KLM praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Meen ergens gelezen te hebben 21/8 op Amsterdam.
All times are local times!

Regards, N.
Iemand91
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 276
Joined: 04 Apr 2017, 19:22

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Iemand91 »

Staat hier ook voor 20 augustus delivery en dus aankomst op Schiphol op 21 augustus.

PH-CKA heeft na D-check in Xiamen ook de nieuwe dolphin livery. Vanmorgen op Schiphol aangekomen:

Image
Bron: https://www.flickr.com/photos/142255795 ... 868186384/
zark
Scramble Newbie
Scramble Newbie
Posts: 30
Joined: 10 Jan 2018, 11:46
Location: Near EHWO

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by zark »

B767-300ER wrote:De A220 is voor KLM met de slotproblematiek juist niet interessant. Om te groeien zal er meer pax per slot moeten worden vervoerd. Dat ga je met een A220 niet redden
Dat is dan ook gelijk de interessante vraagstelling: KLC heeft natuurlijk een aantal bestemmingen waar de vraag niet zo groot is, maar die wel aangeboden worden voor het complete aanbod. Hoe is de strategie van KL/KLC met die bestemmingen als je dat afzet tegen die slots en eventuele groei van passagiers per slot?
Ik ben niet zo ingevoerd in het beleid van de groep, dus ben daar benieuwd naar.
Best regards,
Maarten
Iemand91
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 276
Joined: 04 Apr 2017, 19:22

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Iemand91 »

nemaco
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 692
Joined: 30 Jun 2008, 20:41

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by nemaco »

Was al heel lang bekend
User avatar
YS11
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 23666
Joined: 09 Mar 2010, 14:49

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by YS11 »

nemaco wrote:Wat is de de exacte delivery date in augustus van PH-BHP, de laatste 787-900 (nr 13)?
Staat voor morgen (17/8) in de planning, 1000lt
Rgds,Martin.
Iemand91
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 276
Joined: 04 Apr 2017, 19:22

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Iemand91 »

nemaco wrote:Was al heel lang bekend
Dan ben ik dat vergeten denk ik. :oops:
Dit forum is wat dat betreft ook niet het makkelijkst om iets dergelijks terug te vinden in een topic.
YS11 wrote:
nemaco wrote:Wat is de de exacte delivery date in augustus van PH-BHP, de laatste 787-900 (nr 13)?
Staat voor morgen (17/8) in de planning, 1000lt
De levering van PH-BHP betekent ook een einde van ruim 47 jaar aan Everett toestellen aan KLM.
Sinds de eerste 747-200 PH-BUA in januari 1971 is er elk jaar wel 1 of meer toestellen vanuit Everett naar Amsterdam gekomen (tot 8 stuks aan toe in 2016)
Soms een enkele keer even geen toestel, maar dan stonden meestal nog orders open.

De komende jaren gaan daar geen nieuwe toestellen meer vandaan komen; een extra 787-9 of 777-300ER zou niet heel raar zijn maar (mij) nog niet bekend.
En het is maar de vraag óf ze ooit de 777-9 nemen (de -8 lijkt me sowieso uitgesloten) en als ze dat al doen gaat dat nog jaren duren voordat die komen.

Toch weer een niet al te nuttig weetje. :mrgreen:
nemaco
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 692
Joined: 30 Jun 2008, 20:41

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by nemaco »

Er komen tussen juni 2019 en augustus 2021 nog 8 x 787-10’s bij
Iemand91
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 276
Joined: 04 Apr 2017, 19:22

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Iemand91 »

nemaco wrote:Er komen tussen juni 2019 en augustus 2021 nog 8 x 787-10’s bij
Die komen niet uit Everett. :wink:
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Die 787-10 worden gebouwd in Charleston maar gewoon afgeleverd vanuit Everett hoor.
En kwam er ook nog niet 1/2 77W bij?

De 777-8 bestaat volgens mij niet.
All times are local times!

Regards, N.
Biem
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 468
Joined: 05 Jan 2017, 13:49

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Biem »

B767-300ER wrote:Die 787-10 worden gebouwd in Charleston maar gewoon afgeleverd vanuit Everett hoor.
En kwam er ook nog niet 1/2 77W bij?

De 777-8 bestaat volgens mij niet.
nieuwe 77W's zijn nog niet bevestigd en de 777X bestaat uit de 777-8 en 777-9.

Mvg, Biem
Iemand91
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 276
Joined: 04 Apr 2017, 19:22

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Iemand91 »

B767-300ER wrote:Die 787-10 worden gebouwd in Charleston maar gewoon afgeleverd vanuit Everett hoor.
De tot nu toe geleverde 787-10's zijn vanuit Charleston geleverd.
En kwam er ook nog niet 1/2 77W bij?
Niet bekend. Vooralsnog niet.
De 777-8 bestaat volgens mij niet.
Nog niet écht nee.
User avatar
XYZ
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 4190
Joined: 28 Feb 2003, 17:54

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by XYZ »

'KLM to start wet-leasing B737s from Transavia in late 3Q18'

https://www.ch-aviation.com/portal/index

Wie weet er meer?
Inkjet
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 502
Joined: 30 Dec 2016, 21:37

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Inkjet »

XYZ wrote:'KLM to start wet-leasing B737s from Transavia in late 3Q18'

https://www.ch-aviation.com/portal/index

Wie weet er meer?
Zie het Transavia onderwerp.
godsbeloved
Posts: 20
Joined: 10 Dec 2015, 00:10

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by godsbeloved »

Zojuist heeft de PH-BHF de vlucht naar Houston afgebroken en een voorzorgslanding gemaakt op Schiphol. Iemand een idee why?
Post Reply

Return to “'t Praethuys”