ehusmann wrote:Staat de cabine dan onder druk, wordt de lucht dan voorzien via die bleed-air methode, of staat de deur gewoon open?
Als het klopt dat dergelijke tests desdanig grondig wordt uitgvoerd, dan kan de cabine ook op de grond natuurlijk gewoon onder druk worden gezet met deuren gesloten. Of het gedaan wordt, en getest wordt. Ik vraag het me af. Volgens de man van Fokker was er nog nooit onderzoek naar gedaan n.a.v. de incidenten.
Enig speurwerk op internet leert dat het 'wet socks fume' zich vooral voordoet tijdens de takeoff en klim, alsook tijdens de daling. Dan zou je dus aannemen dat er óók metingen gaan worden gedaan ten tijde van testvluchten in een lege cabine...
pjotrtje wrote:M.a.w., jij denkt dat een onderzoek op zijn elfendertigst wordt uitgevoerd? Kennelijk nooit meegemaakt...
Ik kan me de reactie van 'ehusmann' goed voorstellen. Ook jij lijkt alle problemen nu direct 'weg te wuiven' en te melden dat deze problemen kennelijk niet bestaan ofzo.
Er zijn wereldwijd vele gevallen bekend inmiddels. Dat geeft aan dat er ergens iets goed mis is. En nu zijn er in Nederland een paar mensen die aan de bel trekken (soort van 'Klokkenluiders'), en je ziet hoe instanties daar weer op reageren... Typisch!
Eric