KLM praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
Inkjet
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 543
Joined: 30 Dec 2016, 21:37

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Inkjet »

De E195-E2 heeft Single class 132 stoelen @ 31" pitch (Embraer website). KLC heeft een grotere pitch bij de eerste rijen dus dan kom je op 128 of 124 afhankelijk van het aantal Business/Comfort rijen. Dat lijkt me niet echt geschikt om een 737-700 te vervangen, al zijn de kosten per stoel waarschijnlijk wel veel lager. Als Schiphol niet meer slots gaat uitgeven zit je te wachten op grotere toestellen, waarmee deze toestellen een groeimogelijkheid brengen ten opzichte van de E190 met 100 stoelen. De 737-700 lijkt eerder te worden vervangen door MAX 8 of meer.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

KLM hanteert in haar 73 vloot 30”
En haar Embraer 190 30/31”
En in haar Embraer 175 29”
Alleen door de slimme stoelen voelt het hetzelfde.
All times are local times!

Regards, N.
Biem
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 468
Joined: 05 Jan 2017, 13:49

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Biem »

Weet iemand hoe het gesteld is met het installeren van internet op de 777 vloot?
Van de BVA en BVF weet ik dat ze al internet hebben maar zijn er ondertussen al andere kisten geweest die dit ook hebben?
Alvast bedankt
Zwaan
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 76
Joined: 01 Aug 2007, 22:57
Subscriber Scramble: Zwaan

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Zwaan »

Inkjet wrote:De E195-E2 heeft Single class 132 stoelen @ 31" pitch (Embraer website). KLC heeft een grotere pitch bij de eerste rijen dus dan kom je op 128 of 124 afhankelijk van het aantal Business/Comfort rijen. Dat lijkt me niet echt geschikt om een 737-700 te vervangen, al zijn de kosten per stoel waarschijnlijk wel veel lager. Als Schiphol niet meer slots gaat uitgeven zit je te wachten op grotere toestellen, waarmee deze toestellen een groeimogelijkheid brengen ten opzichte van de E190 met 100 stoelen. De 737-700 lijkt eerder te worden vervangen door MAX 8 of meer.
Het worden er waarschijnlijk 136. Waarschijnlijk worden gedeeltelijk de oudste 190’s en een aantal 175’s weg gedaan.

De -700’s die de vloot verlaten worden vervangen door -800’s vanwege dezelfde slotproblemen als waardoor KLC naar grotere kisten gaat.
Inkjet
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 543
Joined: 30 Dec 2016, 21:37

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Inkjet »

Zwaan wrote:
Het worden er waarschijnlijk 136. Waarschijnlijk worden gedeeltelijk de oudste 190’s en een aantal 175’s weg gedaan.

De -700’s die de vloot verlaten worden vervangen door -800’s vanwege dezelfde slotproblemen als waardoor KLC naar grotere kisten gaat.
Super slimline seats? Stel vijf rijen Business/comfort dat kost tien inch. Andere rijen geen 31 maar 30 inch is 28 inch eraf. Beetje proppen die extra rij? Misschien zijn er dingen mogelijk met de lavs/galley?
Wel super efficient maar cabin luggage wordt spannend.
Zwaan
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 76
Joined: 01 Aug 2007, 22:57
Subscriber Scramble: Zwaan

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Zwaan »

Economy in de 175 is ook 29 inch door de slim seats. KLM gaat voor het maximale aantal stoelen vanwege slotproblematiek en omdat er toch 3 Ca’s nodig zijn.

Handig is dat de bagagebakken breder worden zo dat trolleys er in de breedte in passen vergeleken met enkel in de lengte bij de huidige vloot.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Ik dacht dat KLC maximaal 100 pax mocht vervoeren volgens afspraken met de VNV. Is dat aangepast?
Of komen deze machines onder het duurdere KLM te vallen?
All times are local times!

Regards, N.
Inkjet
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 543
Joined: 30 Dec 2016, 21:37

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Inkjet »

B767-300ER wrote:Ik dacht dat KLC maximaal 100 pax mocht vervoeren volgens afspraken met de VNV. Is dat aangepast?
Of komen deze machines onder het duurdere KLM te vallen?
Boven de honderd komt er een CA bij.
User avatar
Bennie
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 16536
Joined: 02 Mar 2009, 15:12
Type of spotter: Military (numbers & photography)
Subscriber Scramble: Ofcourse
Location: @ home, @ work or elsewhere in the world!

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Bennie »

Inkjet wrote:
B767-300ER wrote:Ik dacht dat KLC maximaal 100 pax mocht vervoeren volgens afspraken met de VNV. Is dat aangepast?
Of komen deze machines onder het duurdere KLM te vallen?
Boven de honderd komt er een CA bij.
Dat is een wettelijke verplichting. 1 CA per 50 stoelen.
Ben
Scramble member, reader & contributor since 1984
GL Aviation
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 85
Joined: 28 May 2019, 00:16
Subscriber Scramble: Damian Verwey

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by GL Aviation »

Is er al wat meer bekend over de 29ste ivm KLM 100 jaar?
User avatar
Stratofreighter
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 22161
Joined: 25 Jan 2006, 08:02
Location: Netherlands

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Stratofreighter »

...er toch maar even zelf in gedoken. Dit kwam ik tegen:

https://twitter.com/cassidysvacay/statu ... 5703981057

Vertrek om 20 uur lokaal uit Charleston,
en
aankomst zaterdag 29 juni 2019 rond acht uur 's morgens, klopt dit nog steeds :?:
November 2024 update at FokkerNews.nl....
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Het CA verhaal is mij bekend. Maar dat heeft niets met mijn vraagje te maken. Dat is zoals Bennie terecht opmerkt gewoon een wettelijke regel. Daarbij gaat mijn vraag over de VNV. En die heeft weinig met wel of geen extra CA van doen. Ik meende ooit eens gelezen te hebben dat alle operaties met machines van 100+ passagiers onder de KLM operatie vallen en niet onder de KLC.

Maar misschien heb ik enkel de klok horen luiden..
All times are local times!

Regards, N.
nemaco
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 699
Joined: 30 Jun 2008, 20:41

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by nemaco »

Het toestel wordt zaterdag 29 juni verwacht om 10:15 uur. Elbers zal voor enkele genodigden een welkomstwoordje doen en dit zal tevens de kick-off zijn voor KLM 100 jaar.
Stratofreighter wrote:...er toch maar even zelf in gedoken. Dit kwam ik tegen:

https://twitter.com/cassidysvacay/statu ... 5703981057

Vertrek om 20 uur lokaal uit Charleston,
en
aankomst zaterdag 29 juni 2019 rond acht uur 's morgens, klopt dit nog steeds :?:
User avatar
Ger
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1874
Joined: 17 Mar 2007, 00:13
Location: Amstelveen

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Ger »

nemaco wrote:Het toestel wordt zaterdag 29 juni verwacht om 10:15 uur. Elbers zal voor enkele genodigden een welkomstwoordje doen en dit zal tevens de kick-off zijn voor KLM 100 jaar.
Stratofreighter wrote:...er toch maar even zelf in gedoken. Dit kwam ik tegen:

https://twitter.com/cassidysvacay/statu ... 5703981057

Vertrek om 20 uur lokaal uit Charleston,
en
aankomst zaterdag 29 juni 2019 rond acht uur 's morgens, klopt dit nog steeds :?:
Is het de bedoeling dat de PH-BKA rechtstreeks naar Oost zal gaan?

Rgds, Ger
Facebook Group: Schiphol Spotters - Aviation Photography
nemaco
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 699
Joined: 30 Jun 2008, 20:41

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by nemaco »

Ja, dat wordt hangaar 12
Ger wrote:
nemaco wrote:Het toestel wordt zaterdag 29 juni verwacht om 10:15 uur. Elbers zal voor enkele genodigden een welkomstwoordje doen en dit zal tevens de kick-off zijn voor KLM 100 jaar.
Stratofreighter wrote:...er toch maar even zelf in gedoken. Dit kwam ik tegen:

https://twitter.com/cassidysvacay/statu ... 5703981057

Vertrek om 20 uur lokaal uit Charleston,
en
aankomst zaterdag 29 juni 2019 rond acht uur 's morgens, klopt dit nog steeds :?:
Is het de bedoeling dat de PH-BKA rechtstreeks naar Oost zal gaan?

Rgds, Ger
Post Reply

Return to “'t Praethuys”