China Southern Airbus A380

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
Maikel van der Heijden
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 435
Joined: 06 Apr 2008, 17:02
Location: Utrecht

China Southern Airbus A380

Post by Maikel van der Heijden »

China Southern heeft vorige maand haar derde A380 in ontvangst mogen nemen en de vierde staat gepland voor deze zomer, van de totaal 5 in bestelling. Tot nu toe zijn alleen de vluchten Beijing-Guangzhou, Shanghai en Hong Kong gevlogen met deze machines (misschien hier en daar een uitzondering). Schiphol ontvangt dagelijk 2 maal de A330, nou heb ik wel is gelezen dat Amsterdam onder één van de A380 bestemmingen valt, wanneer gaat dit echter gebeuren? Gaan de A380's pas richting verre bestemmingen vliegen als ze daadwerkelijk allemaal zijn afgeleverd?

Groetjes,

Maikel
dvdzee
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 589
Joined: 12 Dec 2009, 15:40
Type of spotter: frequent

Re: China Southern Airbus A380

Post by dvdzee »

Maikel van der Heijden wrote:China Southern heeft vorige maand haar derde A380 in ontvangst mogen nemen en de vierde staat gepland voor deze zomer, van de totaal 5 in bestelling. Tot nu toe zijn alleen de vluchten Beijing-Guangzhou, Shanghai en Hong Kong gevlogen met deze machines (misschien hier en daar een uitzondering). Schiphol ontvangt dagelijk 2 maal de A330, nou heb ik wel is gelezen dat Amsterdam onder één van de A380 bestemmingen valt, wanneer gaat dit echter gebeuren? Gaan de A380's pas richting verre bestemmingen vliegen als ze daadwerkelijk allemaal zijn afgeleverd?

Groetjes,

Maikel
Dit is wat ik ervan "weet" heb gelezen :

Schipholtunnel wordt A380 sterk en waterdicht

SCHIPHOL - Het dak van de Schipholtunnel wordt de komende weken onder handen genomen. Daarmee moet het dak waterdicht en sterker worden.

De klus wordt uitgevoerd door Donker Vloeibaar Rubber uit IJmuiden. Dat bedrijf is ingehuurd door Heijmans, het vaste onderhoudsbedrijf van de luchthaven Schiphol.
De aanpak is om twee redenen noodzakelijk. De eerste is het feit dat vanaf 1 augustus Emirates dagelijks een Airbus A380 inzet op de route tussen Dubai en Schiphol. Ook China Southern heeft laten weten met de A380 te zullen komen.
De A380 is het grootste passagiersvliegtuig ter wereld en heeft daarmee ook een enorm gewicht. Bij de bouw van de Polderbaan is al rekening gehouden met dit toestel en ook viaducten zijn aangepast. Juist nu dagelijks deze luchtreus over het tunneldak gaat rijden, moet dat extra stevig zijn. De bovenzijde van de tunnel wordt daarom voorzien van 25 centimeter nieuw beton.

http://www.vandaag.nl/schiphol/nieuws/a ... waterdicht
User avatar
Hurricane
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5402
Joined: 05 Oct 2003, 18:03
Type of spotter: F4 + H5
Subscriber Scramble: Hurricane
Location: EHVB

Re: China Southern Airbus A380

Post by Hurricane »

Gaaf artikel Douwe. Leuk om te lezen dat Schiphol, stukje bij beetje A380-proof word gemaakt.

@Maikel = Vanuit CZ is aangegeven dat CDG de eerste bestemming word voor de A380 en SPL nummer 2. Echter, op Parijs CDG is ook nog steeds geen duidelijkheid over de planning van China Southern en dat werkt ook door voor Schiphol.

Ander puntje wat meewerkt (en wat toch onderschat word) is dat de Chinese politiek als counter actie op 'onze' Europese CO2-uitstoot tax een stevige vinger aan de pols houd -> hierdoor blijft de A380 momenteel nog steeds domestic vliegen.
Andere uitingen van deze invloeden zijn merkbaar op vertraagde afleveringen van alle 380's voor CZ en het aanstaand annuleren van de order voor Hong Kong Airlines (-> linkje) en omgooien van Airbus orders naar Boeing (zoals de B777-300 order van Air China & de A340-600 wissel bij China Eastern voor B777-300's).

Al met al blijft de komst van een CZ A380 zeer twijfelachtig komende periode :evil:
Groeten,
Ron
LJ
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 142
Joined: 29 Oct 2003, 19:22
Location: Heiloo, The Netherlands

Re: China Southern Airbus A380

Post by LJ »

Daarnaast loopt het allemaal niet zo goed met het aantal pax tussen Europa en China. Voor W12 staan een paar reducties op het programma (en niet allen bij KL en AF). Voor AMS komt daar nog bij dat CZ (maar ook KL) liever twee dagelijkse vluchten heeft dan 1. De discussie rondom ETS is dus meer een excuus dan iets wat CZ tegenhoudt naar CDG te vliegen met de A380.
Post Reply

Return to “'t Praethuys”