KLM praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
patrick@tediek.com
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 632
Joined: 01 Aug 2006, 17:33
Location: Amsterdam

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by patrick@tediek.com »

Weet iemand wat de tellerstand is bij aankomst MHV?
Iemand91
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 213
Joined: 04 Apr 2017, 19:22

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Iemand91 »

patrick@tediek.com wrote:Weet iemand wat de tellerstand is bij aankomst MHV?
Hier ook benieuwd naar.
aws747
Scramble Newbie
Scramble Newbie
Posts: 46
Joined: 11 Mar 2004, 23:19

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by aws747 »

BFS heeft 121020 uurtjes op de teller.
User avatar
Bennie
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 15554
Joined: 02 Mar 2009, 15:12
Type of spotter: Military (numbers & photography)
Subscriber Scramble Magazine: Ofcourse
Location: @ home, @ work or elsewhere in the world!

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Bennie »

aws747 wrote:BFS heeft 121020 uurtjes op de teller.
En ± 13,632 cycles gemaakt.
Ben
Scramble member, reader & contributor since 1984
nemaco
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 616
Joined: 30 Jun 2008, 20:41

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by nemaco »

A330 gaat dus toch weer vliegen voor KLM: https://luchtvaartnieuws.nl/nieuws/cate ... liegtuigen

Ik neem aan dat er binnenkort een paar in storage zullen worden gezet in Mojave woestijn totdat er weer extra capaciteit nodig zal zijn.
Biem
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 418
Joined: 05 Jan 2017, 13:49

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Biem »

nemaco wrote:A330 gaat dus toch weer vliegen voor KLM: https://luchtvaartnieuws.nl/nieuws/cate ... liegtuigen

Ik neem aan dat er binnenkort een paar in storage zullen worden gezet in Mojave woestijn totdat er weer extra capaciteit nodig zal zijn.
Waarom niet op Schiphol of desnoods Teruel?
mac
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 485
Joined: 15 Apr 2010, 11:34
Type of spotter: military

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by mac »

Het licht er natuurlijk aan hoeveel er weer gaan vliegen maar kan me voorstellen dat boven een bepaald percentage elk vliegtuig blijft vliegen maar minder frequent. Dit om ze in een luchtwaardige conditie te houden. Maarja aangezien niemand kan voorspellen hoe de luchtvaart er over 6 maanden dan wel een jaar uitziet is het koffiedik kijken of ze wel of niet de woestijn in gaan.
nemaco
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 616
Joined: 30 Jun 2008, 20:41

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by nemaco »

Schiphol parkeergelden te duur en klimaat slecht voor behoud van het vliegtuig. Teruel lage parkeerkosten maar minder goed klimaat (met name winter) dan Mojave.
Biem wrote:
nemaco wrote:A330 gaat dus toch weer vliegen voor KLM: https://luchtvaartnieuws.nl/nieuws/cate ... liegtuigen

Ik neem aan dat er binnenkort een paar in storage zullen worden gezet in Mojave woestijn totdat er weer extra capaciteit nodig zal zijn.
Waarom niet op Schiphol of desnoods Teruel?
mac
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 485
Joined: 15 Apr 2010, 11:34
Type of spotter: military

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by mac »

Anders was Twente wellicht ook nog een optie geweest. Tot wanneer rekent Schiphol eigenlijk geen parkeerkosten? Toen KLM massaal kisten ging parkeren schrapte Schiphol (en wellicht ook andere luchthavens) parkeerkosten.
Iemand91
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 213
Joined: 04 Apr 2017, 19:22

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Iemand91 »

aws747 wrote:BFS heeft 121020 uurtjes op de teller.
Bennie wrote: En ± 13,632 cycles gemaakt.
Bedankt!
Iemand91
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 213
Joined: 04 Apr 2017, 19:22

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Iemand91 »

Iemand91 wrote:Heeft iemand een idee hoe lang de luchtbrug met de 3 747's nog aanblijft?
Oorspronkelijk sprak men over 2 toestellen voor 6-8 weken maar ondertussen vliegen er 3 heen en weer (die het zichtbaar druk hebben).
Ze zijn nu 5 weken bezig...
Iemand een idee?

Vandaag is de 7e week ingegaan; is het volgende week klaar of gaan deze vluchten nog wel even door?
737freak
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 75
Joined: 05 Apr 2015, 20:28
Subscriber Scramble Magazine: René Dijkema

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 737freak »

Zolang het rendabel blijft zullen de 3 Combi's heen en weer blijven pendelen. Volgens mij momenteel in totaal zo'n 14x per week. Oftewel: de cargo yields storten weer in omdat allerlei airlines belly capacity erbij plussen, of de machines lopen tegen dure onderhoudswerkzaamheden aan, of de brandstofprijs schiet weer omhoog. Zolang het huidige plan winst maakt zal men het door blijven zetten, ook na die initiële 8 weken.

En op basis van dit artikel houdt de vraag nog wel even aan:
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... naar-china
Oftewel: paarden + Philips apparatuur heen; medische hulpmiddelen mee terug...
Iemand91
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 213
Joined: 04 Apr 2017, 19:22

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Iemand91 »

Lijkt er inderdaad op dat ze nog een tijdje langer mogen blijven vliegen:
https://luchtvaartnieuws.nl/nieuws/cate ... n-de-lucht
User avatar
TNCA
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 64
Joined: 03 Jun 2011, 17:26
Type of spotter: Scramble Addict

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by TNCA »

KL557/8 77W voor repatrieren?
Inkjet
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 332
Joined: 30 Dec 2016, 21:37

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Inkjet »

Ja.
Post Reply