KLM praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
cHabu
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5524
Joined: 22 Jan 2005, 20:49
Subscriber Scramble: cHabu
Location: Alkmaar / Wijchen
Contact:

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by cHabu »

glider wrote:BFY is gebouwd als combi, maar wordt gebruikt als all-pax.
KLM heeft toch geen enkele combi meer in gebruik als combi ?

Volgens mij al heel lang niet meer....
Image

=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)

Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
User avatar
E-R-I-C
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3805
Joined: 27 Aug 2004, 13:24

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by E-R-I-C »

KLM heeft zeker nog wel ‘echte’ Combi’s vliegen. Vooral MEX, JFK, LAX, ORD en ICN doen/deden ze vaak met Combi’s.
Eric
mac
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 535
Joined: 15 Apr 2010, 11:34
Type of spotter: military

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by mac »

De I, S, T, V en W vliegen nu nog rond als combi.
Inkjet
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 500
Joined: 30 Dec 2016, 21:37

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Inkjet »

phkza wrote:De A330's gaan er, zoals verwacht, definitief uit. Aldus eindbaas Ben Smith.

https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... a330-vloot
Interessant is dat het lijkt alsof de uitfasering van enkele 747's nu weer naar achteren lijkt te zijn geschoven. Zou dat kunnen betekenen dat een of meer 330's eerder vertrekken dan sommige 747's?
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Ik zie nergens dat de uitfaseringen van de 747 verder naar achter worden geschoven dan de laatste planning?

Wellicht interessant bij dit nieuwsfeit zijn de lopende leases:

PH-AOA EIGENDOM
PH-AOB EIGENDOM
PH-AOC EIGENDOM
PH-AOD EIGENDOM
PH-AOE EIGENDOM
PH-AOF EIGENDOM
PH-AOM 30 nov 2022
PH-AON 10 apr 2021

PH-AKA 27 feb 2022
PH-AKB 20 mar 2022
PH-AKD 31 mei 2022
PH-AKE EIGENDOM
PH-AKF 8 dec 2022
All times are local times!

Regards, N.
737freak
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 80
Joined: 05 Apr 2015, 20:28
Subscriber Scramble: René Dijkema

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 737freak »

Ik had verwacht dat het grootste gedeelte van de Bus vloot lease zou zijn.
Gaat men deze kisten een beetje goed kunnen slijten op de 2e hands markt? Hoe is deze voor A330's van 5-15 jaar oud?
User avatar
KLMSafetyHerald
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 210
Joined: 16 Oct 2018, 16:11
Subscriber Scramble: KsH
Location: Netherlands
Contact:

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by KLMSafetyHerald »

PH-BKD vliegt nu als BOE213 een testvlucht....
Fly comfortably through KLM SafetyHerald.com!
User avatar
KLMSafetyHerald
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 210
Joined: 16 Oct 2018, 16:11
Subscriber Scramble: KsH
Location: Netherlands
Contact:

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by KLMSafetyHerald »

Inkjet wrote:Interessant is dat het lijkt alsof de uitfasering van enkele 747's nu weer naar achteren lijkt te zijn geschoven.
Denk dat dat door de uitspraak komt:

Overigens is volgens hem ook nog niet duidelijk wanneer de Boeing 747-400 exact verdwijnt.

Gezien de eerdere uitfaseer-planning zou je kunnen zeggen dat het wel bekend is, maar dat ze hier niet aan vast houden en dat deze voorlopig nog aangepast kan worden aan de hand van de nog te leveren bestelde vliegtuigen en eventueel de nu bekend gemaakte uitfaseringsplannen van de Airbussen.....

----

Daarnaast staat de PH-BKF op positie 5 op de assemblagelijn, deze zal dus binnenkort naar buiten gaan.....

P.s. is er al een eventuele afleveringsdatum gepland voor de PH-BKD
Fly comfortably through KLM SafetyHerald.com!
Frank Mink
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 704
Joined: 01 Jun 2003, 01:17
Subscriber Scramble: Frank Mink

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Frank Mink »

CaptainRoPro wrote:
Inkjet wrote: P.s. is er al een eventuele afleveringsdatum gepland voor de PH-BKD
viewtopic.php?p=949331#p949331
Hier wordt 13 november als afleverdatum genoemd.

Greetz,
Frank Mink
http://www.tristaraviation.org
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

CaptainRoPro wrote:
Inkjet wrote:Interessant is dat het lijkt alsof de uitfasering van enkele 747's nu weer naar achteren lijkt te zijn geschoven.
Denk dat dat door de uitspraak komt:

Overigens is volgens hem ook nog niet duidelijk wanneer de Boeing 747-400 exact verdwijnt.

Gezien de eerdere uitfaseer-planning zou je kunnen zeggen dat het wel bekend is, maar dat ze hier niet aan vast houden en dat deze voorlopig nog aangepast kan worden aan de hand van de nog te leveren bestelde vliegtuigen en eventueel de nu bekend gemaakte uitfaseringsplannen van de Airbussen.....

----
Gezien deze uitspraak zou een en ander mijns inziens ook versneld kunnen worden ipv vertraagd. Net hoe je het leest.

Overigens snap ik deze uitspraak wel. Alle uitfaseerdata in het verleden konden ook wel eens (licht) afwijken van de planning. De kisten zijn in eigendom en men kan dus zelf bepalen wanneer men ermee stopt, uiteraard rekening houdend dat je het vliegerkorps vanuit de RVL wel op peil gehouden dient te worden. Teveel 74 vliegers voor te weinig kisten kost geld, te weinig vliegers voor teveel 74 kisten (dus bijscholen) voor een korte periode kost ook veel geld.
All times are local times!

Regards, N.
Iemand91
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 276
Joined: 04 Apr 2017, 19:22

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Iemand91 »

"Right now, we are assuming they [the 787s] stay in the Air France fleet," Smith said during a webcasted investor briefing on 5 November, but he noted that the airline's relatively small fleet of 10 787-9s – nine in service, one still on order – gives it "a lot of flexibility", and added: "We can look at moving those aircraft to KLM in future."
https://www.flightglobal.com/news/artic ... la-462013/
Inkjet
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 500
Joined: 30 Dec 2016, 21:37

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Inkjet »

B767-300ER wrote:Ik zie nergens dat de uitfaseringen van de 747 verder naar achter worden geschoven dan de laatste planning?
In de KLM B747 farewell groep op Facebook is een update van uitfaserings-data verschenen. Hierin staat dat nu weer vier 747's tot in 2021 blijven (BFN/V/W/Y). Maar ik zie nu ook dat de leases voor enkele A330's zijn verlengd, of dat ze zijn overgenomen. Op die manier kom je dan toch weer na de 747's uit.
User avatar
KLMSafetyHerald
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 210
Joined: 16 Oct 2018, 16:11
Subscriber Scramble: KsH
Location: Netherlands
Contact:

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by KLMSafetyHerald »

Is er al iets bekend over onze verloren B738 PH-BCL de "pechvogel"...

Als deze dit jaar nog geleverd zou moeten worden zullen ze eerdaags volgens mij toch moeten beginnen, lijkt mij?
Fly comfortably through KLM SafetyHerald.com!
SoWxss
Posts: 4
Joined: 14 Oct 2019, 10:03

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by SoWxss »

76-er wrote:Iemand met een schatting van de uren/cycles van BFY?
Circa 89.000 uren en 10.230 cycles (per begin oktober 2019).
B777-300ER
Posts: 7
Joined: 17 Oct 2018, 15:44

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B777-300ER »

Hoe zit het met de vervanging van de A330's?
Post Reply

Return to “'t Praethuys”