KLM praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

Jawel, maar bredere cabine = bredere stoelen.
User avatar
Fiets
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 277
Joined: 09 Dec 2008, 10:37
Type of spotter: S5F2
Subscriber Scramble: HR
Location: Schiphol/Hoofddorp

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Fiets »

76-er wrote:Wat je zegt, MP-historie. Da's anders. ;) 18 Per dag staat me bij.

Als passagier, geef mij maar de 74. Alles is beter dan 3-4-3 in de 77 of 3-3-3 in de 78. Zolang ie heel blijft hè..

Long live the Queen! :worship:
Tegenwoordig mijd ik de KLM 777, vroeger met de 3-3-3 opstelling goed te doen, maar sinds de smalle stoelen en de smalle gangpaden met de 3-4-3 opstelling ...
Rgds/Henk
User avatar
Arjenp
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1677
Joined: 01 Jan 2009, 09:58

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Arjenp »

Fiets wrote:En zou morgen weer aan het werk moeten:
KL 9956 /26 26 NWI AMS 1430
KL 1847 /26 26 AMS VIE 1715
KL 1848 /26 26 VIE AMS 1955
Is nu weer terug onderweg van de C-check. En het eerste probleem gaat alweer in het boek :D
Inkjet
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 502
Joined: 30 Dec 2016, 21:37

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Inkjet »

De EZR is vandaag naar NWI gevlogen als KL9955 en kort daarna kwam de EZS als 9956 terug. Jammer dat dit niet met de KL1507/8 gecombineerd kon worden ;)

P.S. weet iemand of de E190's als voorbereiding op de verplichting per juni 2020 (Europa) binnenkort met de nieuwe ADS-B transponders (met positie informatie) worden uitgerust? De meeste KLM E190's hebben dit momenteel nog niet.
Inkjet
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 502
Joined: 30 Dec 2016, 21:37

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Inkjet »

787-8 wrote:TUI zit met haar 787 rond de 17
Hopelijk ziet KLM kans om met het toenemen van het aantal toestellen het gebruik te optimaliseren. Je ziet het wel langzaam toenemen in de tijd. Momenteel even niet met het onderhoud op de BHI.
Iemand91
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 276
Joined: 04 Apr 2017, 19:22

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Iemand91 »

@ 747classic; waarom ga je er trouwens vanuit dat KLM dan met een full pax 747 moet doorvliegen en niet een 747-combi?
787-8
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 187
Joined: 24 Oct 2016, 18:45

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 787-8 »

Omdat er voor er de combi een alternatief is.
Daarbij is er het slotprobleem op Amsterdam. Als je wilt groeien kan dat bijna alleen maar door inzet van grotere machines?
User avatar
747classic
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 376
Joined: 30 May 2013, 15:38
Location: Near EHTW

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 747classic »

Iemand91 wrote:@ 747classic; waarom ga je er trouwens vanuit dat KLM dan met een full pax 747 moet doorvliegen en niet een 747-combi?

- Doorvliegen met een vliegtuig met hoge pax capaciteit heeft momenteel prioriteit (slotproblemen AMS)
- De dedicated all pax 747 PH-BFN heeft een "niet geplande " D-check gekregen, ten einde tot het eind van de 747 operatie productie te kunnen leveren.
- De PH-BFY, zal voorlopig laatste D-check krijgen en opereert ook in all pax configuratie.
- Het tot het eind doorvliegen met zowel een paar 747 combi's als enkele all pax machines geeft indelingtechnische problemen bij onverhoopte AOG.
- Waarschijnlijk zullen CUR en PBM (747 all pax) en enkele NAD bestemmingen de laatste 747 routes zijn.

Gezien de bovenstaande gegevens/argumenten lijkt het zeer waarschijnlijk dat KLM zijn 747combi's eerder uitfaseerd (of ombouwd to all pax configuaratie), ten einde tot het einde (2021-2022 ?) met een voldoende aantal all pax 747's economisch te kunnen opereren.
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
Iemand91
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 276
Joined: 04 Apr 2017, 19:22

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Iemand91 »

747classic wrote:
Iemand91 wrote:@ 747classic; waarom ga je er trouwens vanuit dat KLM dan met een full pax 747 moet doorvliegen en niet een 747-combi?

- Doorvliegen met een vliegtuig met hoge pax capaciteit heeft momenteel prioriteit (slotproblemen AMS)
- De dedicated all pax 747 PH-BFN heeft een "niet geplande " D-check gekregen, ten einde tot het eind van de 747 operatie productie te kunnen leveren.
- De PH-BFY, zal voorlopig laatste D-check krijgen en opereert ook in all pax configuratie.
- Het tot het eind doorvliegen met zowel een paar 747 combi's als enkele all pax machines geeft indelingtechnische problemen bij onverhoopte AOG.
- Waarschijnlijk zullen CUR en PBM (747 all pax) en enkele NAD bestemmingen de laatste 747 routes zijn.

Gezien de bovenstaande gegevens/argumenten lijkt het zeer waarschijnlijk dat KLM zijn 747combi's eerder uitfaseerd (of ombouwd to all pax configuaratie), ten einde tot het einde (2021-2022 ?) met een voldoende aantal all pax 747's economisch te kunnen opereren.
Ah, vandaar. Klinkt logisch inderdaad. Maar goed; I'm all for it; hoe langer de 747 hoe mooier.
Zou er eigenlijk nog eens een vlucht mee moeten maken en niet wachten op nog een farewell flights zoals bij de MD-11.

Oh, en NAD bestemming?
Inkjet
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 502
Joined: 30 Dec 2016, 21:37

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Inkjet »

De KLM heeft op haar blog de configuratie van de B787-10 bekend gemaakt: 38 WBC, 36 economy comfort en 264 economy, 338 totaal. De 787-9 heeft 30, 48, 216 en 294. Meer WBC, minder comfort en veel meer economy dus.
User avatar
Arjenp
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1677
Joined: 01 Jan 2009, 09:58

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Arjenp »

Inkjet wrote:De KLM heeft op haar blog de configuratie van de B787-10 bekend gemaakt: 38 WBC, 36 economy comfort en 264 economy, 338 totaal. De 787-9 heeft 30, 48, 216 en 294. Meer WBC, minder comfort en veel meer economy dus.
Het kan aan mijn rekenkunsten liggen maar zoals je het schrijft gaan ze 38 naar 30 WBC, wat minder zou zijn en dus meer economy comfort :D
User avatar
pjotrtje
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3359
Joined: 30 Jan 2004, 10:12
Subscriber Scramble: Pi

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by pjotrtje »

Neen...
Van 30 naar 38 : meer WBC
Van 48 naar 36 : minder economy comfort
== All is well, as long as we keep spinning ==
Inkjet
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 502
Joined: 30 Dec 2016, 21:37

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Inkjet »

Arjenp wrote:
Inkjet wrote:De KLM heeft op haar blog de configuratie van de B787-10 bekend gemaakt: 38 WBC, 36 economy comfort en 264 economy, 338 totaal. De 787-9 heeft 30, 48, 216 en 294. Meer WBC, minder comfort en veel meer economy dus.
Het kan aan mijn rekenkunsten liggen maar zoals je het schrijft gaan ze 38 naar 30 WBC, wat minder zou zijn en dus meer economy comfort :D
Ehm? 8 meer WBC, 12 minder economy comfort en 48 meer economy kom ik op. De eerste aflevering staat voor midden 2019 gepland en de tweede voor enkele maanden later.
787-8
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 187
Joined: 24 Oct 2016, 18:45

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 787-8 »

Arjenp wrote:
Inkjet wrote:De KLM heeft op haar blog de configuratie van de B787-10 bekend gemaakt: 38 WBC, 36 economy comfort en 264 economy, 338 totaal. De 787-9 heeft 30, 48, 216 en 294. Meer WBC, minder comfort en veel meer economy dus.
Het kan aan mijn rekenkunsten liggen maar zoals je het schrijft gaan ze 38 naar 30 WBC, wat minder zou zijn en dus meer economy comfort :D
Ligt idd aan jouw rekenkunsten.
Biem
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 468
Joined: 05 Jan 2017, 13:49

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Biem »

Inkjet wrote:
787-8 wrote:TUI zit met haar 787 rond de 17
Hopelijk ziet KLM kans om met het toenemen van het aantal toestellen het gebruik te optimaliseren. Je ziet het wel langzaam toenemen in de tijd. Momenteel even niet met het onderhoud op de BHI.
BHI heeft een dag vertraging opgelopen in Cartagena, iemand die de reden weet?

Mvg,
Biem
Post Reply

Return to “'t Praethuys”