Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst

ImageImageForum for all matters concerning Amsterdam-Schiphol airport (and control zone, including heliport). Customary language is Dutch, but English is also accepted.

Moderator: gatso76

Forum rules
ImageImage
Post Reply
a1rliners_2005
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 425
Joined: 21 Sep 2005, 11:17
Subscriber Scramble: a1rliners_2005
Contact:

Post by a1rliners_2005 »

Delta12 wrote:Die spotters plek aan de polderbaan is idd niks aan, je kan er dan echt uren staan zonder ook maar een vliegtuig te zien.
Dat vind ik knap :shock: !
Delta12 wrote:Wat het gewoon echt de slechtst mogelijk plaats is.
Oh juist ja :?
cheers,
Etienne Jong
Image
User avatar
SPL
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 11364
Joined: 12 Oct 2003, 23:56
Type of spotter: None

Post by SPL »

En de klaagzang begint weer helemaal van vooraf aan :? .

Er wordt maar niet gesnapt dat er naar de toekomst van Schiphol moet wordt gekeken (uitbreiding en nieuwbouw). Dat er een (flink) aantal mensen niet blij zijn, dat hou je helaas toch altijd. En zoals Erik (Key) al zei, wees een beetje blij dat er nog iets aan gedaan wordt, voor hetzelfde geld wordt de oude gesloten en komt er niets nieuws.


Groeten Martijn
*just doing my thing*
User avatar
KoenHartkamp
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 141
Joined: 20 Apr 2005, 21:52
Subscriber Scramble: KoenHartkamp

Post by KoenHartkamp »

Je zal waarschijnlijk nog steeds langs de Kaagbaan foto's kunnen maken alleen zullen dit 'airborne' foto's zijn, zoals dit:
Image
http://i241.photobucket.com/albums/ff32 ... ines_2.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Deze foto heb ik gemaakt halverwege de Aalsmeerderweg, waar de nieuwe bussluis is gemaakt. Voor de widebodies is het nog wel aardig te doen, alleen zullen de kleine Fokkers moeilijker zijn te fotograferen.

LET OP, je kan hier alleen bijna niet parkeren, dus kom met de bus, op de fiets of parkeer je auto op een bedrijventerrein in de buurt

greetz
Koen
User avatar
Glidepath
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1924
Joined: 25 Mar 2006, 12:04

Post by Glidepath »

FARO wrote:Volgens schiphol.nl:

KOFFIE MET GEBAK VOOR SPOTTERS !

Snackwagens verhuizen mee
Bij de Polderbaan is een tijdelijke spottersplaats aangelegd. Er staan onder meer bankjes en fietsenrekken, en er komt binnenkort een toiletgebouw. De snackwagens verhuizen mee naar de nieuwe locatie. Schiphol werkt nog aan plannen voor een definitieve spottersplaats bij de Polderbaan. Over de invulling daarvan is de luchthaven onder meer in overleg met een aantal spotters.

source schiphol.nl

Marco
gat-ver-dam-me, gaat het langs de polderbaan ook meuren naar vette frietwalm. Echte spotters (bikkels by nature) hebben daar niet eens tijd voor. Dat is voor het dagjesvolk, dus reken maar meteen maar dat het er druk wordt. (nog wat om over te mauwen).

btw. ik heb weinig gemauw gehoord toen er dubbele hekken en doeken werden geplaatst bij het nu verdwenen benzinestation. (H-pier), kon je geweldige platformshots maken. Dus ja, het wordt er niet beter op en ach, we redden ons wel. toch? :bike:
Hoera d'revolutie, 't is eindelijk zover', maar de nwe leiders blijken net zo autoritair
User avatar
sfeyenoord1
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1567
Joined: 05 Mar 2006, 17:40
Type of spotter: An enjoying one
Location: Boskoop (Zuid-Holland, Nederland)
Contact:

Post by sfeyenoord1 »

Blijft een groot 'verlies' het was eigenlijk wel dé plek op schiphol, waar ik altijd als ik naar schiphol ging wel kwam. Maar er blijft nog altijd de kop van de baan over én de plek van Koen. Dus Look at the bright side of it :) Er blijven genoeg plekken over, en schiphol blijft groeien, en dat eist af en toe zijn tol ;) Al vind ik die slagboom, grote hekken wel een beetje iéts té overdreven bij de nieuwe spottersplek....
User avatar
Polecat
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5048
Joined: 12 Jul 2007, 13:58
Type of spotter: Omnivore
Subscriber Scramble: Polecat
Location: The Middle East of The Netherlands

Post by Polecat »

licht anarchistisch typisch Nederlands vraagje misschien: is de oude plek ook niet meer per voet te bereiken? (lees: laarzen aan)
User avatar
Barcajax
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 481
Joined: 10 Sep 2006, 21:56
Subscriber Scramble: Ronald
Location: lewedorp
Contact:

Post by Barcajax »

Hoi Polecat, ik vroeg het me stiekum toch ook wel af! Ik denk dat we het antwoord na de 26ste kunnen verwachten. Hoop het wel want ben van plan om 2-2 weer te gaan.

Ben benieuwd,

Gr,Ronald
http://www.jetphotos.net/showphotos.php?userid=25116" onclick="window.open(this.href);return false;
bigfoot
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 619
Joined: 14 Nov 2005, 10:53

Post by bigfoot »

Barcajax wrote:Hoi Polecat, ik vroeg het me stiekum toch ook wel af! Ik denk dat we het antwoord na de 26ste kunnen verwachten. Hoop het wel want ben van plan om 2-2 weer te gaan.

Ben benieuwd,

Gr,Ronald
Ik denk dat dat niet meer mogelijk is tenzij je echt een heel eind wil om lopen

http://www.scramble.nl/forum/viewtopic. ... 1&start=15
In de foto's van NustyR zie je dagt de weg al onderbroken is door wat lijkt op een sloot die het luchvaartterrein zal gaan omringen.
nustyR
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3366
Joined: 26 Oct 2005, 20:31
Contact:

Post by nustyR »

bigfoot wrote:In de foto's van NustyR zie je dagt de weg al onderbroken is door wat lijkt op een sloot die het luchvaartterrein zal gaan omringen.
Voor de 'nieuwe sloot' staan allemaal hekken aan de kant van de kaagbaan. Het is dus schijnbaar de bedoeling dat je niet in het weiland gaat staan :bad-words: :grrr: :@$#: :#{: :devil: :nono:
User avatar
Delta12
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 900
Joined: 04 Oct 2004, 17:42
Type of spotter: F5
Location: N52E005

Post by Delta12 »

Ik moest wel even slikken hoe erg saai de situatie nu word. Ik ben dinsdag even wezen kijken ben er 15 minuten geweest maar dr kwam niks op de kaagbaan binnen omdat ze al de heletijd bezig waren op de runway met iets.

Toen ben ik naar polderbaan gereden waar het resultaat net zo slecht was, doodse stilte soms wat 737s 320s fokkers en alles nam de 2e runway entry met een rolling takeoff dus waren ook meteen weer uit het zicht verdwenen.

Niks geen strakke rotatie shots meer.. geen burning rubber meer op het veld bij de kaag its all over...

Ik heb net een kort interviewtje gegeven aan een krant dat het er echt op zit bij de kaag. :roll: :cry: :cry:
User avatar
Boudewijn van Oirschot
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 2745
Joined: 16 Feb 2007, 18:16
Type of spotter: Wat niet?
Subscriber Scramble: Boudewijn van Oirschot
Location: Tilburg, NB

Post by Boudewijn van Oirschot »

[quote="bigfoot"][quote="Barcajax"]Hoi Polecat, ik vroeg het me stiekum toch ook wel af! Ik denk dat we het antwoord na de 26ste kunnen verwachten. Hoop het wel want ben van plan om 2-2 weer te gaan.

Ben benieuwd,

Gr,Ronald[/quote]

Ik denk dat dat niet meer mogelijk is tenzij je echt een heel eind wil om lopen

[url]http://www.scramble.nl/forum/viewtopic. ... 1&start=15[/url]
In de foto's van NustyR zie je dagt de weg al onderbroken is door wat lijkt op een sloot die het luchvaartterrein zal gaan omringen.[/quote]

Dat is niet zo'n heel eind, ik ben een keer met de bus naar de buspunt Aalsmeerderdijk gegaan, liep er 25 minuten over, je moet er toch wat voor over hebben he :wink:
User avatar
Polecat
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5048
Joined: 12 Jul 2007, 13:58
Type of spotter: Omnivore
Subscriber Scramble: Polecat
Location: The Middle East of The Netherlands

Post by Polecat »

hmmm... klinkt als "laarzen aan en wie weet lukt het.." maar zal natuurlijk een kwestie van paar weken zijn dat je er zelfs als argeloze voetganger niet meer kunt komen...
snik
User avatar
Stratofreighter
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 21829
Joined: 25 Jan 2006, 08:02
Location: Netherlands

Post by Stratofreighter »

Voor de geinteresseerden...

Aan de "Sierra-kant" waar je vanaf de Folkestoneweg bij Truckland de Oude Meerweg op kon draaien stond vandaag een keten van aan elkaar geschroefde bouwhekken. Een deel stond al op een weghelft van de Oude Meerweg. Het is dus op zaterdagmorgen simpelweg een kwestie van het dichtzwaaien van een hek en dan het hangslot op slot doen.... :(
Het is niet moeilijk om deze afzetting te omzeilen maar of de KMar hier nu zo blij mee zal zijn...
User avatar
phkza
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2258
Joined: 21 Nov 2005, 22:38
Type of spotter: Civil > Pics or it didn't happen!

Post by phkza »

Als je al zag hoe vaak de knullen van de Kmar langskwamen toen die weg halverwege was afgezet dan kun je er van op aan dat ze nu ook wel veel zullen controleren. Aan de andere kant zit niemand natuurlijk op ongelukken te wachten als spotters zich op een bouwterrein gaan begeven. Als ze tenminste een beetje snel gaan bouwen. Ik ben benieuwd.
User avatar
gatso76
Moderator
Moderator
Posts: 12303
Joined: 06 Sep 2002, 15:59
Location: KMKY / Marco Island

Re

Post by gatso76 »

Stratofreighter wrote: Het is niet moeilijk om deze afzetting te omzeilen maar of de KMar hier nu zo blij mee zal zijn...
Ik speel niet voor politieagent of ga je vertellen wat je wel en niet moet doen, maar zo een hek staat er niet voor niks.
Als je er toch zo nodig achter wilt staan voor dat ene plaatje...houdt er dan rekening mee dat dit gewoon niet kan/mag en je loopt het risico gepakt te worden met alle gevolgen van dien.
Hierdoor komt de 'goede' naam van de Schipholspotters die zich wel aan de regels houden misschien ook in een kwaad daglicht te staan...met alle gevolgen van dien...en wie weet komt het dan ooit zover dat je net als op CDG toestemming moet vragen om foto's te maken.
De luchthaven komt ons tegemoed moet een nieuw plaats langs de Polderbaan...ga niet in of dit wel of niet juist/goed enz enz is, maar dit is iig tenminste iets van hun kant richting ons toe...terwijl ze niks verplicht zijn.
Post Reply

Return to “Amsterdam - Schiphol”