Moderator: gatso76
dit vertaald zich weer grofweg in gewoon Nederlands (dus zonder scanner):Zwaan wrote:Ja, 18R voor verkeer vanaf REFSO en HELEN/DENUT en 18C voor verkeer vanaf ARTIP is het meest logische want zo hoeft de centerline van de andere baan niet gekruist te worden.
Maar afhanghankelijk van de drukte kan het veranderen. Zo kwamen wij vanmiddag vanaf HELEN en kregen we op het laatste moment de 18C i.pv. de 18R.
Bezoek even mijn weblog, daar heb ik een verwijzing naar een site gemaakt, waarop je het tooltje voor Google Earth kan downloaden. Als je dit tool aanzet, zie je in en outbounds van en naar Schiphol gaan. Lees goed de uitleg. In combinatie met een luchtvaartradio b..v. op 119.050 of 121.200 ingesteld, maakt het beeld erg levendig, gezien er nu ook vluchtnummers worden getoond.jan-willem van lier wrote:hallo, he een vraagje, hoe doe je dat de boel volgen via google earth? en misschien heel dom maar wat zie je dan?, echt de vliegtuigen landen?
jw
Op zondag 5 augustus werd tussen 10.45 tot 12.00 uur 18C gebruikt en veel kisten werden i.p.v. naar 18R naar 18C gedirigeerd, maar wel eerst door de verkeersleider aangeboden en in alle gevallen dankbaar door de cockpit geaccepteerd. Volgens mij is 18R helemaal niet populair als landingsbaan, gezien de lange taxi tijd naar de gates en verder....Waarom niet 18C als main landing runway en af en toe 18R erbij....Wellicht scheelt dat heel veel kerosine en dus ook minder CO2 uitstoot...(mijn persoonijke mening)jfaltena wrote:Mwoah, scheelt je toch weer minstens 10 minuten taxienZwaan wrote:Zo kwamen wij vanmiddag vanaf HELEN en kregen we op het laatste moment de 18C i.pv. de 18R.
Maar goed:
Grtz, John
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more