jan
klm641
Posts: 9
Joined: 10 Dec 2007, 08:11

Post by klm641 »

voor jullie info,


gisteren, zaterdag dus, stond de HXN op de H- buffer
User avatar
Dutchman
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1839
Joined: 14 Sep 2002, 15:42
Location: Amsterdam

re

Post by Dutchman »

Sinds CX weer met de 747-400 naar AMS vliegt hebben alleen ex-SQ 747's de vluchten uitgevoerd. Dit zijn de 747's van de HK* serie.
Enig idee waarom dit zo is? Zullen in de toekomst ook 747's van andere series schiphol bezoeken?

Ik neem zelf aan dat het met de configuratie te maken heeft.

Gr,

Dimitri
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: re

Post by B767-300ER »

Dutchman wrote:Sinds CX weer met de 747-400 naar AMS vliegt hebben alleen ex-SQ 747's de vluchten uitgevoerd. Dit zijn de 747's van de HK* serie.
Enig idee waarom dit zo is? Zullen in de toekomst ook 747's van andere series schiphol bezoeken?

Ik neem zelf aan dat het met de configuratie te maken heeft.

Gr,

Dimitri
Aan de configuratie zal dit niet liggen
In de B-HO* en B-HU* serie zijn de meeste 747's dezelfde configuraties als de B-HK* serie.

Afwijkend zijn de B-HUG, de B-HUD, de B-HOR en de B-HOO.
All times are local times!

Regards, N.
Post Reply

Return to “Amsterdam - Schiphol”