Dat vind de eigenaar van Heli Holland ook. Was de HHJ.pjotrtje wrote:Wat mag er dan niet aan? Het enige dat niet mag is dat hij misschien de minimum vlieghoogte boven mensenmassa's (1000ft) heeft genegeerd. Daar raak je een brevet niet door kwijt... Onbezonnen is het, maar om daar nou zijn brevet voor te eisen...
Arjenp wrote:Dat vind de eigenaar van Heli Holland ook. Was de HHJ.pjotrtje wrote:Wat mag er dan niet aan? Het enige dat niet mag is dat hij misschien de minimum vlieghoogte boven mensenmassa's (1000ft) heeft genegeerd. Daar raak je een brevet niet door kwijt... Onbezonnen is het, maar om daar nou zijn brevet voor te eisen...
Je mag het publiek op een evenement niet in gevaar brengen. Dus mag je geen manoeuvres uitvoeren die bij een motorstoring, birdstrike o.i.d. een crash in het publiek zouden kunnen veroorzaken. Dat was een pijnlijke les van Ramstein. Daarom worden bij open dagen van te voren ook planningen gemaakt waar gevlogen mag worden en in welke richtingen etc. Niet al die specifieke situaties staan in wetgeving beschreven. Maar wel dat een publiek niet in gevaar gebracht mag worden. Een piloot dient zoveel verantwoordelijkheidsbesef te hebben dat hij zulke manoeuvres niet uithaalt. Doet hij dat wel, dan mag hij zijn brevet best een tijdje inleveren om daar eens over na te denken.pjotrtje wrote:Wat mag er dan niet aan? Het enige dat niet mag is dat hij misschien de minimum vlieghoogte boven mensenmassa's (1000ft) heeft genegeerd. Daar raak je een brevet niet door kwijt... Onbezonnen is het, maar om daar nou zijn brevet voor te eisen...
Wanneer brengt de piloot het publiek hier in gevaar dan? Meer dan bij een horizontale vlucht? Een heli heeft nul zweefvermogen, dus als er een rotorblad afbreekt (willekeurig voorbeeld) dan valt de heli als een baksteen naar beneden, ongeacht of dat van 600ft of van 1200ft gebeurt. Moet je dan het vliegen met heli's boven een mensenmassa helemaal verbieden?Je mag het publiek op een evenement niet in gevaar brengen. Dus mag je geen manoeuvres uitvoeren die bij een motorstoring, birdstrike o.i.d. een crash in het publiek zouden kunnen veroorzaken.
Je verwart airshow procedures met de gewone, altijd van toepassing zijnde luchtvaartwetgeving die in dit geval golden. Er was hier geen sprake van een airshow, slechts een heli die boven het terrein vloog. En iets dat onbezonnen genoemd mag worden deed.Wildpicture wrote:Je mag het publiek op een evenement niet in gevaar brengen. Dus mag je geen manoeuvres uitvoeren die bij een motorstoring, birdstrike o.i.d. een crash in het publiek zouden kunnen veroorzaken. Dat was een pijnlijke les van Ramstein. Daarom worden bij open dagen van te voren ook planningen gemaakt waar gevlogen mag worden en in welke richtingen etc. Niet al die specifieke situaties staan in wetgeving beschreven. Maar wel dat een publiek niet in gevaar gebracht mag worden. Een piloot dient zoveel verantwoordelijkheidsbesef te hebben dat hij zulke manoeuvres niet uithaalt. Doet hij dat wel, dan mag hij zijn brevet best een tijdje inleveren om daar eens over na te denken.pjotrtje wrote:Wat mag er dan niet aan? Het enige dat niet mag is dat hij misschien de minimum vlieghoogte boven mensenmassa's (1000ft) heeft genegeerd. Daar raak je een brevet niet door kwijt... Onbezonnen is het, maar om daar nou zijn brevet voor te eisen...
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more