frequenties en callsign

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
Stafhunter
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1550
Joined: 28 Apr 2006, 13:49
Subscriber Scramble: Stafhunter
Location: Tilburg
Contact:

frequenties en callsign

Post by Stafhunter »

Ik was het internet aan het afstruinen opzoek naar frequenties van militaire vliegvelden in Europa en kwam op o.a worldaerodata waar een aantal frequenties op staan.

Is een gemakkelijke site maar ik zoek zoiets als wat er vroeger in het boekje van Dutchmill research group stond op volgorde van kanaal indeling van V- kanalen en U-kanalen. Bestaat er ergens zo'n site.

Ik wil namelijk mijn scanner indelen in banken en dan zou het gemakkelijk zijn als ze zeggen switch 16 dat ik hem verder op kanaal 16 kan beluisteren.

Natuurlijk komen de Nato frequenties in elke bank.
121,5000= VHF Guard.
317,5000= Nato Fixer Guard.
257,8000= Nato Tower.
385,4000= Nato Final.
344,0000= Nato Director.
363,1000= Nato Common
362,3000= Nato Approach.
122,1000= Nato Tower.
123,3000= Nato Final

Wat betreft callsigns kom ik alleen lijsten tegen van 10 jaar en ouder met vele verouderde units die al lang niet meer vliegen

Mvg Egbert
F-104 Starfighter patch website http://threshold.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

flown in:
F27-300M C-5

better a spotter with stepladder behind me than a spotter with 50mm in front off me
User avatar
ebauer
Moderator
Moderator
Posts: 11952
Joined: 14 Jul 2004, 18:58
Type of spotter: Military, ADS-B, ATC & Helicopters, Reporter
Location: Amersfoort, NL

Re: frequenties en callsign

Post by ebauer »

Google eens op aerodrome charts... :wink:
RAMONES 1974 - 1996
Talking Heads 1974 - 1991
User avatar
Stafhunter
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1550
Joined: 28 Apr 2006, 13:49
Subscriber Scramble: Stafhunter
Location: Tilburg
Contact:

Re: frequenties en callsign

Post by Stafhunter »

ebauer wrote:Google eens op aerodrome charts... :wink:
Hier was ik ook al op terecht gekomen maar het gaat mij om de kanaal indeling
ch8 Approach
ch12 Tower
ch13 Ground
F-104 Starfighter patch website http://threshold.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

flown in:
F27-300M C-5

better a spotter with stepladder behind me than a spotter with 50mm in front off me
User avatar
ebauer
Moderator
Moderator
Posts: 11952
Joined: 14 Jul 2004, 18:58
Type of spotter: Military, ADS-B, ATC & Helicopters, Reporter
Location: Amersfoort, NL

Re: frequenties en callsign

Post by ebauer »

Stafhunter wrote:
ebauer wrote:Google eens op aerodrome charts... :wink:
Hier was ik ook al op terecht gekomen maar het gaat mij om de kanaal indeling
ch8 Approach
ch12 Tower
ch13 Ground
Ik weet niet of zulke 'hapklare' brokken op het internet te vinden zijn maar je zou scannerforum kunnen proberen.

http://www.scannerforum.nl/index.php?board=97.0
RAMONES 1974 - 1996
Talking Heads 1974 - 1991
roberto
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2080
Joined: 03 Oct 2002, 14:48
Location: Leeuwarden

Re: frequenties en callsign

Post by roberto »

Stafhunter wrote:
ebauer wrote:Google eens op aerodrome charts... :wink:
Hier was ik ook al op terecht gekomen maar het gaat mij om de kanaal indeling
ch8 Approach
ch12 Tower
ch13 Ground
Die kanaal indeling is begin dit jaar gewijzigd, in ieder geval op Leeuwarden en Volkel
CH01 Rapcon monitor
CH03 Tower
CH04 Rapcon (north)
etc.
De rest weet ik zo even niet, omdat ik me niet zo druk maak om de kanalen, ik ben allang tevreden met de juiste freqs :D
User avatar
Purple
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 502
Joined: 08 Jan 2003, 20:06

Re: frequenties en callsign

Post by Purple »

:D Dutchmil Research Group :D
:respect:

Dat is alweer even geleden... :worship:

Purple out...
User avatar
Flyingdutchman
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 820
Joined: 05 Sep 2002, 22:38
Location: Doorn
Contact:

Re: frequenties en callsign

Post by Flyingdutchman »

Afhankelijk van waar je naartoe gaat kun je wel- of geen informatie vinden. De Nederlandse en Britse velden zijn goed vertegenwoordigd op het net als het gaat om frequenties en callsigns.

Ik was zelf dit jaar in Frankrijk, een land waar scanners niet toegestaan zijn, en had m'n scanner wel mee. Op de camping (grofweg tussen Orléans-Bricy en Tours) had ik overdag vaak de scanner aan. Met wat mondjes maat informatie van het net gecombineerd met gewoon frequentie bereiken afzoeken had ik na een paar dagen toch een leuke set frequenties bij elkaar.

Die NATO-frequenties heb ik eigenlijk nooit omdat die (vaak) gekoppeld zijn aan de vaste TWR of APR frequenties. Is dus als het ware dubbel.

Succes, Evert
User avatar
Stafhunter
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1550
Joined: 28 Apr 2006, 13:49
Subscriber Scramble: Stafhunter
Location: Tilburg
Contact:

Re: frequenties en callsign

Post by Stafhunter »

Heb even de frequenties uitgezocht op https://www.milais.org/pages/cenor.php.
ik mis ground freq. Norvenich en Geilenkirchen heeft iemand aanvullingen betreft freq. als je bij een vliegveld staat

de kanaal indeling klopt niet maar zo programmeer ik mijn scanner

Bank A EHGR
0 317.500 N GUAR
1 257.800 N TWR
2 385.400 N FINA
3 344.000 N DIR
4 363.100 N COM
5 362.300 N APP
6 121.100 N TWR
7 123.300 N FIN
8 281.475 GR RAP
9 373.375 GR ARR
10 123.580 GR RAP
11 264.325 GR DM
12 369.500 GR TWR
13 234.925 GR GND
14 125.330 GR TWR
15 376.675 GR OPS
16 121.680 GR GND
17 132.350 GR DM
18 121.500 VHF GU

Bank B EHEH
0 317.500 N GUAR
1 257.800 N TWR
2 385.400 N FINA
3 344.000 N DIR
4 363.100 N COM
5 362.300 N APP
6 121.100 N TWR
7 123.300 N FIN
8 278.050 EH ARR
9 124.530 EH ARR
10 379.925 EH RAP
11 123.180 EH RAP
12 281.150 EH TWR
13 369.205 EH GND
14 131.050 EH TWR
15 121.930 EH EH GND
16 264.325 EH DM
17 132.350 EH DM
18 126.030 EH ATI
19 121.500 VHF GU

Bank C EHVK
0 317.500 N GUAR
1 257.800 N TWR
2 385.400 N FINA
3 344.000 N DIR
4 363.100 N COM
5 362.300 N APP
6 121.100 N TWR
7 123.300 N FIN
8 241.925 VK ARR
9 379.925 VK RAP
10 123.180 VK RAP
11 264.325 VK DM
12 372.225 VK TWR
13 386.775 VK GND
14 136.080 VK TWR
15 132.350 VK DM
16 121.500 VHF GU

Bank D EHLW
0 317.500 N GUAR
1 257.800 N TWR
2 385.400 N FINA
3 344.000 N DIR
4 363.100 N COM
5 362.300 N APP
6 121.100 N TWR
7 123.300 N FIN
8 279.525 LW ARR
9 337.000 LW RAP
10 132.030 LW RAP
11 264.325 LW DM
12 247.675 LW TWR
13 281.550 LW GND
14 120.705 LW TWR
15 132.350 LW DM
16 121.500 VHF GU

Bank E EHWO
0 317.500 N GUAR
1 257.800 N TWR
2 385.400 N FINA
3 344.000 N DIR
4 363.100 N COM
5 362.300 N APP
6 121.100 N TWR
7 123.300 N FIN
8 378.650 WO ARR
9 281.475 WO RAP
10 123.580 WO RAP
11 120.430 WO TWR
12 339.900 WO TWR
13 283.125 WO GND
14 121.680 WO GND
15 264.325 WO DM
16 132.350 WO DM
17 121.500 VHF GU

Bank F ETAR
0 317.500 N GUAR
1 257.800 N TWR
2 385.400 N FINA
3 344.000 N DIR
4 363.100 N COM
5 362.300 N APP
6 121.100 N TWR
7 123.300 N FIN
8 140.900 RS GCA
9 124.275 RS GCA
10 129.050 RS GCA
11 356.225 RS GCA
12 386.750 RS TWR
13 308.775 RS GND
14 355.800 RS AMC
15 131.975 RS AMC
16 129.675 RS LAN
17 256.675 RS LAN
18 371.675 RS LAN
19 372.675 RS COM
20 142.125 RS ATI
21 133.200 RS TWR
22 121.325 RS GND
23 121.500 VHF HU

Bank G ETAD
0 317.500 N GUAR
1 257.800 N TWR
2 385.400 N FINA
3 344.000 N DIR
4 363.100 N COM
5 362.300 N APP
6 121.100 N TWR
7 123.300 N FIN
8 341.475 SP GCA
9 129.475 SP GCA
10 340.325 SP LAN
11 125.600 SP LAN
12 256.500 SP TWR
13 308.850 SP GND
14 122.200 SP TWR
15 140.050 SP GND
16 387.150 SP RHE
17 314.600 SP LIP
18 244.500 SP ATI
19 143.425 SP ATI
20 138.800 SP GND
21 141.100 SP GND
22 258.700 SP AMC
23 278.275 SP AMC
24 121.500 VHF GU

Bank H ETSB
0 317.500 N GUAR
1 257.800 N TWR
2 385.400 N FINA
3 344.000 N DIR
4 363.100 N COM
5 362.300 N APP
6 121.100 N TWR
7 123.300 N FIN
8 340.325 BU L A
9 357.700 BU L D
10 344.625 BU GCA
11 254.550 BU GCA
12 275.450 BU TWR
13 139.675 BU GND
14 344.550 BU LAN
15 337.850 BU LAN
16 373.625 BU L E
17 253.300 BU M A
18 140.450 BU TWR
19 257.800 BU TWR
20 375.700 BU LAN
21 125.600 BU LAN
22 139.250 ????
23 130.150 BU APP
24 121.500 VHF GU

Bank J ETNN
0 317.500 N GUAR
1 257.800 N TWR
2 385.400 N FINA
3 344.000 N DIR
4 363.100 N COM
5 362.300 N APP
6 121.100 N TWR
7 123.300 N FIN
8 281.900 NO RAD
9 379.250 NO RAD
10 129.050 NO RAD
11 338.075 NO RAD
12 251.100 NO TWR
13 NO GND
14 136.200 NO TWR
15 344.450 NO LAN
16 135.350 NO LAN
17 126.325 NO LAN
18 314.600 NO LIP
19 121.200 VHF GU

Bank L ETNG
0 317.500 N GUAR
1 257.800 N TWR
2 385.400 N FINA
3 344.000 N DIR
4 363.100 N COM
5 362.300 N APP
6 121.100 N TWR
7 123.300 N FIN
8 244.550 GE RAD
9 123.725 GE RAD
10 378.050 GE RAD
11 257.800 GE TWR
12 378.575 GE TWR
13 GE GND
14 140.075 GE TWR
15 120.050 GE TWR
16 337.850 GE LAN
17 128.500 GE LAN
18 278.500 GE BEE
19 123.975 GE BEE
20 278.200 GE ATI
21 121.500 VHF GU

Bank N EBBL
0 317.500 N GUAR
1 257.800 N TWR
2 385.400 N FINA
3 344.000 N DIR
4 363.100 N COM
5 362.300 N APP
6 121.100 N TWR
7 123.300 N FIN
8 337.975 KB APP
9 362.300 KB APP
10 122.500 KB APP
11 284.275 KB PAR
12 314.375 KB TWR
13 278.925 KB GND
14 257.800 KB TWR
15 282.200 KB PAR
16 278.475 KB RAD
17 129.325 KB RAD
18 121.500 VHF GU

Bank O EBBE
0 317.500 N GUAR
1 257.800 N TWR
2 385.400 N FINA
3 344.000 N DIR
4 363.100 N COM
5 362.300 N APP
6 121.100 N TWR
7 123.300 N FIN
8 282.100 BE APP
9 122.850 BE APP
10 122.500 BE APP
11 125.375 BE APP
12 231.500 BE TWR
13 278.925 BE GND
14 130.725 BE TWR
15 122.100 BE TWR
16 234.875 BE PAR
17 378.525 BE PAR
18 119.625 BE PAR
19 121.850 BE GND
20 278.475 BE RAD
21 129.325 BEL RAD
22 121.500 VHF GU

Bank P EBFS
0 317.500 N GUAR
1 257.800 N TWR
2 385.400 N FINA
3 344.000 N DIR
4 363.100 N COM
5 362.300 N APP
6 121.100 N TWR
7 123.300 N FIN
8 372.275 FS APP
9 122.500 FS APP
10 231.450 FS PAR
11 377.800 FS PAR
12 234.800 FS TWR
13 308.775 FS GND
14 278.475 BE RAD
15 129.325 BE RAD
16 121.500 VHF GU

Bank Q
0 317.500 N GUAR
1 257.800 N TWR
2 385.400 N FINA
3 344.000 N DIR
4 363.100 N COM
5 362.300 N APP
6 121.100 N TWR
7 123.300 N FIN

Bank R
0 317.500 N GUAR
1 257.800 N TWR
2 385.400 N FINA
3 344.000 N DIR
4 363.100 N COM
5 362.300 N APP
6 121.100 N TWR
7 123.300 N FIN

Bank T
0 317.500 N GUAR
1 257.800 N TWR
2 385.400 N FINA
3 344.000 N DIR
4 363.100 N COM
5 362.300 N APP
6 121.100 N TWR
7 123.300 N FIN

Bank U
0 317.500 N GUAR
1 257.800 N TWR
2 385.400 N FINA
3 344.000 N DIR
4 363.100 N COM
5 362.300 N APP
6 121.100 N TWR
7 123.300 N FIN

Bank Y
0 317.500 N GUAR
1 257.800 N TWR
2 385.400 N FINA
3 344.000 N DIR
4 363.100 N COM
5 362.300 N APP
6 121.100 N TWR
7 123.300 N FIN
F-104 Starfighter patch website http://threshold.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

flown in:
F27-300M C-5

better a spotter with stepladder behind me than a spotter with 50mm in front off me
joost
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3297
Joined: 10 Jan 2003, 20:09
Location: Grave
Contact:

Re: frequenties en callsign

Post by joost »

Stafhunter wrote:Heb even de frequenties uitgezocht op https://www.milais.org/pages/cenor.php.
ik mis ground freq. Norvenich en Geilenkirchen heeft iemand aanvullingen betreft freq. als je bij een vliegveld staat

de kanaal indeling klopt niet maar zo programmeer ik mijn scanner

Bank A EHGR
0 317.500 N GUAR
1 257.800 N TWR
2 385.400 N FINA
3 344.000 N DIR
4 363.100 N COM
5 362.300 N APP
6 122.100 N TWR
7 123.300 N FIN
8 281.475 GR RAP
9 373.375 GR ARR
10 123.580 GR RAP
11 264.325 GR DM
12 369.500 GR TWR
13 234.925 GR GND
14 125.330 GR TWR
15 252.875 GR OPS
16 121.680 GR GND
17 132.350 GR DM
18 121.500 VHF GU

Bank B EHEH
0 317.500 N GUAR
1 257.800 N TWR
2 385.400 N FINA
3 344.000 N DIR
4 363.100 N COM
5 362.300 N APP
6 122.100 N TWR
7 123.300 N FIN
8 278.050 EH ARR
9 124.530 EH ARR
10 379.925 EH RAP -> Tijdelijk? nu 290.575
11 123.180 EH RAP -> Tijdelijk? nu 125.930
12 281.150 EH TWR
13 369.205 EH GND
14 131.005 EH TWR
15 121.930 EH EH GND
16 264.325 EH DM
17 132.350 EH DM
18 126.030 EH ATI
19 121.500 VHF GU

Ik zou overwegen 244.350 / 131.915 Whitehorse erbij te zetten.

Bank C EHVK
0 317.500 N GUAR
1 257.800 N TWR
2 385.400 N FINA
3 344.000 N DIR
4 363.100 N COM
5 362.300 N APP
6 122.100 N TWR
7 123.300 N FIN
8 241.925 VK ARR -> Tijdelijk? nu 317.725
9 379.925 VK RAP -> Tijdelijk? nu 290.575
10 123.180 VK RAP -> Tijdelijk? nu 125.930
11 264.325 VK DM
12 372.225 VK TWR
13 386.775 VK GND
14 136.080 VK TWR
15 132.350 VK DM
16 121.500 VHF GU

Bank D EHLW
0 317.500 N GUAR
1 257.800 N TWR
2 385.400 N FINA
3 344.000 N DIR
4 363.100 N COM
5 362.300 N APP
6 122.100 N TWR
7 123.300 N FIN
8 279.525 LW ARR
9 337.000 LW RAP
10 132.030 LW RAP
11 264.325 LW DM
12 247.675 LW TWR
13 281.550 LW GND
14 120.705 LW TWR
15 132.350 LW DM
16 121.500 VHF GU

Bank E EHWO
0 317.500 N GUAR
1 257.800 N TWR
2 385.400 N FINA
3 344.000 N DIR
4 363.100 N COM
5 362.300 N APP
6 122.100 N TWR
7 123.300 N FIN
8 378.650 WO ARR
9 281.475 WO RAP
10 123.580 WO RAP
11 120.430 WO TWR
12 339.900 WO TWR
13 283.125 WO GND
14 121.680 WO GND
15 264.325 WO DM
16 132.350 WO DM
17 121.500 VHF GU

Bank F ETAR
0 317.500 N GUAR
1 257.800 N TWR
2 385.400 N FINA
3 344.000 N DIR
4 363.100 N COM
5 362.300 N APP
6 122.100 N TWR
7 123.300 N FIN
8 140.900 RS GCA
9 124.275 RS GCA
10 129.050 RS GCA
11 356.225 RS GCA
12 386.750 RS TWR
13 308.775 RS GND
14 355.800 RS AMC
15 131.975 RS AMC
16 129.675 RS LAN
17 256.675 RS LAN
18 371.675 RS LAN
19 372.675 RS COM
20 142.125 RS ATI
21 133.200 RS TWR
22 121.325 RS GND
23 121.500 VHF HU

Bank G ETAD
0 317.500 N GUAR
1 257.800 N TWR
2 385.400 N FINA
3 344.000 N DIR
4 363.100 N COM
5 362.300 N APP
6 122.100 N TWR
7 123.300 N FIN
8 341.475 SP GCA
9 129.475 SP GCA
10 340.325 SP LAN
11 125.600 SP LAN
12 256.500 SP TWR
13 308.850 SP GND
14 122.200 SP TWR
15 140.050 SP GND
16 387.150 SP RHE
17 314.600 SP LIP
18 244.500 SP ATI
19 143.425 SP ATI
20 138.800 SP GND -> Ik meen dat het 140.050 is.
21 141.100 SP GND -> Ik meen dat het 140.050 is.
22 258.700 SP CP
23 278.275 SP AMC
24 121.500 VHF GU

Bank H ETSB
0 317.500 N GUAR
1 257.800 N TWR
2 385.400 N FINA
3 344.000 N DIR
4 363.100 N COM
5 362.300 N APP
6 122.100 N TWR
7 123.300 N FIN
8 340.325 BU L A
9 357.700 BU L D
10 344.625 BU GCA
11 254.550 BU GCA
12 275.450 BU TWR
13 139.675 BU GND
14 344.550 BU LAN
15 337.850 BU LAN
16 373.625 BU L E
17 253.300 BU M A
18 140.450 BU TWR
19 257.800 BU TWR
20 375.700 BU LAN
21 125.600 BU LAN
22 139.250 GCA
23 130.150 BU APP
24 121.500 VHF GU

Bank J ETNN
0 317.500 N GUAR
1 257.800 N TWR
2 385.400 N FINA
3 344.000 N DIR
4 363.100 N COM
5 362.300 N APP
6 122.100 N TWR
7 123.300 N FIN
8 281.900 NO RAD
9 379.250 NO RAD
10 129.050 NO RAD
11 338.075 NO RAD
12 251.100 NO TWR
13 NO GND
14 136.200 NO TWR
15 344.450 NO LAN
16 135.350 NO LAN
17 126.325 NO LAN
18 314.600 NO LIP
19 121.500 VHF GU

Bank L ETNG
0 317.500 N GUAR
1 257.800 N TWR
2 385.400 N FINA
3 344.000 N DIR
4 363.100 N COM
5 362.300 N APP
6 122.100 N TWR
7 123.300 N FIN
8 244.550 GE RAD
9 123.725 GE RAD
10 378.050 GE RAD
11 257.800 GE TWR
12 378.575 GE TWR
13 GE GND
14 140.075 GE TWR
15 120.050 GE TWR
16 337.850 GE LAN
17 128.500 GE LAN
18 278.500 GE BEE
19 123.975 GE BEE
20 278.200 GE ATI
21 121.500 VHF GU

Je zou kunnen overwegen 259.650 / MAGIC CP erbij te doen.

Bank N EBBL
0 317.500 N GUAR
1 257.800 N TWR
2 385.400 N FINA
3 344.000 N DIR
4 363.100 N COM
5 362.300 N APP
6 122.100 N TWR
7 123.300 N FIN
8 337.975 KB APP
9 362.300 KB APP -> NATO zie Nr 5 in je KB lijst
10 122.500 KB APP
11 284.275 KB PAR
12 314.375 KB TWR
13 278.925 KB GND
14 257.800 KB TWR
15 282.200 KB PAR
16 278.475 KB RAD
17 129.325 KB RAD
18 121.500 VHF GU

Bank O EBBE
0 317.500 N GUAR
1 257.800 N TWR
2 385.400 N FINA
3 344.000 N DIR
4 363.100 N COM
5 362.300 N APP
6 122.100 N TWR
7 123.300 N FIN
8 282.100 BE APP
9 122.850 BE APP
10 122.500 BE APP
11 125.375 BE APP
12 231.500 BE TWR
13 278.925 BE GND
14 130.725 BE TWR
15 122.100 BE TWR -> NATO, zie Nr6 in deze lijst
16 234.875 BE PAR
17 378.525 BE PAR
18 119.625 BE PAR
19 121.850 BE GND
20 278.475 BE RAD
21 129.325 BEL RAD
22 121.500 VHF GU

Bank P EBFS
0 317.500 N GUAR
1 257.800 N TWR
2 385.400 N FINA
3 344.000 N DIR
4 363.100 N COM
5 362.300 N APP
6 122.100 N TWR
7 123.300 N FIN
8 372.275 FS APP
9 122.500 FS APP
10 231.450 FS PAR
11 377.800 FS PAR
12 234.800 FS TWR
13 308.775 FS GND
14 278.475 BE RAD -> Florennes bakken zijn veelal op 306.600 te horen van/naar EBFS
15 129.325 BE RAD
16 121.500 VHF GU

Bank Q
0 317.500 N GUAR
1 257.800 N TWR
2 385.400 N FINA
3 344.000 N DIR
4 363.100 N COM
5 362.300 N APP
6 122.100 N TWR
7 123.300 N FIN

Bank R
0 317.500 N GUAR
1 257.800 N TWR
2 385.400 N FINA
3 344.000 N DIR
4 363.100 N COM
5 362.300 N APP
6 122.100 N TWR
7 123.300 N FIN

Bank T
0 317.500 N GUAR
1 257.800 N TWR
2 385.400 N FINA
3 344.000 N DIR
4 363.100 N COM
5 362.300 N APP
6 122.100 N TWR
7 123.300 N FIN

Bank U
0 317.500 N GUAR
1 257.800 N TWR
2 385.400 N FINA
3 344.000 N DIR
4 363.100 N COM
5 362.300 N APP
6 122.100 N TWR
7 123.300 N FIN

Bank Y
0 317.500 N GUAR
1 257.800 N TWR
2 385.400 N FINA
3 344.000 N DIR
4 363.100 N COM
5 362.300 N APP
6 122.100 N TWR
7 123.300 N FIN
Post Reply

Return to “'t Praethuys”