TUI NL praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
Boudewijn van Oirschot
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 2745
Joined: 16 Feb 2007, 18:16
Type of spotter: Wat niet?
Subscriber Scramble: Boudewijn van Oirschot
Location: Tilburg, NB

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!

Post by Boudewijn van Oirschot »

B767 wrote:
ErikFB wrote:Een "uitglijdertje" dus :mrgreen:

Ik lijk OR wel :wink: :o
Oh hoe durf je :lol:

Haalt gelijk herinneringen op over zaken die ik tegen het OR personeel heb uitgesproken waar ze totaal niet blij mee waren :o
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!

Post by 76-er »

ErikFB wrote: En inderdaad met 3 767's die hun werk trouw doen kan er wel eens iets kapot gaan ( ook buiten schuld van OR om, zie incident op Malta / Kreta waar de wingtip er afgereden werd na een verkeerd push-back actie van het grondpersoneel )
Minor correction: Die wingtip hebben ze er toch echt zelf afgereden, op Chania hebben ze niet eens pushback trucks. Sindsdien is echer wel de belijning op het bewuste platform aangepast heb ik een paar maanden terug gezien. . Idd foutje van de marshaller, maar de PIC blijft eindverantwoordelijke.
User avatar
James
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2340
Joined: 26 Aug 2003, 20:29
Type of spotter: NIET
Location: Almere

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!

Post by James »

76-er wrote:
ErikFB wrote: En inderdaad met 3 767's die hun werk trouw doen kan er wel eens iets kapot gaan ( ook buiten schuld van OR om, zie incident op Malta / Kreta waar de wingtip er afgereden werd na een verkeerd push-back actie van het grondpersoneel )
Minor correction: Die wingtip hebben ze er toch echt zelf afgereden, op Chania hebben ze niet eens pushback trucks. Sindsdien is echer wel de belijning op het bewuste platform aangepast heb ik een paar maanden terug gezien. . Idd foutje van de marshaller, maar de PIC blijft eindverantwoordelijke.
Wat is dit nu weer voor l..koek een pic moet de aanwijzingen van een marschaller opvolgen en niet naar achter kijken of de marschaller zijn
werk wel goed doet.....de fout en verantwoording ligt toch echt bij die idioot die marschalde :wink:
Niets maar dan ook niets is zeker in de luchtvaart
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!

Post by B767-300ER »

Overigens gaat de 752 van Thomson niet alleen turkije vliegen.
Okk naar Banjul en Natal zal deze kist ingezet gaan worden. Om vervolgens de vrijgekomen B767 te gebruiken op de short-haul. Zal welmet bezettingsgraden te maken hebben voor de vluchten naar NAT en BJL.

Over de zomercapaciteit:
B767 wrote: Maar de vluchten niet, de vloot word bijna verdubbeld... TFB TFC en een 757... dus die 2900 kunnen ze gaan halen en dat doen ze ook vast en zeker
Vlootverdubbeling?

Summer 2008: PHTFA-ECKQQ-ECKQR-PHAHY-PHAHX-PHAHQ-A320Spanair
Summer 2009: PHTFA-PHTFB-PHTFC-PHAHY-PHAHX-PHAHQ-752Thomson en wellicht nog een inhuur voor juli/aug

Zie niet echt een verdubbeling van de vloot hierin :wink: Hoogstens een zeer kleine stijging door de inhuur juli/aug.
Dus een stijging van 1500 vluchten in de zomer van 2008 naar 2900 in de zomer van 2009 vind ik wel een iets te grote stijging als je vloot zo minimaal toeneemt :wink:
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
ErikFB
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1279
Joined: 23 Nov 2005, 21:38
Type of spotter: civil airliners
Subscriber Scramble: ErikFB
Location: IJsselstein (Ut)
Contact:

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!

Post by ErikFB »

James wrote:
76-er wrote:
ErikFB wrote: En inderdaad met 3 767's die hun werk trouw doen kan er wel eens iets kapot gaan ( ook buiten schuld van OR om, zie incident op Malta / Kreta waar de wingtip er afgereden werd na een verkeerd push-back actie van het grondpersoneel )
Minor correction: Die wingtip hebben ze er toch echt zelf afgereden, op Chania hebben ze niet eens pushback trucks. Sindsdien is echer wel de belijning op het bewuste platform aangepast heb ik een paar maanden terug gezien. . Idd foutje van de marshaller, maar de PIC blijft eindverantwoordelijke.
Wat is dit nu weer voor l..koek een pic moet de aanwijzingen van een marschaller opvolgen en niet naar achter kijken of de marschaller zijn
werk wel goed doet.....de fout en verantwoording ligt toch echt bij die idioot die marschalde :wink:
Kijk James, met jou kan ik praten :-)
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!

Post by B767-300ER »

ALs antwoord op het schrappen van KLM's dagelijkse vlucht naar Aruba, en het verhogen van de frequentie van Martinair van 3 naar 7 keer per week naar Aruba, is ArkeFly van plan met ingang van 1 juli 2009 de frequentie naar Aruba te verhogen van 3x per week naar 4x per week. De extra vlucht (welke in combinatie met Curacao wordt gevlogen) zou er dan op de zondag bijkomen
All times are local times!

Regards, N.
Bramage
Posts: 5
Joined: 15 Feb 2009, 14:33
Type of spotter: Niet

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!

Post by Bramage »

Goeiedag!
Ik ben nieuw hier maar heb gelijk een vraag... is er iemand die mij het zomerschema van ArkeFly kan geven? Ben dus echt op zoek naar "maandag om 0820 naar AUA/CUR en om 1130 naar TFS/LPA" etc. Als iemand dat heeft, graag!
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!

Post by B767-300ER »

Wil het je best sturen, maar..........

Het shorthaul (Europa/turkije egypte etc.) schema is bijna elke week/maand anders gedurende de zomer.
Long haul is redelijk stabiel gedurende de zomer.
All times are local times!

Regards, N.
Bramage
Posts: 5
Joined: 15 Feb 2009, 14:33
Type of spotter: Niet

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!

Post by Bramage »

B767-300ER wrote:Wil het je best sturen, maar..........

Het shorthaul (Europa/turkije egypte etc.) schema is bijna elke week/maand anders gedurende de zomer.
Long haul is redelijk stabiel gedurende de zomer.
Hallo!
Geen probleem, als jij het zomerschema hebt zoals nu geplanned zou dat al top zijn!
Kan het in een pm of wil je mijn email even hebben?
Thanks voor de snelle service in elk geval!
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!

Post by B767-300ER »

Aflevering 2e B737-800 van ArkeFLy

STA 04-03-2009 08.50lt OR 0007 KEF KEF 73H PH-TFB
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!

Post by B767-300ER »

Iemand enig idee waar de -AHX uithangt?
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
SkyPlane
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 743
Joined: 03 Jun 2006, 12:33

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner !!!

Post by SkyPlane »

B767-300ER wrote:Iemand enig idee waar de -AHX uithangt?
Is vertrokken op 24 Maart naar FRA en komt 9 April weer terug uit FRA
User avatar
Borobudur
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 2760
Joined: 25 Dec 2007, 15:57
Subscriber Scramble: Borobudur
Location: EHLE

EHAM 16-04-2009 Arke

Post by Borobudur »

T7 wrote:Expected to land at 16.10lt is Blue Panorama 767-300 EI-CXO. Ferry as OR121P and parking D2. At 17.00lt operating flight OR121 to ACE/FUE.
Het zit Arke weer niet mee. OR362 die vanochtend om 07.55lt had moeten binnen komen word nu verwacht op 17-04 om 03.45lt. Dit vanwege een tussenlanding om technische redenen.
OR334 van vandaag 08.55 staat nu op 17-04 11.00
Borobudur
Bank_angle
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 300
Joined: 16 Mar 2008, 17:58

Re: EHAM 16-04-2009

Post by Bank_angle »

Idd het zit ArkeFly niet mee... Twee kisten AOG in het buitenland (overmacht en kan gebeuren). Morgen waarschijnlijk twee miami air 737's voor OR op EHAM om de pax uit cur mee terug te nemen!
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: EHAM 16-04-2009

Post by B767-300ER »

Bank_angle wrote:Idd het zit ArkeFly niet mee... Twee kisten AOG in het buitenland (overmacht en kan gebeuren). Morgen waarschijnlijk twee miami air 737's voor OR op EHAM om de pax uit cur mee terug te nemen!

Iemand enig idee wat er met beide kisten aan de hand is?
De CUR vlucht (362-AHQ) was uitgeweken naar Puerto Rico en vervolgens een paar uur erna leeg doorgevlogen naar HOG
Pax van deze vlucht komen idd met 2x Miami Air
De HOG CUN vlucht (333/334) werd uitgevoerd door de AHY, staat nu op HOG en zal vanaf daar verder worden uitgevoerd met de AHQ....

Is de AHY zo zwaar TEC?
Last edited by B767-300ER on 16 Apr 2009, 21:56, edited 1 time in total.
All times are local times!

Regards, N.
Post Reply

Return to “'t Praethuys”