Die oude spottersplek bij de Kaagbaan terug zou ook leuk zijnCustom addict wrote:werkzaam bij een overheidsdienst op schiphol, don't get me started :S
Denk dat een leuk begin zou zijn inderdaad het panoramaterras verlengen. Misschien eens die
leeg staande akker die niet gebruikt word bij de kaagbaan eens een tijdelijke plaats maken.
Wat meer leuke intercontinentale toko's die dan ook nog het liefst komen met iets andere kisten
al waar de KLM al jaren de deur plat vliegt.
De beveiliging zal ik helemaal maar men mond over houden :S
Zeker als we gaan generaliseren is dat een goed voornemenCustom addict wrote: De beveiliging zal ik helemaal maar men mond over houden :S
Waar op Schiphol?Thijs wrote:De nederlandse overheid moet gewoon afdwingen dat alle Europese JSF'en op Schiphol worden geassembleerd. Dat deed men toch ook met de F-104 en de F-16
De reden dat Schiphol geen charters wil is heel simpel: geld. Schiphol is een bedrijf, hoewel niet in private handen, en wil geld verdienen. Schiphol kan veel meer verdienen aan network carriers met zakenreizigers en transfer passagiers dan aan gierige toeristen. Daarnaast kosten overstappers ook minder, dus tel uit je winst als Schiphol zijnde.Maartje wrote:Ik snap dan ook niet dat Schiphol liever geen charters meer wilt, vooral niet in de nacht.
Dat is achterhaald door de werkelijkheid. In de eerste plaats zijn er maar weinig passagiers die liever midden in de nacht aankomen of vertrekken dan bijvoorbeeld vroeg in de morgen en vroeg in de avond. Het is niet zonder reden dat bijna alleen maar charters in de nacht vertrekken en aankomen.Maartje wrote:Een internationaal luchthaven moet voor elke onderneming 24/7 open zijn. En niet gaan zeiken over de lawaai, vogeltjes, boompjes en de nodige kerosine stank. Of dat er snachts iemand wakker wordt van een vliegtuig.
Als dat soort maatschappijen uit blijven, dan kun je ook niet zonder het geld van de charters opleveren.ehusmann wrote:De reden dat Schiphol geen charters wil is heel simpel: geld. Schiphol is een bedrijf, hoewel niet in private handen, en wil geld verdienen. Schiphol kan veel meer verdienen aan network carriers met zakenreizigers en transfer passagiers dan aan gierige toeristen. Daarnaast kosten overstappers ook minder, dus tel uit je winst als Schiphol zijnde.Maartje wrote:Ik snap dan ook niet dat Schiphol liever geen charters meer wilt, vooral niet in de nacht.
Maartje wrote:Een internationaal luchthaven moet voor elke onderneming 24/7 open zijn. En niet gaan zeiken over de lawaai, vogeltjes, boompjes en de nodige kerosine stank. Of dat er snachts iemand wakker wordt van een vliegtuig.
Een charter kan niet zeggen van we vliegen om 9 uur en we zijn weer savonds om 6 uur thuis. Maar dat snap jij denk ik ook wel. 1 kist meerdere rotaties per dag. Alles wat geld opbrengt, ook al is het niet veel moet worden behouden of binnen gehaald worden.Dat is achterhaald door de werkelijkheid. In de eerste plaats zijn er maar weinig passagiers die liever midden in de nacht aankomen of vertrekken dan bijvoorbeeld vroeg in de morgen en vroeg in de avond. Het is niet zonder reden dat bijna alleen maar charters in de nacht vertrekken en aankomen.
Daarnaast is het ook niet zo dat veel andere luchthavens wel gewoon open zijn in de nacht. De luchthavens in het midden oosten en sommige in het verre oosten, maar in Europa zeker niet. Bijna alle, zoniet alle, Europese luchthavens hebben te maken met restricties in de nacht.
Erwin
Alleen blijven ze niet uit, dus heeft Schiphol de charters niet nodig.Maartje wrote:Als dat soort maatschappijen uit blijven, dan kun je ook niet zonder het geld van de charters opleveren.
Precies, daarom vliegen de charters ´s nachts. Niet omdat de passagiers het zo graag willen, maar omdat ze wel moeten om genoeg inkomsten te krijgen.Maartje wrote:Een charter kan niet zeggen van we vliegen om 9 uur en we zijn weer savonds om 6 uur thuis. Maar dat snap jij denk ik ook wel. 1 kist meerdere rotaties per dag. Alles wat geld opbrengt, ook al is het niet veel moet worden behouden of binnen gehaald worden.
geen überbelangrijke dingen maar dit schiet mij zo te binnenMaartje wrote:Wat vinden jullie van Schiphol, wat vindt je goed of slecht? Wat zou er eventueel veranderd kunnen worden? Verbouwingen, uitbreidingen, andere airliners etc etc.
Peace, Maartje
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more