KLM praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Speciaal voor Moffel... Naar aanleiding van ArkeFly topic

KLM0744 uit Lima vandaag DIK vertraagd ;)
Komt maar liefts 2 uur later aan op AMS....

Je zou er maar in zitten ;)

Hopelijk is de boodschap duidelijk zo.

Niels.
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
Gietje
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3334
Joined: 03 May 2009, 14:33
Type of spotter: If it's got wings and engines...
Subscriber Scramble: Gideon van Dijk
Location: Rotterdam

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Gietje »

B767-300ER wrote:Speciaal voor Moffel... Naar aanleiding van ArkeFly topic

KLM0744 uit Lima vandaag DIK vertraagd ;)
Komt maar liefts 2 uur later aan op AMS....

Je zou er maar in zitten ;)

Hopelijk is de boodschap duidelijk zo.

Niels.
Ik stel voor dat we een apart "absurde hoeveelheid vertraging" topic instellen :mrgreen:
Cheers,
Gideon
My photos at Flickr: http://www.flickr.com/photos/39101604@N08/
User avatar
ErikFB
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1279
Joined: 23 Nov 2005, 21:38
Type of spotter: civil airliners
Subscriber Scramble: ErikFB
Location: IJsselstein (Ut)
Contact:

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by ErikFB »

Alles boven de 2 uur :mrgreen: :M-):
User avatar
nuckleuz
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1515
Joined: 07 Feb 2005, 19:16
Type of spotter: None
Subscriber Scramble: No
Location: Alphen aan den Rijn

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by nuckleuz »

Gietje wrote:
B767-300ER wrote:Speciaal voor Moffel... Naar aanleiding van ArkeFly topic

KLM0744 uit Lima vandaag DIK vertraagd ;)
Komt maar liefts 2 uur later aan op AMS....

Je zou er maar in zitten ;)

Hopelijk is de boodschap duidelijk zo.

Niels.
Ik stel voor dat we een apart "absurde hoeveelheid vertraging" topic instellen :mrgreen:
Heel graag!

Dan is dat een topic wat ik in ieder geval niet hoef te lezen 8)
User avatar
mrbean
Posts: 22
Joined: 09 Feb 2011, 14:16
Type of spotter: Civil

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by mrbean »

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje,
ik las net op Skyteam wikipedia bij de livery's dat er een Klm Md-11 in Skyteam kleuren aan komt.
Kan iemand dat bevestigen aangezien ze over een paar jaar weggaan die Md-11's.

Mvg,

Ronald.

http://en.wikipedia.org/wiki/SkyTeam
Flown in: 737,738,A319,A320,A321

Image
User avatar
wild weasel
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1455
Joined: 27 Jul 2010, 02:40
Type of spotter: picked up my old hobby!
Subscriber Scramble: wild weasel

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by wild weasel »

mrbean wrote:Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje,
ik las net op Skyteam wikipedia bij de livery's dat er een Klm Md-11 in Skyteam kleuren aan komt.
Kan iemand dat bevestigen aangezien ze over een paar jaar weggaan die Md-11's.

Mvg,

Ronald.

http://en.wikipedia.org/wiki/SkyTeam
Als dat zo is, awesome!!! :bthumb: :shocked!: :onfire:
Shoot first, edit later! :-)
User avatar
ErikFB
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1279
Joined: 23 Nov 2005, 21:38
Type of spotter: civil airliners
Subscriber Scramble: ErikFB
Location: IJsselstein (Ut)
Contact:

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by ErikFB »

Ach weer eens wat anders, doet mij denken aan de DC10 van NW in het hybride schema. Some liked it, some hated it. En de DC-10's waren toen ook al aardig op leeftijd. Maar van mij mag het hoor, een MD-11 in Skyteam-c/s ;-)
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Het LIJKT mij vrij stug. Daarbij is een wiki iets wat iedereen zelf kan veranderen ;)
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
streep
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1812
Joined: 31 Jul 2003, 16:23
Type of spotter: F1.8 voor de scherpte diepte
Subscriber Scramble: Ferdinand Peters
Location: hangmatje

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by streep »

Normaal worden de toestellen na afloop van een D-check gespoten, dan is het dus een relatief kleine moeite om hem grijs/zilver te spuiten ipv blauw.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

en juist daarom denk ik dat het niet gebeurd... Als ik het goed heb gaan ze er allemaal voor hun volgende D-check uit.....
(of was dat nou de C-check)
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
Bennie
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 16438
Joined: 02 Mar 2009, 15:12
Type of spotter: Military (numbers & photography)
Subscriber Scramble: Ofcourse
Location: @ home, @ work or elsewhere in the world!

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Bennie »

Starbucks wrote:Airbus gaat van zijn A330-300 een variant aanbieden met een hoger MTOM van 235t, volgens het artikel zouden er deliveryslots vanaf Q1 2012 beschikbaar komen.

Misschien hoort KLM bij een van de eerste klanten voor deze variant.

http://www.flightglobal.com/articles/20 ... range.html
Als je weet dat het MTOW van een A330-200 al 233 ton is, dan gaan mijn haren nu al overeind staan van bovenstaand gewicht, wetende dat er enige tientallen extra stoelen in een -300 staan t.o.v. een -200. Extra stoelen is extra gewicht, dus met een dusdanig laag MTOW betekent dit een zeer beperkte range!
Ben
Scramble member, reader & contributor since 1984
User avatar
Bennie
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 16438
Joined: 02 Mar 2009, 15:12
Type of spotter: Military (numbers & photography)
Subscriber Scramble: Ofcourse
Location: @ home, @ work or elsewhere in the world!

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Bennie »

B767-300ER wrote:en juist daarom denk ik dat het niet gebeurd... Als ik het goed heb gaan ze er allemaal voor hun volgende D-check uit.....
(of was dat nou de C-check)
Nee, het is inderdaad de D-check, en de eerste (PH-KCA/KCB) zijn weer aan de beurt in het begin van 2014.
Maarrrrrrrr, ze zijn op dit moment nog niet allemaal in de D-check geweest, dus wie weet gebeurt het nog :)
Ben
Scramble member, reader & contributor since 1984
User avatar
Starbucks
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 493
Joined: 10 Mar 2008, 20:27
Type of spotter: Female (Cabin) Crew
Subscriber Scramble: Starbucks
Location: Hillegom, Netherlands
Contact:

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Starbucks »

Bennie wrote:
Starbucks wrote:Airbus gaat van zijn A330-300 een variant aanbieden met een hoger MTOM van 235t, volgens het artikel zouden er deliveryslots vanaf Q1 2012 beschikbaar komen.

Misschien hoort KLM bij een van de eerste klanten voor deze variant.

http://www.flightglobal.com/articles/20 ... range.html
Als je weet dat het MTOW van een A330-200 al 233 ton is, dan gaan mijn haren nu al overeind staan van bovenstaand gewicht, wetende dat er enige tientallen extra stoelen in een -300 staan t.o.v. een -200. Extra stoelen is extra gewicht, dus met een dusdanig laag MTOW betekent dit een zeer beperkte range!
De −300 is dan ook de basisversie van de A330 gelanceerd in 1987 met eerste levering in 1994, de −200 is een verkortte longer range versie met "hetzelfde" MTOM en is gelanceerd in 1995 met eerste levering in 1998.

Je levert dus capaciteit van de −300 in voor meer peut en dus meer bereik.
nemaco
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 692
Joined: 30 Jun 2008, 20:41

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by nemaco »

PH-KCC is terug sinds 6-3-11. Op dezelfde dag is PH-KCD naar Xiamen gevlogen voor de D-check. Over 6 weken wordt KCD verwisseld met KCG. Dat is voorlopig de laatste van het treintje KL MD11's D-checks. KCG is eind mei gereed dus uiterlijk dan weten we het!
Bennie wrote:
B767-300ER wrote:en juist daarom denk ik dat het niet gebeurd... Als ik het goed heb gaan ze er allemaal voor hun volgende D-check uit.....
(of was dat nou de C-check)
Nee, het is inderdaad de D-check, en de eerste (PH-KCA/KCB) zijn weer aan de beurt in het begin van 2014.
Maarrrrrrrr, ze zijn op dit moment nog niet allemaal in de D-check geweest, dus wie weet gebeurt het nog :)
User avatar
Starbucks
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 493
Joined: 10 Mar 2008, 20:27
Type of spotter: Female (Cabin) Crew
Subscriber Scramble: Starbucks
Location: Hillegom, Netherlands
Contact:

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Starbucks »

Tijdens de halfjaar cijfer presentatie in november had Hartman het er nog over dat het uitfaseren in 2014 gaat beginnen, mocht dat nog steeds zo zijn zie ik dus geen D-Check/HMV meer komen.

Bijbehorend Parool artikel:
http://www.parool.nl/parool/nl/30/ECONO ... -uit.dhtml
Post Reply

Return to “'t Praethuys”