Is een avatar niet genoeg ?

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
eudokia
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 7323
Joined: 04 Feb 2006, 21:21
Subscriber Scramble: eudokia
Location: earth

Is een avatar niet genoeg ?

Post by eudokia »

Bij het openen van mijn “morning coffee websites” (voor wie hem niet kent, een fantastische add-on in Firefox), zag ik op http://www.scramble.nl/forum/viewtopic. ... 6&start=30" onclick="window.open(this.href);return false; onder een aantal stukjes een afbeelding van een scanner. Het was eigenlijk zo dat ik alleen die scanner zag en pas daarna de tekst erboven. Dat plaatje leidt erg af van de boodschap. Wanneer we dat allemaal gaan doen wordt het een rommeltje. Is het niet tijd voor beleid ? Wat vinden we ervan, is zo’n avatar niet genoeg ?
User avatar
evhest
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1643
Joined: 04 Jul 2004, 16:37

Re: Is een avatar niet genoeg ?

Post by evhest »

Hihi, een scanner die stoort.....
Answers will be questioned.....
User avatar
Richard from Rotterdam
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 2653
Joined: 09 Aug 2004, 12:38

Re: Is een avatar niet genoeg ?

Post by Richard from Rotterdam »

Tijd voor een volgend kopje koffie??? ;-)
User avatar
MainPower
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 509
Joined: 24 Jun 2004, 18:50
Location: Zaanstad
Contact:

Re: Is een avatar niet genoeg ?

Post by MainPower »

Gewoon signatures uit zetten .... goed idee :-)
User avatar
eudokia
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 7323
Joined: 04 Feb 2006, 21:21
Subscriber Scramble: eudokia
Location: earth

Re: Is een avatar niet genoeg ?

Post by eudokia »

MainPower wrote:Gewoon signatures uit zetten .... goed idee :-)
Een heel goed idee, ik wist niet dat dat kon. Bedankt voor de tip !
Mad Viper
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 747
Joined: 20 May 2006, 21:32
Subscriber Scramble: Mad Viper
Contact:

Re: Is een avatar niet genoeg ?

Post by Mad Viper »

Mogen we dan zelf ook een avatar kiezen? Ja ik weet dat nu ok kan maar nu moet je eerst toestemming vragen, nu kun je alleen kiezen tussen plaatjes die of veel gebruikt worden (en dus niet meer leuk zijn) of totaal niet interessant zijn? Terwijl je ook een avatar kan linken vanaf eigen schijfruimte, wat veel forums aanbieden. En de halve lijst van avatars van waaruit je kan kiezen kan van mijn part ook wel weg. Worden toch niet gebruikt, alleen maar loze opvulling van schijfruimte.

Het valt hier nog mee, maar misschien (en het kan natuurlijk dat ik erover heen lees) even gedacht worden aan een max grootte van signatures. Vaak zie je op forums een wild groei aan die dingen, dat ze erg groot zijn en dan begint het te storen.
Cheers, Michel
User avatar
Redskin
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1277
Joined: 01 Jul 2003, 16:22
Type of spotter: a serial is just paint to brighten up an aircraft
Subscriber Scramble: Digitaal
Location: 10 miles from Gilze Rijen
Contact:

Re: Is een avatar niet genoeg ?

Post by Redskin »

een avatar mag je nu ook al kiezen, heel simpel zelfs, je zoekt even naar het betreffende topic en doet met de foto die jij wilt gebruikne wat daar in staat.
John
Image
User avatar
Hans
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 4047
Joined: 24 Aug 2002, 11:07
Type of spotter: S5 - Military & Civil
Subscriber Scramble: Yep
Location: The Net
Contact:

Re: Is een avatar niet genoeg ?

Post by Hans »

Hoi,
eudokia wrote:Is het niet tijd voor beleid ?
Dat beleid is er al; limiet aantal karakters, maximum aan aantal links dat er in mag staan, en maximale afmetingen van eventuele banners. Nog verder beperken wordt wel heel restrictief.
Mad Viper wrote:\maar nu moet je eerst toestemming vragen,
??? van wie moet je toestemming hebben dan?
Mad Viper wrote:nu kun je alleen kiezen tussen plaatjes die of veel gebruikt worden (en dus niet meer leuk zijn) of totaal niet interessant zijn?
zie http://www.scramble.nl/forum/viewtopic.php?f=60&t=13773" onclick="window.open(this.href);return false;
Mad Viper wrote:Terwijl je ook een avatar kan linken vanaf eigen schijfruimte, wat veel forums aanbieden.
Hebben we juist bewust niet gedaan om ook op dit vlak wildgroei te voorkomen.
Mad Viper wrote:En de halve lijst van avatars van waaruit je kan kiezen kan van mijn part ook wel weg. Worden toch niet gebruikt, alleen maar loze opvulling van schijfruimte.
Is nauwelijks de moeite, vanwege de grootte van die avatars, dus mij staan ze niet in de weg. Maar als jij wilt gaan uitzoeken welke niet gebruikt worden, be my guest ;-)
Mad Viper wrote:Het valt hier nog mee, maar misschien (en het kan natuurlijk dat ik erover heen lees) even gedacht worden aan een max grootte van signatures. Vaak zie je op forums een wild groei aan die dingen, dat ze erg groot zijn en dan begint het te storen.
Die beperkingen zijn er dus wel, hoewel ze, denk ik, nergens omschreven worden.
Redskin wrote:een avatar mag je nu ook al kiezen, heel simpel zelfs, je zoekt even naar het betreffende topic en doet met de foto die jij wilt gebruikne wat daar in staat.
?? Die kan ik even niet volgen; welk topic met foto's bedoel je dan?

Gr

Hans
FAB
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 55
Joined: 25 Apr 2009, 17:00
Type of spotter: F2, MIL
Subscriber Scramble: Yes
Location: 5.37 nmi W of EHGR
Contact:

Re: Is een avatar niet genoeg ?

Post by FAB »

Ik moet toegeven dat deze beperking wel vreemd is inderdaad. Niet dat het een issue is, de moderaters hier hebben vaak een ondankbare taak en die wil ik niet lastig vallen met wel/geen avatar discussie. Heb ooit wel eens een plaatje uitgekozen maar kreeg toen al vrij snel het verzoek van de originele uploader om een ander te kiezen omdat dat zijn plaatje was. Heb er daarna maar niet al teveel aandacht meer aan besteed. Maar tot de dag van vandaag blijf ik dit beleid wel vreemd vinden :)

[ Post made via Mobile Device ]
FABdp.com
User avatar
Hans
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 4047
Joined: 24 Aug 2002, 11:07
Type of spotter: S5 - Military & Civil
Subscriber Scramble: Yep
Location: The Net
Contact:

Re: Is een avatar niet genoeg ?

Post by Hans »

De avatars die in de gallery "private_images" staan, zijn inderdaad avatars die iemand aangedragen heeft, in principe dus voor eigen gebruik (vandaar ook private_images). Maar avatars in andere galleries mag iedereen gewoon gebruiken zonder dat iemand daar verder iets over te zeggen heeft.

gr

Hans
User avatar
Redskin
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1277
Joined: 01 Jul 2003, 16:22
Type of spotter: a serial is just paint to brighten up an aircraft
Subscriber Scramble: Digitaal
Location: 10 miles from Gilze Rijen
Contact:

Re: Is een avatar niet genoeg ?

Post by Redskin »

Hans wrote:http://www.scramble.nl/forum/viewtopic.php?f=60&t=13773
Redskin wrote:een avatar mag je nu ook al kiezen, heel simpel zelfs, je zoekt even naar het betreffende topic en doet met de foto die jij wilt gebruiken wat daar in staat.
?? Die kan ik even niet volgen; welk topic met foto's bedoel je dan?

Gr

Hans
ik probeerde eindelijk naar hetzelfde topic als wat jij gaf te verwijzen (met de "handleiding" erin)
John
Image
Mad Viper
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 747
Joined: 20 May 2006, 21:32
Subscriber Scramble: Mad Viper
Contact:

Re: Is een avatar niet genoeg ?

Post by Mad Viper »

Hans wrote:??? van wie moet je toestemming hebben dan?
nou van hier met de info die je zelf in de link gaf, zal wel weer een te groot woord zijn toestemming vragen.
Hans wrote:zie http://www.scramble.nl/forum/viewtopic.php?f=60&t=13773" onclick="window.open(this.href);return false;
Je moet dus een mail sturen om te vragen of je hem mag gebruiken.
Hans wrote:Hebben we juist bewust niet gedaan om ook op dit vlak wildgroei te voorkomen.
En de plaatjes die er nu in staan van oninteressante rare onderwerpen die totaal niks met luchtvaart te maken hebben is geen wildgroei?
Hans wrote:Die beperkingen zijn er dus wel, hoewel ze, denk ik, nergens omschreven worden.
Heb het niet in de regels zien staan vandaar dat voorstel van mij.
Redskin wrote:een avatar mag je nu ook al kiezen, heel simpel zelfs, je zoekt even naar het betreffende topic en doet met de foto die jij wilt gebruikne wat daar in staat.
Simpel is anders maar goed.
Cheers, Michel
User avatar
Hans
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 4047
Joined: 24 Aug 2002, 11:07
Type of spotter: S5 - Military & Civil
Subscriber Scramble: Yep
Location: The Net
Contact:

Re: Is een avatar niet genoeg ?

Post by Hans »

Mad Viper wrote:
Hans wrote:??? van wie moet je toestemming hebben dan?
nou van hier met de info die je zelf in de link gaf, zal wel weer een te groot woord zijn toestemming vragen.
Hans wrote:zie http://www.scramble.nl/forum/viewtopic.php?f=60&t=13773" onclick="window.open(this.href);return false;
Je moet dus een mail sturen om te vragen of je hem mag gebruiken.
Dat gaat alleen om die avatars die in de private_images gallery staan. Zoals ik al schreef is de rest gewoon vrij te gebruiken zonder dat je iemand toestemming hoeft te vragen.
Mad Viper wrote:
Hans wrote:Hebben we juist bewust niet gedaan om ook op dit vlak wildgroei te voorkomen.
En de plaatjes die er nu in staan van oninteressante rare onderwerpen die totaal niks met luchtvaart te maken hebben is geen wildgroei?
Even (heel) kort door de bocht; het toenmalige, maar ook het huidige, moderator team vind die avatars zelf niet echt heel spannend. De collecties die nu online staan, zijn dus gewoon "standaard" collecties die links en rechts gevonden waren. En wij zijn eigenlijk ook niet van plan om zelf meer luchtvaart gerelateerde collecties te maken.
Maar als jij (jullie) die taak op je wilt nemen, of nog ergens een collectie weet te vinden die we kunnen gebruiken, prima!!
Een alternatief is dat we alle avatars gewoon verwijderen.
Mad Viper wrote:
Hans wrote:Die beperkingen zijn er dus wel, hoewel ze, denk ik, nergens omschreven worden.
Heb het niet in de regels zien staan vandaar dat voorstel van mij.
Op het moment dat je een signature probeert te maken, waarschuwt het systeem als je de beperkingen probeert te overschrijden.
Mad Viper wrote:
Redskin wrote:een avatar mag je nu ook al kiezen, heel simpel zelfs, je zoekt even naar het betreffende topic en doet met de foto die jij wilt gebruikne wat daar in staat.
Simpel is anders maar goed.
Ik zie even het probleem niet zo;
  • klik op "User Control Panel"
  • klik op "Profile"
  • klik op "Edit avatar"
  • klik op "Display gallery"
  • kies eventueel een andere gallery, en selecteer je avatar.
  • nog even op "submit" klikken en klaar
Mad Viper
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 747
Joined: 20 May 2006, 21:32
Subscriber Scramble: Mad Viper
Contact:

Re: Is een avatar niet genoeg ?

Post by Mad Viper »

Hans wrote:Dat gaat alleen om die avatars die in de private_images gallery staan. Zoals ik al schreef is de rest gewoon vrij te gebruiken zonder dat je iemand toestemming hoeft te vragen.
Ik heb dan ook alleen om eigen avatars, daar moet je een mailtje over sturen.
Hans wrote:Op het moment dat je een signature probeert te maken, waarschuwt het systeem als je de beperkingen probeert te overschrijden.
Ok dat is dan duidelijk. Op dat gebied dus goed voor elkaar, maar wat zijn dan de max afmetingen dan puur uit interesse. Kan je daar gelijk rekening mee houden.
Hans wrote:Ik zie even het probleem niet zo;
Wederom weer doelend op alleen de eigen avatar keuze, niet kiezen uit een lijst, ja dat is te gemakkelijk.
Even (heel) kort door de bocht; het toenmalige, maar ook het huidige, moderator team vind die avatars zelf niet echt heel spannend.
Dan ook kort door de bocht, waarom dan plaatsen? Ze hoeven niet weg, iedergeval niet alle lijsten, want gebruikt worden ze wel. Leuk dat die service wordt aangeboden, maar waarom zo omslachtig te werk gaan met eigen avatars. Mail sturen, en dan wachten op antwoord dat je hem mag gebruiken.
Cheers, Michel
Post Reply

Return to “'t Praethuys”