KLM praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
YS11
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 19642
Joined: 09 Mar 2010, 14:49

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by YS11 »

Avgeek wrote: 27 Jan 2021, 19:45 Zou haast zeggen dat KLM aan het voorsorteren is op een volledige Airbus-vloot, net zoals de Fransen willen
KLM, blijft Boeing,
AIR FRANCE,Airbus :wink:
Rgds,Martin.
User avatar
streep
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1795
Joined: 31 Jul 2003, 16:23
Type of spotter: F1.8 voor de scherpte diepte
Location: hangmatje

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by streep »

De widebody vloot van Air France bestaat voor 80% uit Boeing. Dat is een hoger percentage dan de KLM Widebody vloot.
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1003
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

YS11 wrote: 28 Jan 2021, 14:54
76-er wrote: 28 Jan 2021, 12:56 Opvallend veel korte 73tjes waarvan de lease dit of volgend jaar afloopt. Gôh, wat een toeval. ;)
:roll:
B737-700,KLC,neemt meer en meer die rol over,dus dat is niet zo gek,vanaf volgende maand de eerste E2

Yup. Gaat mijn ega, KL Europa Pursert, niet leuk vinden. ;)
Wel apart dat je de cabine vakbonden hier niet over hoort, die hebben dat waarschijnlijk niet eens in de gaten. Zoals gewoonlijk.
Inkjet
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 275
Joined: 30 Dec 2016, 21:37

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Inkjet »

PH-BGN heeft deze maand nog niet gevlogen. Misschien wordt dit toestel vervangen door de eerste E295? Aan de lease lijst te zien is PH-BGG ook snel uit de lease.
Last edited by Inkjet on 29 Jan 2021, 10:51, edited 2 times in total.
Inkjet
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 275
Joined: 30 Dec 2016, 21:37

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Inkjet »

YS11 wrote: 28 Jan 2021, 14:58
KLM, blijft Boeing,
AIR FRANCE,Airbus
Mogelijk wel de A320/1 voor KL over een aantal jaren, maar de afspraak over de wide bodies (777 en 787 voor KL) was al gemaakt voor COVID-19. Ik ben wel verbaasd over de AOM. Kleinere vliegtuigen beter passend na COVID-19? Het kan betekenen dat de hele vlootvervanging jaren is opgeschoven.
Last edited by Inkjet on 29 Jan 2021, 11:59, edited 1 time in total.
Biem
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 395
Joined: 05 Jan 2017, 13:49

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Biem »

Inkjet wrote: 29 Jan 2021, 10:46 PH-BGN heeft deze maand nog niet gevlogen. Misschien wordt dit toestel vervangen door de eerste E295? Aan de lease lijst te zien is PH-BGG ook snel uit de lease.
132 vs 142 stoelen, het bereik van de E295 is groter. En dat verschil van 10 stoelen valt weg als alle 5 de voorste rijen voor business gebruikt worden in de 737-700.
Inkjet
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 275
Joined: 30 Dec 2016, 21:37

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Inkjet »

Biem wrote: 29 Jan 2021, 11:23

132 vs 142 stoelen, het bereik van de E295 is groter. En dat verschil van 10 stoelen valt weg als alle 5 de voorste rijen voor business gebruikt worden in de 737-700.
Minder geluid en minder CO2 (dat laatste ook per seat).
User avatar
Avgeek
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 246
Joined: 29 Apr 2018, 23:02
Location: Leiden

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Avgeek »

Kan de KLM niet gewoon met een combi vliegen van E195s en A321's.

Met de Embraer kun je kosten besparen doordat je KLC inzet, salarissen liggen wat lager. En met de A321LR kun je de B738/739 vervangen, zo heb je ook narrowbodies die naar Afrika kunnen of de plas over kunnen op je dunne vluchten. Die A320 zie ik voor KLM meer als een bijzaak, voor HV is ie wel interessant, maar dat is voor een andere discussie :D
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8758
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Die airbus gaat er niet komen.
Dat vlootvernieuwing iets is uitgesteld is gezien de huidige tijd niet zo vreemd.
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
747classic
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 253
Joined: 30 May 2013, 15:38
Location: Near EHTW

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 747classic »

De laatste KLM 777-300ER, PH-BVW, heeft haar volledige decoratie op Portland gekregen en is op 28 jan teruggevlogen van Portland, via Moses Lake naar Seattle (Paine Field)
De naam is geworden : Canadian Rocky Mountain Parks / Park Canadian Rocky Mountain.
Foto (nog) niet beschikbaar.
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1003
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

Avgeek wrote: 29 Jan 2021, 13:14met de A321LR kun je de B738/739 vervangen, zo heb je ook narrowbodies die naar Afrika kunnen of de plas over kunnen op je dunne vluchten.
Op de (X)LR heeft Boeing geen antwoord, maar dat is niet het enige. Reken er maar op dat Neerlands’ machtigste vakbond ook (financiële) eisen gaat stellen mocht KL besluiten longhaul te gaan vliegen met narrowbodies. Eisen die het product prompt de markt uit zullen prijzen. Persoonlijke mening: briljant, die XLR. Eindelijk de perfecte hub-buster.
User avatar
Avgeek
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 246
Joined: 29 Apr 2018, 23:02
Location: Leiden

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Avgeek »

76-er wrote: 30 Jan 2021, 07:35
Avgeek wrote: 29 Jan 2021, 13:14met de A321LR kun je de B738/739 vervangen, zo heb je ook narrowbodies die naar Afrika kunnen of de plas over kunnen op je dunne vluchten.
Op de (X)LR heeft Boeing geen antwoord, maar dat is niet het enige. Reken er maar op dat Neerlands’ machtigste vakbond ook (financiële) eisen gaat stellen mocht KL besluiten longhaul te gaan vliegen met narrowbodies. Eisen die het product prompt de markt uit zullen prijzen. Persoonlijke mening: briljant, die XLR. Eindelijk de perfecte hub-buster.
De vakbonden(vooral de VNV) hebben geen pressiemiddel en hebben weinig speelruimte, mede door corona en het in eerste instantie weigeren van een loonoffer vorig jaar. Als die nu weer dwars gaan liggen kunnen ze op weinig sympathie rekenen(zou mij niks verbazen als Den Haag ze de nek persoonlijk omdraait dan, en AF is dan de grote winnaar).

Die XLR is idd een goed product, Boeing heeft de boot gemist door hun 757 niet te updaten.
Iemand91
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 185
Joined: 04 Apr 2017, 19:22

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Iemand91 »

747classic wrote: 30 Jan 2021, 07:06 De laatste KLM 777-300ER, PH-BVW, heeft haar volledige decoratie op Portland gekregen en is op 28 jan teruggevlogen van Portland, via Moses Lake naar Seattle (Paine Field)
De naam is geworden : Canadian Rocky Mountain Parks / Park Canadian Rocky Mountain.
Foto (nog) niet beschikbaar.
https://www.flickr.com/photos/planesguy/50885490033/
User avatar
niekkie
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 930
Joined: 26 Apr 2018, 21:39
Type of spotter: Civiel
Location: Amsterdam

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by niekkie »

niekkie wrote: 30 Jan 2021, 14:14 Just left for Malta (MLA) PH-BQM KL 9875 Runway 36C
voor een verfbeurtje?
Gr Niek
User avatar
747classic
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 253
Joined: 30 May 2013, 15:38
Location: Near EHTW

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 747classic »

Iemand91 wrote: 30 Jan 2021, 13:45
747classic wrote: 30 Jan 2021, 07:06 De laatste KLM 777-300ER, PH-BVW, heeft haar volledige decoratie op Portland gekregen en is op 28 jan teruggevlogen van Portland, via Moses Lake naar Seattle (Paine Field)
De naam is geworden : Canadian Rocky Mountain Parks / Park Canadian Rocky Mountain.
Foto (nog) niet beschikbaar.
https://www.flickr.com/photos/planesguy/50885490033/
Thx, de eerste foto van de PH-BVW in full paint, hopelijk een spoedige aflevering of toch eerst een tijdelijke opslag :(
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
Post Reply