KLM praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

BFH en BFN zijn in hun historie toch wel eens omgebouwd?
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
Lars
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 280
Joined: 08 Sep 2002, 12:41
Subscriber Scramble: Lars
Location: EHAM

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Lars »

de
A, B, G, L, N hebben geen vrachtdeur, zonder vrachtdeur moeilijk ombouwen.
de BFH heeft wel een vracht deur maar vliegt nu als full pax nummer 6 rond.
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

En dat blijft voorlopig ook zo?
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

76-er wrote:En dat blijft voorlopig ook zo?
ja, staat nu in de schuur vooor nieuwe stoelen met personal entertainment in de stoel
All times are local times!

Regards, N.
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

Uit de 'Delivery Thread':
Piet Luijken wrote:RUMOUR: KLM will acquire A330-300s soon for replacement of Martinair B767s.
Routings will be Miami ( jan2011 by MD11 ), Havana-Cancun and Caribbean routes
Ricardo 767-200ER wrote: Now also confirmed here at KLM Maintenance & Engineering.

Greetz ricardo
Al meer info hierover? Nieuw of tweedhands? Cabineindeling? Afleverdata? Een subvloot van maar drie afwijkende toestellen lijkt me trouwens een logistieke nachtmerrie. Heb het woordje 'schaalgrootte' de afgelopen weken een beetje té vaak gehoord. :?
User avatar
streep
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1812
Joined: 31 Jul 2003, 16:23
Type of spotter: F1.8 voor de scherpte diepte
Subscriber Scramble: Ferdinand Peters
Location: hangmatje

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by streep »

De 773 vloot bij KLM bestaat ook maar uit 4 toestellen.
Dus het kan wel...
User avatar
frank kramer
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 4569
Joined: 28 Jun 2003, 21:58
Subscriber Scramble: frank kramer
Location: het kan in Almere

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by frank kramer »

...en hoeveel 737-300's en -400's zijn d'r nou helemaal nog over? (en zitten/zaten daar geen -42D's tussen??) Met andere woorden: Streep zegt 't terecht: waar een wil is is een startbaan ...eeehhhh... weg.
Frank Kramer

Always going forward... still can't find reverse!
User avatar
Hurricane
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5402
Joined: 05 Oct 2003, 18:03
Type of spotter: F4 + H5
Subscriber Scramble: Hurricane
Location: EHVB

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Hurricane »

frank kramer wrote:...en hoeveel 737-300's en -400's zijn d'r nou helemaal nog over? (en zitten/zaten daar geen -42D's tussen??) Met andere woorden: Streep zegt 't terecht: waar een wil is is een startbaan ...eeehhhh... weg.
((15; 6x -306, 9x -406 waarvan er 2 -300's in Kenya crossen))

Voor de A330-300 is de KLM al in de weer voor de Delta (ex NW) toestellen want hier verrichten ze ook al onderhoud aan. Verder zijn de verschillen tussen een -200/-300 ook niet dusdanig schokkend dus dat zal wel loslopen.
Groeten,
Ron
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

76-er wrote:
Al meer info hierover? Nieuw of tweedhands? Cabineindeling? Afleverdata? Een subvloot van maar drie afwijkende toestellen lijkt me trouwens een logistieke nachtmerrie. Heb het woordje 'schaalgrootte' de afgelopen weken een beetje té vaak gehoord. :?
Lijkt mij totaal geen probleem. Zoals Streep al stelt KLM heeft ook maar 4x 773 en de rest 772. 5x 739 tegenover +/- 25 andere NG's.

Naar verluid:
Cabine wordt uitgevoerd in sardine uitvoering, economy classe met een comfort zone. Verder komt er een horizontale crewrest in.
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
streep
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1812
Joined: 31 Jul 2003, 16:23
Type of spotter: F1.8 voor de scherpte diepte
Subscriber Scramble: Ferdinand Peters
Location: hangmatje

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by streep »

Er wordt al geruime tijd geen onderhoud meer gedaan aan de DL/NW A330s door KLM.
Grappig een crew rest in de 333, de KLM 332 heeft geen crew rest.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Streep,

Klopt, maar de a332 is daardoor middels CAO (25% regel) gebonden aan korte(re) routes.
Als de A333 zonder crewrest lange routes gaat vliegen (caraibbische), zal de 25% nooit gehaald worden.
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
Piet Luijken
Moderator
Moderator
Posts: 3868
Joined: 27 Dec 2003, 14:19
Subscriber Scramble: Piet Luijken
Location: Amstelveen

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Piet Luijken »

Mr hartman himself has confirmed the order for the A330-300, however no figures yet.
Expect three next yesr for MP ops and six at a later date to replace MD-11.

[ Post made via Mobile Device ]
Greetings,

Piet Luijken
Scramble Editor
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

6 333's tegen 10 MD11n? Of worden de andere 4 ingeruild voor de 787/350?
User avatar
MAS017
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3068
Joined: 30 Sep 2005, 09:18
Subscriber Scramble: yes
Location: 10 NM East of PAM VOR

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by MAS017 »

Piet heeft het over 3 en daarna nog eens 6...
mac
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 535
Joined: 15 Apr 2010, 11:34
Type of spotter: military

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by mac »

Die eerste 3 zijn voor de Mac pax bestemmingen en die andere 6 voor de MD11. Maar daarvan heeft KLM er 10. Is toch een inkrimping van 4 kisten. Weet natuurlijk niet welke config die A330-300 hebben.
Post Reply

Return to “'t Praethuys”