Hoe lang doet een digitale camera dienst ?

ImageImageDedicated forum for all your questions, remarks etc about (aviation) photography, digital as well as old fashioned film.

Forum rules
ImageImage

Hoeveel digitale camera's (DSLR) heb jij al gehad ?

0 - Ik fotografeer nog analoog
5
5%
1 - Dit is mijn eerste DSLR, en dit moet nog even mee
35
33%
1 - Dit is mijn eerste DSLR, maar ik ben van plan nog dit seizoen een andere te kopen
15
14%
2 - Dit is mijn tweede DSLR. Mijn eerste heb ik ingeruild.
9
8%
2 - Dit is mijn tweede DSLR - De eerste heb ik ook nog steeds in gebruik
20
19%
2 - Dit is mijn tweede DSLR, maar ik ben van plan nog dit seizoen een andere te kopen
1
1%
3 - Dit is mijn derde DSLR, en de eerste twee zijn de deur uit
5
5%
3 - Dit is mijn derde DSLR, één is er al weg en de ander heb ik als tweede body
8
8%
3 - Dit is mijn derde DSLR, en ik heb ze nog alle drie
3
3%
3 - Dit is mijn derde DSLR, en ik ben van plan nog dit seizoen een andere te kopen
0
No votes
4 - Dit is mijn vierde DSLR en ik raak al bijna de tel kwijt
5
5%
 
Total votes: 106

Eric Coeckelberghs
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 92
Joined: 10 Feb 2007, 17:43
Location: Leuven, Belgium

Post by Eric Coeckelberghs »

Hay,


Cam 1: Canon 20D
Cam 2: Canon 30D
Cam 3: Canon 1Ds Mk II
Cam 4: Canon 1Ds Mk III

Inmiddels heb ik de eerste twee kado gedaan aan de jongere generatie; ik heb een crew van 3 fotografen waardoor we nu makkelijk 7 High End Canons bodies hebben om mee te werken ( de 1D Mk III's en dat soort dingen ) Mijn favoriete kodakje blijft de de 1Ds Mk III, je moet een beetje uitzoeken hoe je daar mee moet werken, maar in scherpte en kwaliteit onklopbaar ( en ik heb geen last van overdreven ruis )

Wat lensen betreft gebruiken we zowat het hele High End gamma; alles van f4 en f2.8.

Ik volg alles wat de bodies betreft op de voet, maar dat komt dan meer omdat Meneer Canon een goeie persoonlijke vriend is :twisted:

greetz, Eric

http://www.ericcoeckelberghs.com" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
EHAM
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3375
Joined: 30 Apr 2005, 21:32
Type of spotter: F2
Subscriber Scramble: Joost de Wit
Location: Hoofddorp
Contact:

Post by EHAM »

Fotografeer nu met een D70 (met een 80-200 erop) en ben van plan dit jaar een D80 + 300 F4 te gaan kopen (daarvoor moet ik nog wel wat vakken vullen bij AH :P ). D80 is imiddels bijna onder de 600 euro gezakt.
D70 gaat niet weg, 2 bodies is altijd handig (D70 + 80-200 is trouwens van m'n vader).
Joost de Wit
Image
Erik_7Xi
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1040
Joined: 14 Jun 2003, 23:17
Location: Wellington, NZ

Post by Erik_7Xi »

Ik ben eind 2003 overgestapt van analoog (Minolta) naar digitaal (terug naar Canon) met een 10D. Mid 2005 heb ik die 10D de deur uit gezet (gegooid bijna) en een 1D gekocht - een ware verademing om eindelijk weer een behoorlijke AF te hebben.

(Mijn Minolta Dynax 7Xi bodies waren geen super AF camera's maar waren wel stukken betrouwbaarder dan die 10D...).

Eind 2005 heb ik mijn eerste 1D MkII gekocht - de 1D moest vanwege budget redenen het veld ruimen. Mijn tweede 1D MkII heb ik.. eind 2006 geloof ik gekocht.

Beide camera's voldoen nog prima en ik zie geen reden om een 1D MkIII te kopen. Echter bij de Nikon D3 krijg ik wel erg kriebels in de buik ;)
Post Reply

Return to “Photography”