polderbaan wrote:Dat jaar 1968 kan niet correct zijn.
Je hebt in feite gelijk. Wat aan mijn uitspraak te onnauwkeurig is, is het begrip 'grotendeels'. Op zich is de routestructuur weinig veranderd, maar verhoudingsgewijs kleine veranderingen in de lucht hebben grote gevolgen op de grond. Uithoorn is een goed voorbeeld. Een kilometer eerder of later draaien zie je op de Departure Chart nauwelijks, maar het kan het verschil zijn tussen ergens een vliegtuig horen en trillende ramen van de herrie.
Tevens is het baangebruik veranderd en ook dat kan behoorlijk schelen. A'veen en A'dam zijn er bijvoorbeeld op vooruit gegaan, door nog maar een fractie van vroeger te starten van 09. Ik heb in Sloten gewoond, daar kwamen 's zomers de 747-200's ongeveer door de straat heen, op weg naar de States.
Enniewee, ik heb alle begrip voor klagers die door veranderingen van 'het systeem' in de herrie komen te zitten - en ik heb een hekel aan klagers die ergens gaan wonen waar de situatie waar ze over klagen al bestond voordat ze er woonden.
Angst hebben voor ongelukken respecteer ik altijd. Dat is een gevoel, en je kunt het hooguit irreëel vinden van een ander. Maar voor die ander is het heel reëel.
Erik