2 dagen achter elkaar de PY994 gecancelled, ik dacht te zien dat de 9H-TQM (zwarte A343 van Hi-Fly) met een dag vertraging nu boven Engeland vliegt als PY9940. Verder een ingehuurde EC-KSM (B744 van Wamos) die gister is vertrokken vanuit AMS als PY993.jet380 wrote:En de vertraging was er! Machine gaat vanavond voor het eerst weer richting pbm. Hoe kan het toch dat onderhoud bij slm altijd uitloopt? Plant slm te strak? Of geven ze bepaalde mankementen niet door? Of komt er veel aan het licht bij gepland onderhoud? En ook vandaag inhuur voor slm. En dan noemt tui slm betrouwbare parner ??
Flap issue, zijn fuel aan het dumpen.nustyR wrote:Nadat ze vanmorgen terug was gekomen naar AMS gaat poging 2 nu opnieuw niet goed. Hangt boven de Noordzee op 10.000ft.
LELYSTAD – De Surinaamse autoriteiten hebben toestemming gegeven de Boeing 737 FFS van de AIS Flight Academy te gebruiken voor de training van piloten die bij SLM/Surinam Airways vliegen.
Volgens de CASAS voldoet de simulator aan richtlijnen van de Surinaams luchtvaartautoriteit.
De eerste SLM crew heeft inmiddels met succes haar eerste trainingen uitgevoerd bij AIS.
Bij SLM wordt onder meer gevlogen met twee ‘classic’ B737-36N toestellen.
https://www.stijnspreekt.nl/vertraginge ... teltekort/cHabu wrote:Kan zijn dat ik er overheen heb gelezen, maar de SLM zou de classic 737 willen vervangen door de -700 in de nabije toekomst.
Nou maar hopen dat de tweedehands 737s beter gaan bevallen dan de tweedehands Airbus
Surinam Airways eyes Boeing for imminent fleet renewal
September 4, 2017
Surinam Airways (SLM) must renew its fleet by November when the lease of the current three Boeing 737-300s expires and, from recent statements by the CEO of SLM Robbi Lachmisingh, the state owned company will most likely choose the Boeing 737-700, which has the range to reach New York City.
SLM will also move to ETops or twin engine on the mid-Atlantic route between Holland and Suriname.
Lachmisingh did not mention Embraer at all although SLM had indicated previously that the Embraer aircraft was a priority choice for them. He also talked about a mixed fleet of Embraers and Boeing 737-700s. However, in his last conversation with the media at the end of August, Lachmisingh confirmed that he was very close to choosing the Boeing 737-700s.
Lachmising did not disclose how many of Boeing 737-700s SLM will lease but having just a single aircraft of this type will be problematic. SLM has been facing financial hemorrhaging due to its few aircraft frequently having “technical problems” and out of service because of unscheduled maintenance.
On the mid-Atlantic route, SLM finally wants to move towards twin-engine certification, which is a long and arduous process. However, with its TUIfly partnership, SLM has a golden opportunity to make this a reality.
http://www.dwtonline.com/laatste-nieuws ... pril-2018/Vervanging SLM-vloot uiterlijk april 2018
15/09/2017 06:07
Surinam Airways (SLM) voert onderhandelingen met leasemaatschappijen om vliegtuigen te vervangen.
Ze wil overstappen naar efficiëntere toestellen met meer stoelcapaciteit,
maar ook omdat de huurcontracten voor de machines waarmee nu gevlogen worden ten einde lopen.
Het streven is om al in december de nieuwe vliegtuigen ter beschikking te hebben,
anders uiterlijk maart-april,
zegt SLM-directeur Robbi Lachmising.
Hij benadrukt dat de vloot vernieuwd móet worden, omdat de vliegtuigen "al over hun uren heen zijn en voor tot en met deze periode waren gehuurd."
Als er voor zou worden gekozen dezelfde machines opnieuw te huren zouden ze eerst een omvangrijke inspectie- en servicebeurt moeten ondergaan.
Voor deze operatie zou de SLM een deel van de kosten moeten bijdragen. "Dat gaan wij niet doen, want het zou heel veel geld kosten.
Daarom hebben we ons oog laten vallen op iets modernere machines", aldus de SLM-topman
Twee van de drie Boeing 737-300 vliegtuigen zullen vervangen worden door Boeing 737-700-toestellen, met een capaciteit van 140 passagiers elk.
Het derde toestel wordt voorlopig behouden tot en met het eerste kwartaal volgend jaar.
Afhankelijk van het passagiersaanbod zal worden besloten of ook deze kist vervangen zal worden met een Boeing 737-700 of zelfs een Boeing 737-80,
die plaats biedt aan 180 passagiers.
Desgevraagd zegt de directeur dat er voorlopig geen standby-huurcontract met de regering is.
Na het aantreden van het kabinet Bouterse-I werd een regeling getroffen
een vliegtuig op afroep beschikbaar te stellen
om leden van de regering bij dienstreizen naar het buitenland te vervoeren.
"Die regeling is al voorbij op dit moment.
We hebben geen indicatie dat ze een nieuwe willen maken", zegt Lachmising.
Hij wijst daarbij erop dat aangezien ook Fly All Ways als tweede grote Surinaamse carrier internationale operaties uitvoert
het een optie is voor de regering om van de diensten van die maatschappij gebruik te maken.
De SLM heeft een "goede verstandhouding" met Fly All Ways, zegt de directeur.
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more