Komt zeker niet op SPL,Thijs wrote:assemblage vind volgens mij plaats op Schiphol. Op Woensdrecht lijkt het mij niet echt passen
geen plek meer, veel te duur,
kost ook weer een aantal slots....
opties zijn : Twente, Lelystad
Komt zeker niet op SPL,Thijs wrote:assemblage vind volgens mij plaats op Schiphol. Op Woensdrecht lijkt het mij niet echt passen
Bijna, voorlopig word op de volgende velden 'ingezet';js51672 wrote: opties zijn : Twente, Lelystad
We hebben het hier wel over Nederland-vergunningenland.Hurricane wrote:overigens heeft dit geen prio want 'het optrekken van een hal' is zo gebeurd aldus een der hoge heren daar
Das waar (maar nieuwe hoop doet leven; ook hier); gezien het plan zich uitstrekt van nu tot 2015 gaat men er van uit dat in deze 5 jaar die paar maanden (ze gaan uit van ongeveer 4) voor een hal/ schuur optrekken het makkelijkste gaan ...aviodromefriend wrote:We hebben het hier wel over Nederland-vergunningenland.Hurricane wrote:overigens heeft dit geen prio want 'het optrekken van een hal' is zo gebeurd aldus een der hoge heren daar
Ohhh... vertel eens?Thermal wrote:Probleem is echter dat landen als China en India nu zelf vliegtuigen maken in deze klasse.
... Volgens mij is er al wel een A320 in licentie gebouwd en zou de 319 daar nog bij kunnen maar de 321 is volgens mij niet inbegrepen (maar hang me dr niet aan op )Thijs wrote:Een Chinese bouwer bouwt toch A321's in licentie....
70 tot 95, maar met een verlengde versie (voor 95-105 passagiers) op de plank.Benjamin wrote:De ARJ21 zou wel vergelijkbaar kunnen zijn al is die uit mijn hoofd voor max 90 pax gemaakt.
opvallend klein vond ik eigenlijk...Benjamin wrote:Maar de uiterlijke verschillen zijn opvallend groot.
De DC-3/C-47 al 75 jaar, maar toch gaat daar niemand een nieuwe versie van in productie nemenBenjamin wrote:De ARJ moet zich nog bewijzen, het F28 airframe is al ruim 40 een begrip.
Die ARJ lijkt wel heel erg veel op een DC9. Die vliegt toch ook al een jaar of 40 inmiddels.Hans wrote:De DC-3/C-47 al 75 jaar, maar toch gaat daar niemand een nieuwe versie van in productie nemenBenjamin wrote:De ARJ moet zich nog bewijzen, het F28 airframe is al ruim 40 een begrip.
breng mensen niet op ideeen...... C-130, B-747. Nimrod MR.4, DHC-6....Hans wrote:De DC-3/C-47 al 75 jaar, maar toch gaat daar niemand een nieuwe versie van in productie nemen
Hans
Das uit zijn verband gehaald maar voorruit ik zal me verduidelijken.Hans wrote:De DC-3/C-47 al 75 jaar, maar toch gaat daar niemand een nieuwe versie van in productie nemenBenjamin wrote:De ARJ moet zich nog bewijzen, het F28 airframe is al ruim 40 een begrip.
Hans
Als ik je dus goed begrijp, beweer jij dat er die afgelopen 40 jaar - sinds de introductie van de F-28 - geen vooruitgang is geweest op dat gebied van aerodynamica en motoren??? (props zijn niet van belang voor de F-28/Fokker 100 volgens mij )Benjamin wrote:De laatste 75 jaar is er teveel veranderd, men heeft betere technieken bedacht op het gebied van aerodynamica en motoren en props.
Op het eerste oog misschien niet; een romp met een cockpit blijft nou eenmaal een romp met cockpit, op zich ben je dus gebonden aan de eisen die het gebruik er aan stellen. Maar als jij gelijk hebt, dan vraag ik me toch af waar al die miljoenen (wereldwijd) voor windtunnels/aerodynamica naar toe zijn gegaan. In ieder geval niet naar mijn bankrekening.Thijs wrote:Airframes zijn zo ie zo niet substantieel verandert de afgelopen 40 jaar. Een 707 ziet er qua uiterlijk nog steeds hetzelfde uit als een 777. Het grootste verschil zit hem in de materialen in gebruik, en de losse componenten.
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more